Venter på Haka

23 okt

Haka er en slags krigsdans som Maori folket udførte for at intimidere deres fjender – og New Zealands rugby landshold bruger stadig denne imponerende dans, før de starter en kamp.

Om et kort øjeblik, er der finale i verdensmesterskabet i rugby. Mellem Frankrigs Les Bleus (som så ikke er blå i dag – men derimod hvide) og New Zealands All Blacks.

Frankrig holder vejret.

Og havde det været hvilket som helst andet hold, så skulle jeg også nok heppe på Frankrig. Men ikke lige i dag.

For lad mig slå fast – jeg elsker Haka.

Det er SÅ flot.

For et par år siden blev min elskede kusine gift med sin vidunderlige mand. Og han er fra New Zealand. Så til bryllupsfesten – i et lille forsamlingshus på sydfyn blev der simpelthen danset Haka. Af indfødte New Zealændere.

Uforglemmeligt.

Fantastisk.

Så de må godt få lov til at vinde i dag.

4 kommentarer to “Venter på Haka”

  1. Dorte 23. oktober 2011 hos 10:29 #

    kaereste Stine saa soedt af dig at stoette the Blacks. og ja jeg elsker ogsaa Haka. og jeg glemmer heller ikke den Haka ,som New Zeelanderne lavede til brylluppet. Et skoent oejeblik. Knus til jer alle

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 13:00 #

      Og så vandt de!!
      Nej det var så flot – og meget mærkeligt at se på sydfyn!

  2. Lene 23. oktober 2011 hos 10:38 #

    Den dans gad jeg godt at se, men ikke noget med fjernsynskiggeri, her skal læses og gås ture 🙂 God søndag til jer

    • Kong Mor 23. oktober 2011 hos 13:00 #

      Det er også flot og imponerende at se – især live!
      Jeg burde også gå en tur i det skønne vejr – men jeg tror desværre der skal gøres rent først!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

