Store Krone..

7 dec

Så, nu har jeg skrevet dagens kapitel i julekrimien herovre.

Det var super sjovt at være med til. Men også ret grænseoverskridende, jeg endte jo med at få galopperende præstationsangst, når nu så mange andre også skriver – hvad hvis mit kapitel falder helt til jorden, fordi jeg er så kedelig som en klat våd maling?

Nå, det får være.

Jeg har nemlig endnu engang opnået status som ubeskrivelig pinlig, idet jeg har blameret mig i fuld offentlighed. Ydermere gik det ud over mit afkom, som skulle ses i selskab med mig. Og jeg er dermed blevet kategoriseret som aldeles uegnet som mor.

Fordi jeg således har trukket mine børns navn og gode rygte igennem skidtet. Offentligt.

Det der skete var nemlig, at jeg skulle hente Gårdmand Bjørn og hans to venner, en mild bulderbasse og en yndig ting med brune krøller, til frokost på Gårdmandens fødselsdag. Og ligeledes Prinsessen, Divaen og Zorronaldo. En fødselsdagstransport så at sige. Og generel opsamling.

Og derfor kom der da flag på kareten.. Man er vel royal – nå.

Og så var det simpelthen lige før de ikke engang ville ind i bilen og hellere ville hjem til fods.

Bare fordi jeg engang fik et meget fancy bilflag af Lene – dengang før vi forlod øen. Sådan et som sættes i klemme i en bilrude og så blafrer i bedste, og meget synlig, stil.

Ja, jeg syntes jo det var flot. Og lidt sjovt. Men mest flot, at blive hentet af sådan en bil. Den opfattelse delte Zorronaldo og Prinsessen bestemt ikke.

Divaen så det slet ikke, før en meget indigneret Zorronaldo henledte hendes opmærksomhed på de pinlige spejlbilleder i diverse butiksruder.

De kunne have gravet sig selv og hinanden ned.. Og mig med. Nok mig først.

Jeg blev, under trusler om vold og det der er værre, simpelthen tvunget til at tage flaget af, da vi nåede hjem – for at de kunne undgå den tort det var at blive transporteret tilbage til skolen i flagbesmykket bil. Og flaget var ikke engang i lagenstørrelse – det var virkelig kun et bitte Dannebrog i A4format.

Billeddokumentation var også forbudt.

Men børn er altså også så sarte.

Nu er byen så heller ikke større end at jeg samme aften, blev afkrævet en redegørelse for danske nationaldage, ovre på skolen til skole-hjemsamtaler.

Alle havde nået at se det danske flag veje blidt for kulingen, i de 11 minutter det tog mig at opsamle samtlige unger. Det synes jeg er ret godt klaret!

Jeg fik heldigvis medhold fra de andre voksne – at det var et yderst morsomt tiltag – og at det er en ganske retfærdig hævn for hængerøv og spyfluesolbriller.

14 kommentarer to “Store Krone..”

  1. Mai 7. december 2011 hos 08:24 #

    Hihi – det er ude nu, og jeg elsker det! Det er simpelt hen intet mindre end fantastisk både at læse, at I har opfattet personerne præcis som jeg. Plus at der er kommet et par interessante nye figurer.

    Tak for advarslen om pinlighed i moderskab. Jeg er allerede ved at forsøge at hærde mig, til når min mellemste skal gå Lucia først på sin skole og dernæst på Skejbys sygehus. Jeg kommer til at tude en hel vandpyt – og være pinlig!

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:50 #

      Altså Mai, det er jo dig som har kreeret disse personer – og det har du gjort så godt at vi kender dem! 😉

      Åhhhr ja Lucia.. Der har jeg også tudet en del!!

  2. Benedikte 7. december 2011 hos 08:54 #

    Ha ha, de lyder altså også ret sarte!
    Det er da en fantastisk måde at blive samlet op på på sin fødselsdag!
    Når jeg har fødselsdag synes jeg hele verden skal vide det!! 😀

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:51 #

      Ja ikke? 😉
      Jeg ville også have syntes det var sjovt!!
      😉

  3. Rejen 7. december 2011 hos 09:09 #

    hihi, man har da lov til at være lidt kongelig…bare for at citere en reklame…;D

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:52 #

      Især når man er det 😉

  4. Kirsten 7. december 2011 hos 09:25 #

    Ha, jeg syntes da også at det er helt fantastisk og kunne selv have fundet på det! Mine børn ville også have hadet det, men de har da heller ingen sans for humor….

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:53 #

      DET er jeg glad for at høre!! Så føler man sig mindre alene.;)

  5. Ellen 7. december 2011 hos 11:13 #

    Børn altså – de er sikkert glade for, at de har hinanden og i skøn samdrægtighed kan tale intenst og længe om deres ekstremt pinlige mor. Mit arme barn måtte bære det helt alene 😀
    Og det nytter IKKE at fortælle dem, at de en dag vil kunne se det morsomme i det…

    Spyfluebriller – fnis. Det udtryk var nyt for mig, men godt og meget malende,

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:54 #

      Stakkels C!! 😉 Ja om ikke andet kan de blive rørende enige om at jeg er forFÆRdelig!!
      Jeg prøver ikke engang at sige at det ER sjovt..

      Jeg plejer gerne at spørge om de er forklædt som spyflue.. 😉

  6. Jens 7. december 2011 hos 13:57 #

    Sorry…. men jeg tror altså, at jeg holder med ungerne, hehe….. jeg ville nok også synes, at det skabte lidt for meget opmærksomhed. Og skole-hjemsamtalen bekræftede jo børnenes antagelser: alle havde jo set det…… 😆

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:54 #

      Forræder 😉
      Det var jo bare sjovt – og jeg vil lige sige at ingen forælder syntes det var sært!! 😉

  7. HellePelleFrikadelle 7. december 2011 hos 17:04 #

    Dit afsnit er SKIDEGODT og jeg har læst det med stor fryd. Havde selv den vildeste præstationsangst, da jeg skrev mit og er allerede ved at piske en stemning op over fredag, hvor jeg skal skrive igen. Det er jo en kæmpe magt, man sidder med som forfatter – man jo kan smide alt lige fra mord, ildebrand, utroskab og spillegæld ind i game’et 🙂 Hihihi … virkelig spændende, hvordan det udvikler sig…

    • Kong Mor 7. december 2011 hos 20:56 #

      Ej TAK Helle!!
      Og ja – det skal være i samme ånd. Man må heller ikke glemme at det er en krimi – det var svært syntes jeg!
      Men sjovt og jeg glæder mig til næste gang!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

