Lalalalalala!!

24 okt

Nu er det ikke for at træde i det – men vi har altså efterårsferie! Helt indtil den 2. og 3. november alt efter hvor gammel man er.

Det bedste ved ferie, er at man – i dette tilfælde jeg – kan stå tidligt op, uden at skulle i bad med det samme, og gøre mig klar og have tøj på og alt det der som får mig til at ligne et levende menneske, der skal ud i verden.

Og så kan jeg sidde og læse uden afbrydelser, drikke en kop te helt stille, og vente på at resten af befolkningen står op. Luksus!

Men vi får også besøg i nogle dage, gør vi!

Glæder os til at vise frem og lege turister – vi ser selv så meget mere af området, når vi har besøg fra det nordlige.

Og jeg har hørt at bilen skulle være fyldt op med rugbrødsmel, remoulade og ekstra forsyninger af kirsebærsovs, og for resten lidt saftevand som jeg kom i tanke om 20 minutter før de kørte!

IMG_3008

Vi skal hygge, snakke, lave mad, gå ture og bare være. Der er ydermere chance for hjælp på dansk til dumme lektier, og hækling af noget tæppe!

Ahhh ferie!

24 kommentarer to “Lalalalalala!!”

  1. Kari 24. oktober 2011 hos 06:34 #

    God morgen Stine,

    Det lyder bare så skønt.
    Både at kunne få lidt tid for sig selv, samtidig med at hele familien er i huset og at få besøg og hygge.
    Husk så lige at få gæsterne til at købe julekalendere (dem af pap). Dem efterlyste du vist i et andet indlæg. Dem der passer til DR og TV2’s julekalendere kan købes nu 🙂
    Dem med chokolade er også kommet i handlen 😉

    Rigtig god dag. Nu vil jeg smutte i tøjet og komme på job.

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:42 #

      Godmorgen Kari! Jamen jeg er sikker på at det også bliver skønt 🙂
      Jeg har fået fat i en anden julekalender – for hvis man ikke kan følge med i TVjulekalenderen – er papkalenderne tit lidt mærkelige.. Og indforståede.
      Tusind tak fordi du lige tænkte på det 😉
      God dag til dig også

  2. overleveren 24. oktober 2011 hos 06:51 #

    Lyder som en rigtig fornuftig måde at anvende en uges ferie på. Griner lidt af proviantlisten.. Men rugbrød er sværest at undvære når man ikke bare kan få fat i det.

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:43 #

      Ja ikke? 😉
      Det er nemlig uundværligt! Så det er bare med at fylde op når man får besøg fra norden!
      🙂

  3. Inge 24. oktober 2011 hos 07:05 #

    Skønt med ferie, jeg holder lige skansen 2 uger endnu, før det er min tur.
    I må have en dejlig ferie.:-)

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:44 #

      Tak Inge!
      Hold ud – 2 uger går hurtigt! 😉

  4. Susanne 24. oktober 2011 hos 07:10 #

    Det lyder rigtig dejligt – det hele…..
    Jeg er ved at være klar til at ramme hverdagen nu, før den rammer mig. En uges ferie er brugt. Men den er brugt godt, så det er i orden.
    I må have nogle rigtig dejlige feriedage og nyde besøget.

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:45 #

      Ja det er bare med at ramme først!
      Godt I havde en god ferie!

      Tak – vi nyder alt det vi kan!!

  5. Lene 24. oktober 2011 hos 07:24 #

    God ferie, min blev jo brugt som kartoffelferie og nu starter jeg på kursus, men forhåbentlig får jeg ferie i december så 🙂

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:45 #

      Sikke noget at bruge sin ferie på 😉
      Håber da du får lidt omkring jul??

  6. Rejen 24. oktober 2011 hos 08:09 #

    Hvor dejligt med en uges ferie og gæster hjemmefra medbringende proviant..En rigtig dejlig ferieuge til dig og dine..;D

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:46 #

      Ja ikke? Det bliver skønt!
      Tak skal du ha’ 🙂

  7. Anita 24. oktober 2011 hos 08:11 #

    Åh som det lyder skønt for Jer med den ferie inkl. gæster.

    Jeg synes, det er lidt morsomt at høre, hvad man kommer til at savne rigtig meget, når man flytter til udlandet. Nogle savner lakridser, andre danske bøger/blade. Du savner saftevand og den havde jeg så ikke lige set komme 😀

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:48 #

      Ja det er de særeste ting man opdager at man pludselig ikke kan leve uden 😉
      Lakridser har jeg masser af. Bøger ligeså – jeg er i hvert fald ikke løbet tør endnu.
      Men almindeligt saftevand kan ikke fås. Nogle gange i IKEA, men der er kun 2 slags. Vi kan kun få sådan en samling grumme e-numre der fortyndes 1:30. Og vil man have rigtig saftevand – skal man have det med fra DK.. 😉

  8. Ellen 24. oktober 2011 hos 08:17 #

    … Og man har helt ondt i maven af bare se-frem-til-følelse, ikke? 🙂 – jeg ved godt lidt, hvordan det er…
    Skønt for jer at få gæster og forsyninger fra de hjemlige græsgange – rigtig god ferie til jer alle sammen.

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:50 #

      LIGE præcis!!!
      Og naturligvis ved du det!
      Lige nu er de næsten ved den franske grænse og jeg farer forvirret rundt – tæller timer og regner minutter ud for et ca. ankomsttidspunkt og glæder mig!!
      Tak i hvert fald – og fortsat god ferie til dig også! 🙂

  9. Madame 24. oktober 2011 hos 08:22 #

    Det lyder rigtig dejligt – både med ferie og med besøg nordfra! Når vi har haft besøg af vores engelske familie, var det spegepølse, remoulade og saltpastiller, de hamstrede og tog med hjem 🙂

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 08:51 #

      Saltpastillerne har vi 😉 Spegepølsen smager bedre hernede og remouladen er på vej 🙂

      Og ja – det bliver skønt med besøg!

  10. Bettina Holst 24. oktober 2011 hos 13:54 #

    Efterårsferie ???…hvad er det ??. Det lyder som en hyggelig størrelse 🙂

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 21:21 #

      Det er det jeg har nu!! 😉
      Det ER hyggeligt!

  11. Stegemüller 24. oktober 2011 hos 16:06 #

    Lige præcis at savne remoulade forstår jeg ikke rigtigt, men resten er fuld forståeligt, og jeg forstår ikke, hvordan en hel nation kan leve uden saftevand.

    • Kong Mor 24. oktober 2011 hos 21:23 #

      Ej nu må du lige – en fiskefrikadelle uden remoulade er da forfærdeligt! 😉

      Men saftevand savner jeg altid hernede – ikke at jeg drikker så meget af det – men lidt indimellem.

  12. Lene 25. oktober 2011 hos 19:00 #

    Uh’ hvor jeg kender det 😉 Kan du forresten ikke få remulade? Her kan vi købe reumlade i Ikea, men det har du måske ikke i nærheden?
    Håber I hygger jer med familien!

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 19:08 #

      Hej Lene!
      Jeg kunne i gamle dage godt få remoulade i IKEA, men de holdt op med at sælge det for mange år siden.
      Nu har jeg imidlertid en lille reserve 🙂

      Og du kan tro vi hygger!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

