WordPress er sær..

25 okt

Definér sær, sagde Fru Z.

Men jeg mener sær på den måde, at jeg i den sidste uge, har haft 7 gange så mange hits som jeg plejer. Sådan helt vildt mange.. Som kommer fra WordPress. Men hvor? Hvem?

Og nu ser det ud som om de er gået hjem igen.

Godt for det – da det faktisk var lidt irriterende at have alle de hits som ikke kom nogen steder fra. Det virkede falsk. Og der var jo ingen af dem som lagde en kommentar.

Nå.. Men nu er de som sagt gået igen.

Og jeg sidder med sådan en underlig forladt følelse.. For nu ser mine statistikker helt åndssvage ud.

Har faktisk lidt samme følelse som dengang i starten da min helt skrev om mig, og jeg fik så mange hits på en dag, at jeg var ved at besvime. Og så dagen efter var vi nede på et lidt mere – for mig – normalt leje.

Men altså: har andre oplevet det samme?

28 kommentarer to “WordPress er sær..”

  1. Marianne 25. oktober 2011 hos 12:08 #

    Jo, jo, det har jeg også haft – jeg tror de er kommet til at sætte sig på en blogbesøgsknap derinde 🙂

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 13:02 #

      Jeg tænkte nok det var noget mærkeligt!!
      De må være lidt gumpetunge.. De har siddet på den knap i en uge nu..

  2. Lise 25. oktober 2011 hos 12:50 #

    Jeg havde en afstemning på min gamle blogspot blog i starten og den lavede det vildeste rod i statistikken – Hundredevis af spøgelses-læsere – spooky!

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 13:02 #

      Ja det er lidt spooky!
      Jeg har ellers ikke haft afstemninger

  3. Bettina Holst 25. oktober 2011 hos 12:57 #

    Hmmmm måske derfor jeg aldrig kigger på mine statistikker – jeg interesserer mig kun for at nogen gider smide en kommentar i ny og næ og om folk gider lægge sig til som fast læser. Statistikkerne kan jeg skutte finde ud af at bruge til noget 🙂

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 13:05 #

      Nu har jeg både en blogspot og en wordpress og “bagsiderne” ser meget forskellige ud. På bagsiden af wordpress får du hele tiden smidt besøgstal i hovedet – sammen med de nyeste kommentarer, så det er svært at undvige.

      Jeg bruger dem heller ikke til noget overhovedet – men nu ligner det bare en tynd streg i forhold til de enorme besøgstal jeg har haft den sidste uge!

  4. Sandra 25. oktober 2011 hos 14:21 #

    Min wordpress har også opført sig underligt den sidste uges tid:-)

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 15:26 #

      Det er virkeligt sært synes jeg..

  5. imangelafbedre 25. oktober 2011 hos 15:05 #

    Præcis det samme her. Mærkeligt.

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 15:26 #

      Ja – og så at andre også oplever det. Myyyystisk.

  6. Inge 25. oktober 2011 hos 17:00 #

    I blogspot kan man se trafikkilden, på min blog var der i sidste uge en lang række underlige adresser, jeg tror det er søgerobotter der generer disse underlige hits. De er væk i denne uge.

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 18:56 #

      Det kan også være… Men gad vide hvad de søger på som giver så mange besøg?

  7. Sequence 25. oktober 2011 hos 17:57 #

    Kan det ikke være noget med at bloggen pt. ligger som nummer otte på wordpress danske side? Så måske får du rent faktisk en del trafik den vej igennem?

    (gå til wordpress.com, vælg dansk som sprog og se top listen for idag).

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 18:51 #

      Det er muligt – men jeg synes bare det er underligt at det kan generere SÅ meget mere – vi snakker ikke 80-100 vi snakker 800-1000 mere end normalt.

      Jeg kan se hvis jeg får noget fra wordpress, men så ser det også anderledes ud.

  8. overleveren 25. oktober 2011 hos 18:09 #

    Har ikke de problemer, ikke i et omfang jeg har bemærket. Til gengæld har der været forskel på tallene i samlet besøgstal og de enkelte sider lagt sammen, hvilket har undret mig i moderat grad. At det samlede besøgstal konsekvent var større end det tal der stod i sammenlægningen for de enkelte indlæg inkl forside.

    Men i dag stemmer kassen igen.

    Ved heller ikke umiddelbart hvor dem fra wordpress kommer fra og hvor de går hen.

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 18:53 #

      Det var mystisk!!
      Godt at det passer igen idag. Men nu ER det jo kun maskiner.. 😉

      Nej det må være dagens mysterium: hvor går wordpress hen når de går deres vej? 😉

  9. Ellen 25. oktober 2011 hos 18:13 #

    Me too – og jeg har da også undret mig, men Sequence kunne måske have fat i noget?

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 18:54 #

      Ja det er rigtigt – jeg synes bare det er sært at det er SÅ meget..

  10. Marianne 25. oktober 2011 hos 19:49 #

    Mine besøgende fra WordPress er også steget helt vildt de seneste dage og de kommer pludselig og de klikker ikke ind på noget, så jeg er sikker på, at det er fejl i maskineriet. Det ligner ikke rigtige besøgende.

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 20:25 #

      Nej vel? Det ser virkeligt falsk ud.. Det er bare mærkeligt hvad det er.

    • Kong Mor 25. oktober 2011 hos 20:26 #

      Det må jeg lige tjekke ud!!
      Tak for link

  11. jensdrejer 27. oktober 2011 hos 15:10 #

    Jeg tror at vi alle kender det…. og det er så frustrerende. Det er selvfølgelig dejligt, når man pludselig får en masse besøg, men det er så trist når de forsvinder igen…. og så har man kun minderne tilbage… snøft…… 😆

    • Kong Mor 28. oktober 2011 hos 00:22 #

      Piv ja.. Og nu ligger jeg der hvor jeg plejer – på det jævne på det jævne.. Nå jeg brokker mig ikke – jeg holder meget af de læsere jeg HAR og som rent faktisk gider lægge en kommentar!! 😉

  12. Linda 31. oktober 2011 hos 19:22 #

    Jeg har også prøvet det men kun en enkelt gang.
    Der kom 40 fra wordpress i løbet af meget få minutter.
    Jeg havde lige postet et indlæg og så skulle jeg lige læse det igennem for stavefejl og da jeg trykkede på min kontrolpanel fordi jeg skulle finde noget andet så var de der.

    Men wordpress linket førte mig ikke nogen som helst steder hen. Så jeg vidste ikke hvor de kom fra.
    Men nu kan jeg læse at flere har oplevet det og så regner jeg bare med at det er en maskinefejl. Fordi som du skriver til en anden, det er jo kun en maskine.

    • Kong Mor 31. oktober 2011 hos 20:55 #

      Ja – det er noget mærkeligt noget! og sært at man ikke kunne se hvor de kom fra.
      Men det må være en maskinfejl..
      Så længe I er her 😉

  13. Kristian Ole Rørbye 21. november 2011 hos 07:59 #

    Kan du se hvor de besøgende kommer fra?

    • Kong Mor 21. november 2011 hos 08:16 #

      Nej det kunne jeg desværre ikke – der stod blot wordpress. Når jeg trykkede på linket kom jeg bare ind på en wp-side. WordPress.com og der var ingen fornuftig forklaring på alle de besøg. Ingen links til min side eller noget. Det blev ved i 5-7 dage og mine besøgstal “eksploderede”. Det har dog fundet et naturligt leje igen!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

