At være sur og så den der giveaway

10 nov

Der er stadig en hel uge tilbage, til at fortælle mig hvorfor du, eventuelt – ja  naturligvis kun hvis du vinder – skal forkæles af mig.

Nu kommer det vel også an på hvordan man definerer ”forkæle”. Det er jo ikke sikkert at jeres definition ligner min, men det er bare synd – I må stole på mig – eller smide det efter en skatteminister!

Men det ER ellers lækre sager kan jeg godt betro jer!

Der var også lige det med, at I skulle fortælle hvilke indlæg I bedst kunne lide. Jeg vil jo godt have nogle hints!

Nogen har nemlig bedt om en ”anti-offentligheds tag” fordi de er trætte af ikke at kunne læse visse indlæg, uden at grine højt og det er lidt pinligt hvis man sidder i en overfyldt bus fuld af novembersure mennesker..

Men altså, det var bare lige så I huskede det.

Så til noget andet.

Eller noget andet er det jo ikke. Nu har jeg kogt suppe på hormoner og fedtnisser i en hel uge – jeg havde virkelig ikke andet interessant på programmet – eller jo  en indrømmelse – men den kommer i morgen eller en anden dag, og så slipper I ellers for mere suppe i denne omgang.

Jeg har netop indtaget ny-gammel hormonholdig kemi, denne gang i lyserød, og jeg håber meget de kan bringe mig tilbage til noget normalt, hvor jeg ikke går rundt og er sur.

Tænk engang at være sur uden at vide hvorfor – det er bare så anstrengende. Som om nogen andre har overtaget det der var mig..

På den anden side, så er det også vældigt foryngende – idet man føler sig præcis som teenager på ny. Sådan en der render rundt og vrisser og er mut – flere gange dagligt.. Uden grund.

Men så ville jeg faktisk godt have en mor som mig, når det var..

Tag nu Divaen for eksempel – hun er ikke i ret godt humør for tiden – og slet ikke i dag. Det havde jeg jo hørt noget om, så før vi skulle på den sædvanlige rundtur, for at samle nogle børn op og dumpe andre, fra og til diverse aktiviteter, havde jeg, siger og skriver, 17 minutter til at gøre hende glad i!

Det var ikke nemt at finde på noget – men pludselig kom jeg i tanke om det mest oplagte sted! En butik som hedder ”Forum+”. De sætter nemlig hele deres julegejl op i efterårsferien!

Jul amok i forum

Og den er.. imponerende.. Så grimt og overdrevet at det er afsindigt morsomt.

Så i 17 minutter rendte Divaen, Gårdmand Bjørn og jeg rundt, trykkede på maven af syngende bamser og dansende julemænd.

Mere juleamok

Vi sang dansende med til en noget kemisk udgave af jinglebells og konstaterede i øvrigt, at julepynt i pink og lilla er meget lidt julet, og meget meget grimt.

Vi stod også helt stille af.. jeg savner ord her.. vantro og skepsis er nok mest dækkende.. over at deres præsentation af udendørs lyslir var ligeså.. sær som sidste år. Hvilket vil sige at sidste års udstilling ikke var en fejl – hvad vi nok egentligt havde regnet med..

Ultimativt julamok

Men nej..

Hvorom alting er, jeg fik Divaen i bedre humør på de 17 minutter, hvorpå vi hentede Prinsessen og så kunne vi tage hjem med ro i sindet.

20 kommentarer to “At være sur og så den der giveaway”

  1. overleveren 10. november 2011 hos 06:49 #

    Den der julepyntestil – dén er da temmelig ….bemærkelsesværdig. Kan godt forstå I grinede jer igennem dét. Men flotte billeder forresten. Ihvertfald som de blev vist på smartphone.

    Kan stadig ikke hjælpe dig med hvilke to indlæg, der er de bedste, så jeg lader mig diskvalificere helt uden brok.

    Indrømmelse? Dét vil jeg vente spændt på.

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 13:18 #

      Ja den er særpræget.. Og ikke helt almindelig – spekulerer altid over HVEM der kan finde på at købe den slags…?? Over min forstand..

      Undrer mig at billederne er gode – det er svært at holde telefonen lige når man hulker af grin 😉

      Og ingen disk. hos mig!! 😉 så du ved det

  2. Mille 10. november 2011 hos 07:03 #

    ELSKER at hade fransk juleudsmykning! Det kan man kun blilve i godt humør af.

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 13:17 #

      Lige præcis!! Det er.. en parallel verden. Must be.. 😉
      Men glade bliver vi!

  3. Liselotte 10. november 2011 hos 07:15 #

    Du godeste… det er da en svært humørløftende pynt, I der har fundet 🙂

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 13:16 #

      Nemmerlig! Totalt til grin – og hylemorsomt!

  4. Ellen 10. november 2011 hos 08:00 #

    Holddaops.
    Havde det været i USA, ville jeg ikke have løftet et øjenbryn, for sådan er det bare, men i Frankrig???
    Det ville jeg ikke have troet om jer 😉
    Jeg ville da også gerne have haft en mor som dig, men så er vi vist inde i science fiction-genren 🙂

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 13:15 #

      Hvis du vidste Ellen, hvis du vidste.. Franskmænd har INGEN smag i julepynt whatsoever..
      Hvide plastikjuletræer, og ALTID et hav af blinkende lygter… Overalt.. Gys og gru!!

      ..
      og du har ret – det er ren Sci-Fi… det lyder lidt for mystisk 😉 jeg må hellere nøjes med at være mor til mine egne.. 🙂

  5. Sandra 10. november 2011 hos 09:18 #

    Det er umuligt, for mig, at fremhæve nogen af dine indlæg, fremfor andre:-)

    Hvad Julepynten angår – jeg er slet ikke klar til at bliver Jul lige om lidt, så det ser lidt malplaceret ud;o)

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 13:13 #

      Det er så i orden 😉
      Og nej jeg har heller ikke pyntet op til jul – selvom jeg er julefreak..

      Men dem her i Forum+ er helt udenfor pædagogisk rækkevidde!! 😉 Hvert år i efterårsferien slæber de alt dette skrammel frem – okay det er så nye farver hvert år!
      Det er sjovt!

  6. Bettina Holst 10. november 2011 hos 12:01 #

    Kønt er det fandme ikke, men jeg ville alligevel elske at gå rundt sådan et sted – bare fordi jeg ville elske at hade det 🙂

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 13:12 #

      Det er LIGE derfor!! Der er så morsomt – og det mest morsomme er når nogen køber noget 😀
      Men vi blev i godt humør!

  7. jensdrejer 10. november 2011 hos 13:29 #

    Ih du godeste – jeg tror ikke, at jeg ville gå ind i sådan en butik frivilligt. Jeg får nervøse trækninger bare af dine billeder…… 😉

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 17:53 #

      Hahahahahahha! Rolig nu! Jeg købte ikke engang noget.. endnu 😀

  8. Lisbeth Kristine Cedray 10. november 2011 hos 14:47 #

    Åh, jeg elsker kitchy xmas…. så nu er jeg om muligt i endnu højere julestemning – min jul blir i år pink & orange på det hvide (spanske) plasticjuletræ – ok, med lidt lille og bling-bling… tak for en vidunderlig fotoreportage fra en guddommelig butik, som burde ligge her på Long Island…. HO HO HO fra Lisbeth 😉

    • Kong Mor 10. november 2011 hos 17:55 #

      Du skal måske ligefrem have tilsendt noget?
      Du siger bare til!!
      Jeg tror at folk på long island ville falde døde om hvis der kom sådan en butik 😀

  9. Lene, Kongmoderlig leverandør af lægeordineret lakrids 12. november 2011 hos 15:13 #

    Jeg er kommet i tanke om et indlæg, jeg faldt ned af stolen af grin over; dengang First Man blev tabt på gulvet af en judo-dims-mand. Når man som jeg, har SET First Man in person, så er det næsten ikke til at tro, at nogen overhovedet kunne finde på at vende bunden i vejret på ham!….men det er selvfølgelig lidt synd for First Man, at blive genstand for andres skrald grinende anfald 😀

    • Kong Mor 19. november 2011 hos 21:56 #

      Ja det er frygteligt synd for ham 😉

  10. Joan Munk 19. november 2011 hos 01:16 #

    Jamen-jamen -jamen….jeg er totalt vild med dine indlæg, og har lige i aften fundet dig igen (ny comp, og alle mine “gamle” blog adresser var bare pist væk.). Jeg har grinet flere gange, men hvor ville jeg gerne ha´ været en flue på væggen i NISSELAND…Forum.

    Glæder mig til at læse med hos dig igen, din dagligdag er så forskellig fra min. Mange hilsner fra Joan M.

    • Kong Mor 19. november 2011 hos 21:57 #

      Hej med dig! Dejligt med ny computer! 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

