Kapitel 1 – Det nye liv

27 nov

Der var engang en pige på 13 år som havde mistet sin familie under en ildebrand da hun var 10 år. Pigen hed Angela og havde langt hår og grønne øjne, og var vidunderlig smuk. Hun boede på et børnehjem efter familien døde. Det var ikke rart på børnehjemmet så Angela ender med at stikke af.

Dagen efter Angela er stukket af fra børnehjemmet, er hun på vej ned i byen og hun er ved at dø af sult. Så ser hun at bageren er ved at stille nyt brød, nye kager og en masse dejlig mad frem. Hun kan ikke modstå og kommer til at stjæle to store brød med rosiner i, men en ung dreng på hendes alder, ser hende tage brødene.

I stedet for at råbe af hende og rive brødene ud af hænderne på hende, ser han på hende og hvisker, ”er du Angela”, Angela ser usikkert på ham og svarer så ”Ja jeg er, men hvem er du”..

Den unge dreng smiler og siger så ” følg med mig, så siger jeg det når vi er kommet ind i varmen ” og rækker hånden ud til hende, Angela ser på hånden og er usikker på om hun skal tage den eller bare gå videre, men hun beslutter sig så for at gå med, for hvad nu hvis den dreng kunne blive hendes ven.

Så stopper drengen brat op og siger så rigtig trist: ”Hvor er din familie?” Angela kikker ned og siger så ”min familie er i paradiset, oppe i himmelen”.

Så begynder hun at græde og sætter sig på jorden, selvom der var en masse sne som gjorde hende helt våd.

Så sætter drengen sig ned ved siden af hende og ser hende lige ind i øjnende os siger så ”Din familie er død i en ildebrand ikk’? ”

Angela holder så op med at hulke og tænker at hun da ikke havde sagt noget om ilde branden, og så siger hun ”hvor ved du det fra?”

Drengen siger så ” Jeg hedder Nico, og jeg er din tvillingebror”.. Angela bliver helt forbavset og sidder bare der med store øjne og så kunne hun faktisk godt se at han havde de samme øjne som hende..

Så rejste Nico sig op, tog hendes hånd og sagde ”Det er juleaften i morgen, kom så skal du møde Minna, som tog sig af mig i al den tid hvor jeg har prøvet på at finde dig.”

Angela rejste sig og gik med uden at sige noget.

Da de så endelig kom ind i varmen, var der et kæmpe juletræ med en masse pynt på. Der var en vidunderlig duft af julekager i det varme køkken. Der stod en høj kvinde, som ikke var tynd, men hun var heller ikke tyk, med langt krøllet hår.

Kvinden havde lige taget et par småkager ud på en fin tallerken, som hun satte på et stort spisebord.

Kvinden satte sig på knæ og rakte begge arme ud, Nico løb hen til hende og sagde ”kom Angela”, Angela gik stille hen til damen. Damen sagde stille: ”Jeg hedder Minna og jeg var din mors bedste veninde..” Angela kikkede på hende og kunne bare ikke klare det og blev nødt til at græde.

Minna gav hende et kæmpeknus og Angela sagde ” jeg savner dem sådan ” Så begyndte Nico også at græde, og selv Minna fik tårer i øjnene.

Det fyldes som en evighed mens de sad der, men så sagde Minna: ”Nu skal jeg gøre et bad klar til jer, fordi I skal ikke røre ved mit bord med de beskidte fingre” og begyndte at grine.

Hun gik ind et stort badeværelse og kom tilbage og sagde så er der klar til første barn.

Da Angela sad og vaskede sig i badekarret ,fortalte Minna hende om julemanden. Minna sagde at han boede på Nordpolen og at han fløj forbi alle huse i hele verden og kravlede ned gennem skorstenen og lagde gaverne ned under træet.

Angela vidste at julemanden bare var en historie, men hun lod som om hun troede på ham. Da hun og Nico var blevet tørre og havde fået varmen, kom Minna med noget nattøj til dem.

Bagefter sagde Minna ”Følg med mig Angela, så skal du se”

Angela var lidt spændt på hvad Minna ville vise hende. Hun fulgte med og følte sig lidt dårligt tilpas fordi hun bare var kommet og selvom hun gerne ville begynde at bo i et rigtigt hus, var det lidt for meget. Minna stoppede lige foran en dør hvorpå der stod ”Angela & Nico”.

Minna smilte og sagde det her er dit værelse og vil altid være det. Hun åbnede døren og viste Angela værelset. Der var en seng, med tre bamsepuder på, et lille natbord og der var et kæmpe stort skab. Da Angela åbnede det, var der en masse kjoler: vinterkjoler, sommerkjoler og en masse andet tøj.

Angela blev så glad at hun var lige ved at græde igen. Der var en fantastisk julekjole som hun skule have på i morgen til juleaften. Nu blev hun alligevel helt glad for at hun have snuppet de der brød fordi hun var så sulten.

I det samme kom Nico løbende ind i værelset og sagde: ”Jeg er altså sulten” og så grinede de højlydt..

Den aften spiste de sig mætte i småkager og rosiner. De begyndte at pynte småkagerne med glasur og for første gang i 3 år fik Angela et rigtigt smil på læberne.

Nu var klokken mange og de skulle i seng. Nico blev ved med at snakke, men Angela blev ikke sur, hun var så glad at hun havde fundet sin bror.

Så sagde Nico at julemanden findes. Angela spurgte Nico om han da nogensinde selv havde set ham.

Det havde han ikke, men de blev enige om at hvis nu de kunne se ham – så var de vildt heldige! Og så faldt de i søvn.

18 kommentarer to “Kapitel 1 – Det nye liv”

  1. Inge 27. november 2011 hos 08:16 #

    Hvor er det en sød historie prinsessen er i gang med.. glæder mig til at læse alle delene. 🙂 Din prinsesse skriver godt

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:13 #

      Tak -det blev hun glad for at høre! 🙂

  2. Ellen 27. november 2011 hos 09:44 #

    Se, det er jo et rigtigt eventyr, vi har gang i her 🙂
    Bliv ved i samme stil, Prinsesse, så kan det ikke gå helt galt med dig … når din første bog bliver trykt, vil jeg gerne bede om et signeret eksemplar 🙂

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:14 #

      Prinsessen: “Tusind tak – og det skal du nok få!” 😉

  3. Benedikte 27. november 2011 hos 11:33 #

    Neeeeeijh hvor hun kan!! Mere mere mere!!!

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:14 #

      Der kommer 3 afsnit mere!! 😉

  4. Deborah 27. november 2011 hos 11:36 #

    Jeg kan kun tilslutte mig. En SKØN historie, jeg vil også læse med. Thumbs up!!

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:15 #

      Prinsessen: “Tak skal du ha'” 🙂

  5. kongemoderen 27. november 2011 hos 11:56 #

    nej hvor er den GOD! dejligt at der er så mange i familien med skrivetalent og lyst til at sætte ord sammen. Bare bliv ved!!STORT KNUS

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:15 #

      Ja – det ligger jo nok til familien..

  6. jane 27. november 2011 hos 13:12 #

    åh hvor hyggelig og dejlig en jule historie. Glæder mig til næste kapitel.

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:16 #

      Prinsessen: “Tusind tak Jane – næste kapitel bliver spændende!”

  7. Rejen 27. november 2011 hos 13:18 #

    Flot skrevet når man tænker på hendes alder…Glæder mig til næste afsnit, altid dejligt med julehistorier…;D

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:17 #

      Ja – jeg må indrømme jeg også var lidt forbavset over hendes idéer! 😉

  8. birgittemote 27. november 2011 hos 13:36 #

    Prinsesse … tusinde tak for at starte min 1. søndag i advent på så smuk og julet en måde. Jeg blev ked når Angela blev ked, og jeg smilede når hun mærkede glæden – og det er jo lige nøjagtigt det, en god forfatter skal få læseren til at føle! Og endnu bedre – du afsluttede med en “cliff hanger” … og jeg glæder mig meget til at læse kapitel 2 🙂

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 17:19 #

      Prinsessen: “Tusind tak – jeg kan rigtig godt lide at skrive. Du må undskylde at jeg lige kom til at lave en cliffhanger 🙂 jeg ved selv hvor irriterende det er at skulle vente en hel uge!! 🙂 PS: din engel og din heks er rigtig fine”

  9. Lene 27. november 2011 hos 17:40 #

    Jeg glæder mig i denne tid, og selvom julesneen ikke falder blid (og det er jeg nok dybeste set taknemlig for lige nu) så har jeg nu noget at se frem til hver adventssøndag: en vaskeægte julehistorie. Tak Prinsesse, jeg nød din fortælling i dag og glæder mig til næste kapitel 🙂

    • Kong Mor 27. november 2011 hos 21:30 #

      Prinsessen kom i seng kl.20.30, så jeg tillader mig at svare på hendes vegne. 🙂
      Hun er glad for alle de fine ord, og helt nervøs for om hun nu kan skrive godt nok til de tre andre 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

