Og jeg som troede onsdage var kedelige

17 nov

Næsten ligeså kedelige som lørdage – der sker intet i blogland om onsdagen. Og derfor kunne jeg putte et hvilket som helst kedeligt indlæg ind der. Som for eks. hvad vi fik at spise til aftensmad. Og endda noget så ordinært som suppe.

Og så vælter det ind med argumenter for eller imod melboller – hjemmelavede eller ej. Og det greb om sig, pludselig handlede det også om supper. Klare eller blendede.

Det havde ellers været et ret godt partiprogram, 27 timer i døgnet, ingen melboller, sol om sommeren og den slags vigtige sager.

Men jeg overgiver mig – melbollerne overlever.

Politik er alligevel slet ikke mig – også selvom jeg faktisk har cyklet med en som nu er minister – jooo – fint skal det være! Altså det var hun ikke da vi cyklede i fjernsynet, men alligevel!

Men nu det jo VAR onsdag i går – så kunne jeg jo egentlig godt fortælle om en jeg lige fandt. En blogger. Hun skriver tænksomt – hun skriver breve. Jeg læser med! I kan se hende her.

Så er det også i dag, sidste dag til den der giveaway jeg har. For i morgen er det jo min fødselsdag – og jeg skal have gaver, sang, halløj og ballade. Juhuu og hurra for mig. Kan nok ikke sove i aften!

Men altså – jeg trækker en vinder i løbet af i morgen og sender så en fantastisk pakke til den heldige.

Og så er det i øvrigt også denne torsdag hvor Beaujolais nouveau 2011 bliver frigivet. Jeg skal såmænd også til vinsmagning i aften. Tror godt nok jeg tager en termokande med, så jeg kan få mig en kop te. For nu er det ikke alle BeaujolÆser der smager godt, endsige er til at drikke. Overhovedet!

Foretrækker en Nuit Saint Georges.. (gad vide om dette afstedkommer samme ophidselse som suppen)

22 kommentarer to “Og jeg som troede onsdage var kedelige”

  1. Inge 17. november 2011 hos 07:03 #

    Nu er den lange ventetid snart fobi, du skal bare sove en nat mere, så er det din dag, hvor du skal fejres.. 🙂
    Jeg er sikker på dine unger glæder sig mindst lige så meget som du gør.

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:46 #

      Det gør de! 😉
      og nu er det snart

  2. Mille 17. november 2011 hos 07:24 #

    Baeujen er totalt opreklameret, men al hysteret er dog ret sjovt. Og så plejer man at få et gratis glas på ambassaden, og det er jo ikke dårligt.

    Hvis ikke jeg når forbi i morgen, så skal du lige have et stort tillykke med fødselsdagen på forhånd:

    Tilllykke (Du må desværre selv tænke dig til den kraft det bliver råbt med)

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:47 #

      Fuldstændigt! Men morsomt!
      Tak for tillykket!
      Har tilbagestrøget hår nu!

  3. Ellen 17. november 2011 hos 08:10 #

    Hvis det er okay med dig, vil jeg hellere være med til at dele den Nuit Saint Georges…
    Beaujolais nouveau er totalt udrikkelig, men som Mille skriver, er alt hysteriet omkring den meget sjovt – som når Thorkild Thyrring drøner ind på rådhuspladsen med den første af slagsen i landet, og lignende udsøgte festligheder 🙂

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:47 #

      Det er helt i orden! 😉 vi deler bare

  4. Madame 17. november 2011 hos 08:26 #

    Det er sjovt og meget overraskende, hvad der giver mange kommentarer – et billede næsten uden tekst kan give utroligt mange kommentarer, og indlæg om mad giver mange hits.

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:48 #

      Ja det er mærkeligt nogle gange!

  5. rejen 17. november 2011 hos 08:45 #

    Ja nogen gange bliver man overrasket over hvad der kan udløse en strøm af kommentarer, og når man så tror at man har lavet et superspændende indlæg så er der ikke nogen der kommenterer…Men det er også det der gør det sjovt at blogge..God fornøjelse med vinsmagningen, jeg vil hellere have en øl…;D

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:48 #

      Det er sandt – det er meget alsidigt! 😉 Du får bare en øl!

  6. Trillemor 17. november 2011 hos 09:02 #

    Jeg har kun én gang i mit liv smagt Beaujolais og jeg var absolut ikke vild med den, det var helt tilbage i 1990 eller 91, måske man skulle prøve igen:)

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:49 #

      Det kommer også an på hvor den kommer fra. Der er mange forskellige. Ikke alle er lige udrikkelige.

  7. lavendels 17. november 2011 hos 09:05 #

    Jeg har en veninde med en fransk far, og hun plejer altid at sige – en Beaujolais går man aldrig fejl af…..men jeg tror nu, den overbevisning blev grundlagt FØR hele hysteriet omkring Nouveau begyndte. Også her foretrækkes dog Nuits St.. og ja, der er stærke følelser omkring mad – prøv du bare at skrive et indlæg om selleri 🙂

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:50 #

      Ihhh vil straks skrive om mine forhadte selleri 😉

      Der kan nok godt blive et glas til dig også! 😉

  8. Kirsten 17. november 2011 hos 09:36 #

    Besjolæse – er vildt overdrevet efter min lille mening. Men konceptet er jo sjovt nok. Og på denne årstid må man have lidt fest i hverdagen….
    Mon ikke dine læsere glæder sig lige så meget til din fødselsdag som du gør? Det smitter jo 🙂

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:50 #

      meget! Jeg ville da være glad hvis mine læsere også glædede sig til min fødselsdag 😉
      men jeg tvivler 😉

  9. Benedikte 17. november 2011 hos 11:50 #

    Yay!!! Jeg ELSKER fødselsdage! Mest min egen men også lidt andres…
    Jeg glæder mig til et fødselsdagsindlæg i morgen 🙂

    Og hurra for melbollerne! Jeg er lykkelig og lettet!

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:51 #

      Selv tak! Vi deler en suppe når jeg kommer hjem 😉

      Det bliver lidt skrevet på forhånd jo – men der kunne risikere at komme opdateringer i løbet af dagen! 😉

  10. esconditeren 17. november 2011 hos 12:45 #

    Ingen ophidselse herfra. Jeg forstår mig på ingen måde på rødvin – eller vin i det hele taget. Men tusind tak for at kalde mig tænksom. Det må bestemt have helbredende virkning. Og tillykke med fødselsdagen, hvis jeg ikke lige når ind og skrive det i morgen.

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:52 #

      Selv tillykke! Håber du bliver frisk!

  11. Jens 17. november 2011 hos 15:11 #

    Jeg indrømmer, at i går havde jeg så travlt, at jeg slet ikke havde tid til at tænde computeren. Det er lidt ærgerligt, for jeg ville da gerne have deltaget i suppediskussionen. Er det for sent at fortælle, at jeg støtter melbollerne???? Jeg elsker melboller! 😀

    Nu bliver jeg helt lækkersulten. Tror snart jeg skal have suppe…. 😀

    • Kong Mor 17. november 2011 hos 21:54 #

      hmm. Selvom det jo ER for sent så er det noteret 😉

      Lav du en lækker suppe – så kan vi snakke om den 😉 bare vent – folk går helt amok 😀

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

