Adventsslik #3

11 dec

Noget matte efter en vellykket julefrokost – I skal nok få alt at vide i morgen – har aktivitetsniveauet på matriklen været en anelse under normalen.

Men efter en lille tur ud i det grå landskab blev jeg på bedste Peter PLys-vis overmandet af trangen til en lille mundsmag, og jeg lavede nogle fyldte dadler. Oprindeligt en opskrift fra det nordlige Afrika. Men lettere omskrevet med en noget bedre marcipan og langt mindre sukker!

Jeg har fundet et sted hvor man kan få friske dadler og ikke de indtørrede mørkebrune tingester som vi plejede at sætte tænderne i, oppe nordpå.

IMG_0227

INTET kan måle sig med friske dadler –  og tag endelig ikke fejl – de er helt gyldne men det var svært at få ordentligt frem med blitz..

Og så havde jeg nogle rosiner-i-rom tilovers fra igår – og de endte deres karriere inde i et cokoladeovertrukket marcipanbrød!

4 kommentarer to “Adventsslik #3”

  1. Lene 11. december 2011 hos 21:02 #

    Mums, det ser bare lækkert ud 😛

    • Kong Mor 11. december 2011 hos 21:33 #

      Det er de også! Jeg fik en til min kop kaffe!!

  2. Ellen 11. december 2011 hos 21:33 #

    Uhm og ahh – har kun smagt friske dadler en enkelt gang; de tåler ingen sammenligning.
    Dejligt, at du er lidt mat, for det er tegn på den succes, som det åbnebart også var 🙂

    • Kong Mor 11. december 2011 hos 21:39 #

      De smagte vidunderligt!
      Og ja jeg er mat 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

