Hormonella

7 nov

Uden overhovedet at gå i slibrige intime detaljer, så jeg skræmmer de få mænd som eventuelt læser med her – der kan nu alligevel ikke være så mange – så er jeg godt træt af hormoner. Som i pissehamrendemøg træt.

De hormoner, man selv koger sammen, som fremprovokerer ennaturlig PMS har jeg ikke noget imod, da jeg er overbevist om at det er vældigt sundt at vrisse af folk som fortjener det, indimellem.

Okay, så kommer man måske til at råbe af nogen som ikke fortjener det så meget, en enkelt gang imellem, men det er jo den slags som sker. Man kan ikke lave omelet uden at knække nogle æggeskaller.

Men derimod, den slags hormoner som er blevet mast ind i hvide små klatter komprimeret kemi, og som man skal æde for at få lidt balance på sine indre dele – de er lidt irriterende at skulle regne med.

Jeg fik nogen sidste år – men de forærede mig de der mange kilo, så jeg var ærligt talt lidt træt af dem, og min læge blev enig med sig selv, og mig, om at jeg så kunne prøve nogle andre.

KA-TA-STROFE de andre hormoner, siger jeg bare. Jeg har ikke været til at være i nærheden af, i flere uger nu. Så lige om lidt, så bytter jeg tilbage igen – vil trods alt hellere være småfed end furie – hver dag. Eller nej endda 1 ½furie m.m. idet der lige blev koblet en ½tudemarie på nogle af dagene, for slet ikke at tale om alle de andre genvordigheder.

Anstrengende, siger jeg bare. Og jeg taler IKKE for mine omgivelser.

Og fordi, det er så det andet: uanset hvor meget jeg har passet på og spist fornuftigt og gået hurtig-tur så er der intet sket på vægtfronten. Som i INTET.

Og så er det en anelse anstrengende at være gift med en super-elite-sports-freak som har lavet sport siden han kunne kravle. Han går jo heller ikke ligefrem til den med finfølelse.. Han bralrer op om at det også er min egen skyld og jeg kunne bare og hvorfor gør jeg ikke og bla bla bla.

Gider IKKE at snakke om at han har ret. Kun lidt altså.. og kun indimellem. Og aldrig, hvis han hører på det.. Det er med andre ord sådan noget vi ikke skal snakke om, når jeg fjerner næsepels!

Han kan ikke bo i en by uden at have helt styr på sportsudstyrssteder og fitnesscentre, hvor han er ven med dem alle sammen. Så jeg kunne jo nemt gå ned og træne.

Men..

EN af de mange – gode – grunde til at jeg ikke gider tage hen i sådan nogle fedt-nisse centre, er altså også at jeg faktisk har taget så meget på at jeg ikke kan passe mit træningstøj mere.

Min mavedelle hænger simpelthen ud over buksekanten og jeg ligner en som har implanteret en for lille badering lige omkring navlen. Jeg kan ikke engang lave maveøvelser – for min delle er også i vejen der.

Jeg har det ligesom når man går rundt og gør rent fordi der skal komme en rengøringskone.. Jeg vil godt liiiige tabe et par kilo eller 7 før jeg bevæger mig ned i det der træningsnoget.

Så da jeg lørdag formiddag langt om længe fik taget mig sammen til at følge med ham, var det en overvindelse af de større. Men jeg var, af vanvare kommet til at se mig selv i spejlet – uden tøj på. Det undgår jeg ellers til daglig. Jeg nøjes med at fokusere på enkeltdele.

Og så ville jeg pludselig gerne med. Og meget mod forventning var det dejligt at få flyttet lidt rundt på dellerne.

Og jeg skal faktisk derned igen. Så håbet er lysegrønt.

Og når jeg så tilmed får skiftet kemi til noget mere menneskeligt, så ender jeg jo med at blive en hel omgængelig konge igen!

Småfed, glad og vældig fit!!

20 kommentarer to “Hormonella”

  1. Inge 7. november 2011 hos 06:33 #

    Høhø.. Fit-nisse centre.. fedt ord.. 🙂 Håber lægen finder noget kemi, som gør dig både fit og glad.. Kongelig og med en skøn humor, er du jo uanset hvad..

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 08:42 #

      Jo man starter med at være fedt-nisse. så ender man med noget fit-nisse 😉
      Og tak! Det er okay at være en småfed konge med humor 😉

  2. Lene 7. november 2011 hos 06:51 #

    Det er vel også passende med en glad fit-nisse på det her tidspunkt 🙂 Håber da ved den søde nissegrød at du og din læge finder den rette tabletkombination. God gladdag til dig 🙂

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 08:43 #

      Det er det da! 🙂
      Jeg tager jo bare de gamle hormoner igen så er der håb om at jeg bliver mere mig igen!!

  3. rejen 7. november 2011 hos 06:51 #

    Puhhhh hvor jeg godt kender det med løbske hormoner…Sikke en Rejekælling jeg var før jeg fik lidt hormontilskud og et tudefjæs også…Skrækkeligt, men det hjalp med en lille pille, men svedeturene om natten det har jeg stadig, modbydeligt at vågne op med tøj der kan vrides for vand.. Håber fit-nissen hjælper dig, jeg burde også komme og få gået nogle ture, jeg kan ikke med fitnescentre, hader lugten i sådanne lokaler: Hårdt arbejde og sved..;D God fornøjelse..

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 08:59 #

      Ja det har jeg endnu til gode – jeg skal tage hormoner af andre årsager!
      Men muligvis slipper jeg for alt det andet netop fordi jeg får hormoner i forvejen!

      Nej fedtnisse centre er heller ikke min stærke side – men NU skal der ske noget. 😉

  4. Ellen 7. november 2011 hos 08:18 #

    ØV, altså. Ja, de hormon’forstyrrelser’, der kommer af sig selv med en overgangsalder, er jeg tilhænger af, at man må lære at leve med/tackle selv (det er jo kun en overgang), men det er vist ikke tilfældet her, så vidt jeg kan forstå, og så må det være noget surt at både se og føle de uønskede forandringer, der påføres en udefra.
    Jeg håber dæleme, at lægen og din krop i fællesskab finder frem til en brugbar løsning.
    Jeg er nu helt sikker på, at også mænd nyder at læse dine herlige beskrivelser af noget, der normalt ville interessere dem mindre eller slet ikke 🙂

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 09:01 #

      Nej det er lige præcis ikke tilfældet her. 🙂 Jeg skal enten være konstant gravid.. eller have ryddet bulen.. og øhhm den operation er jeg ikke helt klar til endnu!
      Så det hedder hormoner for nu!
      Jeg GLÆDER mig til om 2 dage når jeg skal tilbage til de andre – småfed eller ej..

      Jeg vil da håbe at mænd griner med. Indtil videre har jeg kendskab til 4 som jeg kender i forvejen – og 2 fra blogland! Så det er jo ikke så meget 😉

  5. Madame 7. november 2011 hos 08:39 #

    Hihi, helt vidunderligt fortalt 🙂 Jeg kan slet ikke stå for din humor!

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 09:02 #

      Tak 🙂 Bliver da helt stolt!! 😉

  6. Kirsten 7. november 2011 hos 13:01 #

    Valget mellem fed og gravid er jo på en måde ikke at vælge for man er fed under alle omstændigheder. Men graviditeter give jo nogen bagslag i 18 af gangen så måske er det alligevel bedst bare at være almindeligt fed 😉
    Det er sgu synd at du er nødt til de der hormoner, det må ikke være så sjovt FOR DIG – de andre kan bare holde mund, det er ikke dem der skal fyldes med medicin!
    Og nu med det der fitteri – så varer det ikke længe før vi to skal ud at løbe en tur 🙂 🙂 🙂

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 22:42 #

      Det var jo det jeg tænkte – og jeg synes faktisk at jeg HAR aftjent min borgerpligt med 4 børn!

      Men som sagt vil jeg hellere være fed end sur 😉
      Dem tættest på er søde – de ved godt hvorfor jeg har det sådan.. Og de glæder sig lige så meget som jeg til onsdag!

      Og det der løbe noget.. Jeg svarer dig i morgen 😉

  7. Birgitte Agger Mote 7. november 2011 hos 15:40 #

    Øv med de hormoner … ØV ØV ØV! Men godt du kan skrive om det! Jeg mener faktisk hvad jeg skrev på min egen blog om dig – det er vidunderligt at du dagligt kan skrive en lille klumme om alverdens ting – og du er GOD til at skrive det så man smiler – også selvom man har lidt ondt i maven på dine vegne bagefter – og det har jeg da i dag – synes det er synd, at du skal slås med det – om det er humøret eller fedtet – det er egentlig ligemeget – det er da forbandet at skulle slås … full stop!

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 22:43 #

      Ja øv. og noget som er grimmere..
      TAK Bee – tak for tankerne – kan mærke dem helt herover!
      Og jeg rødmer altid efter at have læst dine søde ord 😉

      Det går nok – hvis ikke jeg kunne se det morsomme idet – ville jeg ikke skrive om det 😉

  8. overleveren 7. november 2011 hos 16:31 #

    Tillader mig at grine mig igennem den her tekst. Nok så alvorligt emne, men meget morsomt beskrevet. Absolut ikke offentlig transportmiddel egnet. Du burde lave dig en tag på det der, så vi lissom kunne vælge til og fra om vi vil ydmyges i folkemængder eller ej.

    Har det iøvrigt på ganske samme måde med de der fitness centre, og har aldrig været i et, så det er bare ca fordomme det hele. Men de sniger sig jo ind på en – senest i nabohuset. Og hvis det ikke ca er en hån såeeeeeh. Skuler til det det hus hver gang jeg går forbi de meget store vinduer med de meget synlige … fedt-nisser? Var det ordet?

    En omgængelig konge er så absolut at foretrække frem for furie ditto. Håber I får fundet en medicin løsning der virker, eller at du bliver klar til den der operation, der måske ku løse det på en lidt mere permanent basis.

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 22:47 #

      Du er så hjerteligt velkommen til at grine – det var ligesom det der var meningen!!
      Skal seriøst overveje offentligthedstag.. 😀
      Det er bare svært at vide på forhånd hvad der bliver grint mest af.

      Synlige fedtnisser skulle forbydes ved lov. Simpelthen!

      Og vil bare gerne undgå operation. Igen. Har rigeligt med arvæv.. Og mine gamle hormoner virker fint – så må jeg jo bare tage mig sammen og træne samtidigt.

  9. Susanne 7. november 2011 hos 21:29 #

    Selv om ungerne er skønne, må det jo stoppe et sted 🙂 Jeg har læst og hygget over din beretning. Og det kan jeg vel egentlig ikke være bekendt, for det er jo overhovedet ikke sjovt….. Jeg håber, at du finder ro igen. Med eller uden små hormoner og fitness. Tak for dagens beretning

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 22:49 #

      Ja desværre! Vi stoppede ved 4 – vi har 4 hænder – og ingen skal gå alene!
      Kronprinsen huggede min tale – jeg snakkede om de 4 hænder til vores barnedåb nr. 4 i april 2002

      Jeg håber også snart at jeg bliver migselv igen!
      Selv tak!

  10. dorte 7. november 2011 hos 21:39 #

    jeg foeler med dig. Det er tit saa svaert at tabe den dumme vaegt. jeg fik engang af laege Warming larsen nogle piller,der hed lubrik B og i loebet af 14 dage ,var jeg nede paa min ungdoms vaegt. har aldrig vaeret i stand til at finde dem igen.. Og nu i min hoeje alder,saa KAN jeg heller ikke tabe mig,selvom jeg faktisk ikke spiser nok. jeg spiser lidt ,men godt ,uden fedt ,men taber jeg i vaegt ,nej.

    • Kong Mor 7. november 2011 hos 22:50 #

      Det er nemlig irriterende ikke at kunne tabe sig. Men jeg skal vist bare bevæge mig noget mere – det kommer jo ikke af sig selv!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

