Remake nr. næst

2 nov

Nu prøver vi lige igen.

Altså , da jeg engang i tidernes morgen – og vist egentlig mest for at have en undskyldning for hvinende at krybe i skjul i First Mans favn – så ”Alien3” blev jeg næsten ligeså glad, som da jeg året før havde, ligeså hvinende, havde set ”Terminator 2”.

Det der udløste min uforbeholdne glæde over disse film, især over slutningen, var det faktum at de rent faktisk sluttede. At der var ingen vej tilbage. Det var næsten smukt.

Filmen sluttede simpelthen uden mulighed for at helten kunne komme tilbage og lave en nummer næst film.

Ikke ligesom Rocky, Rambo og Dirty Harry som bare slyngede fortsættelser ud til sagesløse biografgængere verden over, uden tanke for om kvaliteten af disse fortsættelsesfilm måske kunne give publikum varige skader på krop og sjæl.

Ikke at det nogensinde er blevet bevist – men alligevel, det er slet ikke utænkeligt.

Derfor var jeg så glad.

Det var dog en stakket frist – uundgåeligt vil nogen mene, men jeg havde dengang, mine ungdommelige illusioner om integritet kontra indtjening, intakte – og jeg var chokeret, intet mindre, da der i 1997 udkom en Alien 4.. som jeg i øvrigt altid har nægtet at se, idet jeg ikke mente der var et fornuftigt grundlag for filmens eksistens.

Muligvis også lidt, fordi jeg ikke mere havde brug for undskyldninger til at gemme mig i First Mans arme på blondinemåden.

Da Terminator 3 så blev smidt på markedet i 2003, var jeg ikke engang chokeret – blot skuffet og fuldstændig desillusioneret. Men hvis sandheden skal frem, gik jeg, siden Alien 4, såmænd bare og ventede på det ville ske.

Men det er nu også lidt ufint, at hænge samtlige mutte-muskelmænd-in-action-film ud på denne måde, for jeg forstår faktisk godt behovet for en fortsættelse. Hvis jeg har læst en god bog, vil jeg meget gerne have en fortsættelse, noget mere, for at fastholde fortryllelsen lidt endnu.

Jeg tvivler nu på at filmindustriens bagmænd, har så reelle og idealistiske hensigter med deres film, jeg må nok indrømme at jeg tror mere på en finansiel indflydelse, hvor grotesk det end lyder.

Så kan man, sådan lidt en passant for sig selv, spekulere lidt over hvordan det er med daglige blogindlæg. Om de bliver ved med at more – eller hvordan det lige ligger med det..

8 kommentarer to “Remake nr. næst”

  1. pernille 1. november 2011 hos 06:57 #

    Så længe der er godt stof at hælde i dine indlæg, så lad dem bare komme rullende.
    Jeg læser gladeligt dem alle.

    Jeg kan ikke selv finde på noget fornuftigt på kommando en gang dagligt, men det ser ud til at fungere ret godt for dig.

    Har dog ikke set en eneste Alien film, så jeg kan ikke rigtigt sammenligne ;-).

    • Kong Mor 2. november 2011 hos 07:58 #

      Jeg ved nu heller ikke om det er lige fornuftigt alt det jeg kommer med – men jeg kan slet ikke lade være 🙂

      Jeg må misunde dig at du ikke har set en Alien film.. Bare det var mig 😉

  2. Ellen 1. november 2011 hos 07:40 #

    Så længe man kan skrive om andet, end hvad man lavede til aftensmad dagen i forvejen, så går det nok altsammen (det er skam også tilladt – bare ikke hver dag…)
    Det er også rart med lidt meta-bloggeri som f.eks. Mandagstema og Kalender 2011 at falde tilbage på. Jeg er sikker på, at manglende læserinteresse hurtigt vil afspejle sig i besøgstallene.
    Og toere… for slet ikke at tale om treere og firere… er håbløse. Et slemt eksempel er Scarlett, der var en temmelig søgt efterfølger til Borte med Blæsten. Det kan man ikke, og den var skrækkelig.

    • Kong Mor 2. november 2011 hos 08:00 #

      Ja det må være alsidigheden som gør det. Hvis det altid handler om det samme bliver det jo en kedsommelig trummerum.
      Jeg er ikke så god til at blive puttet i kasser 😉

      Jeg har gudskelov aldrig set Scarlett. INTET kan nemlig måle sig med Vivien & Clark.. uuuuhhhh 😉 ren tøsefilm!

  3. Madame 2. november 2011 hos 07:26 #

    Du er rigtig god til at finde på blogindlæg hver dag! Du kunne blive forfatter med dit skrivetalent – eller klummeskriver. Jeg tænker mere i billeder, men der er mange måder at gribe bloggeriet an på.

    • Kong Mor 2. november 2011 hos 08:01 #

      Jeg finder altså ikke altid på hver dag – jeg skriver lidt i stimer. Og nogle gange kommer indlægget mens jeg skriver det – det er mærkeligt..

      Men jeg takker for tilliden – hvem ved – måske en dag.. 😉

  4. jensdrejer 2. november 2011 hos 10:58 #

    Hehe, sjov kobling fra gyserfilm til daglige blogindlæg! 😀

    Jeg er overhovedet ikke vild med gyserfilm, men jeg har da set Aliens. Jeg ved bare ikke, om jeg har set det alle. Til gengæld ved jeg helt sikkert, at jeg har ikke set dem i biffen. Jeg har set dem i fjernsynet, hvor man kan zappe lidt rundt når det bliver alt for uhyggeligt……

    Daglige blogindlæg eller ej; jeg tror ikke man kan lave nogen regler. Det kommer jo an på om man har noget at skrive om, hvordan man skriver, osv. Jeg synes du har en rigtig god stil…… 😀

    • Kong Mor 2. november 2011 hos 19:48 #

      Ej men det er da åndssvagt at hun begår selvmord med den sidste aliendims i maven – og så vupti kan en eller anden vække hende til live igen. Jammerligt.

      Og det med den daglige – det var bare et glimt i øjet 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

