Søndagskage..

23 okt

Det hele er jo om at vinde eller at ikke vinde.

Hvilket jo så ville være at tabe. Jeg ved det – men det så ikke så Shakespearesk ud som denne her.

Jo altså – det er fordi jeg aldrig vinder noget, nogen steder… Eller faktisk vandt jeg noget i 1986. På en lokalradio. Og den eneste grund til at jeg overhovedet afslører det her – er at jeg er SÅ overbevist om at ingen kan huske at de har hørt det.

Og de som tror de kan – de holder deres mund og rører ikke tastaturet, det var pinligt nok i forvejen.

Altså denne lokalradio havde en LP med Paul Young – i sig selv bedøvende ligegyldigt – det vigtigste var at jeg overhovedet vandt noget!

Men “The Secret of Association” blev min, og er stadig i min besiddelse, efter at jeg, i en rum tid, havde sendt lyde ud i æteren.

Ja lyde.. som i jodlelyde. Eller noget tilsvarende. I hvert fald sagde jeg som en bjergged i yderste fare – i hvad der føltes som – en evighed.

Og da ingen andre var tossede nok til at ringe ind og sige sådan, tilfaldt pladen mig.

Det er det eneste jeg nogensinde har vundet.

Heller ikke når nogen har hele 3 muligheder for at få en lækker pakke tilsendt– og her lurer jeg lidt på, om det monstro ikke skulle være, fordi jeg er bosat på æblebakken udenfor PostDanmarks rækkevidde.

Men hvorom alting er, jeg vandt heller ikke her.

Og ikke nok med at jeg ikke vandt.. jeg fik at vide at jeg slet ikke behøvede at vinde – fordi jeg havde søndagskage. Og så endte jeg med at blive så fornærmet at søndagskagen gik i strejke.

Derfor måtte jeg bruge en del af min lørdag aften på at bage rugbrød. Til min leverpostej.

IMG_5533

Derfor bliver det kun til dette fra min hånd i dag. Kagen står i æsken bagved – og den var god.

Det var nu ikke en straf at få rugbrød istedet for kage! Det er jo en mangelvare på disse kanter!

Rigtig god søndag!

10 kommentarer to “Søndagskage..”

  1. Anne 23. oktober 2011 hos 14:57 #

    Tjah – jeg har lige vundet noget – jeg vinder ellers aaaaaldrig noget 😉 … men men hvad gør man med en kjole der er 2 størrelser for stor – selvom den hedder Noa Noa og er ganske rigtigt meget fin?!!

    Jeg håber at resten af familien må få både rugbrød og kage 😉 til kaffen og kampen 🙂

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 19:28 #

      Ej tillykke!
      Nej jeg kan godt se – hvis den er for stor.. Så giv den til en eller anden som er den str.?

      Der var frit valg på alle hylder m h t kage og rugbrød!

  2. fru Z 23. oktober 2011 hos 16:15 #

    Du er simpelthen den sjoveste taber jeg længe har mødt 😀
    Og nej, jeg har ikke skelet til hvor deltagerne boede. Men hallo – ingen kan da konkurrere med en voksen dame som drikker piskefløde direkte ud af kartonen hver gang hun nærmer sig et kølebskab, vel?
    Men stor respekt for at du faktisk gjorde dig så stor umage med rugbrødsmaden på din strejkedag. Og hvor er jeg (og din familie sikkert også) glad for, at du ikke helt droppede søndagskagen!

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 19:31 #

      Har jeg så vundet noget?? 😀
      Og nej – det er afgjort det mest ulækre, det med piskefløden!

      Mht til kagen blev jeg snigløbet – First Man havde den bare med hjem!
      Og rugbrød blev bagt i går. 😉

  3. Susanne 23. oktober 2011 hos 17:21 #

    Hvad skal man med søndagskage, hvis man kan få hjemmebagt rugbrød. Jeg kan godt vælge 🙂 Men jeg er også rigtig glad for rugbrød.

    Jeg kom engang til at vinde en microbølgeovn. Det var da Sara var helt ny, så vi taler 18 – 19 år siden. Den står stadig på køkkenbordet og virker upåklageligt. Ellers er det altså heller ikke det største vindeheld, der følger mig.

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 19:33 #

      Det var da en fed gave at vinde – jeg kender en!! som vandt en bil! Helt ærligt!! I januar – så kom Marie til vores kaffeslaberas med sin spritnye bil – som hun havde vundet i supermarkedet. For meget siger jeg bare.

      Rugbrød er godt. Jeg er helt enig!

  4. Marianne 23. oktober 2011 hos 19:49 #

    Jeg vandt engang et gavekort på 200 kroner til en køkkenforretning (altså sådan en der sælger køkkener!) – jeg var 11 år, og kan man købe noget i en køkkenforretning til 200 kroner? Nix. Der skulle mindst et par nuller bagved, før det overhovedet nærmede sig prisen på noget af det de havde i butikken. Jeg har aldrig tilgivet dem.

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 21:17 #

      Det var da en idiotisk gave – og jeg vil vædde med at hvis du havde muligheden ville du aldrig få et køkken fra dem.

  5. Inge 23. oktober 2011 hos 21:15 #

    Hahahahaaaa… jeg vinder heller aldrig noget.. og så er det en lille smule løgn, for et stykke tid siden vandt jeg en fotogave hos en norsk blogger(første gang ever at jeg har vundet noget her i blogland).. da jeg gik ind på hjemmesiden og ville bestille min fotogave viste det sig at man skulle bo i Norge for overhovedet at få noget tilsendt fra det firma.. 😀 Det er da held når det er mest fantastisk.. 😉 næhhh så er jeg også mere til en god leverpostejmad eller et stykke søndagskage.

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 21:19 #

      Jamen jeg synes det unfair. 🙂
      Lige så uretfærdigt som at du ikke kunne få din præmie.

      Min leverpostejmad smagte godt! Kagen ligeså!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

