Århundredets blogindlæg!

6 jan

Det forpligter naturligvis. Jeg har endda gjort reklame for det på min Facebookside!

Jeg kan dog ikke udelukke at seriøse bloggere/mennesker vil finde dette indlæg afsindigt plat – men den risiko er jeg villig til at løbe! Og I kan bare komme tilbage i morgen, for da er jeg såmænd kedelig igen!

Muligvis skulle man have været tilstede, for at sætte ordentlig pris på underholdningsværdien, men jeg tager chancen og præsenterer jer for den ædle disciplin: servietfoldning ifølge Firkløveret.

Det er måske på sin plads lige at gentage at vi – også – har fejret jul sammen med tre store drenge. I deres egne øjne er de garanteret allerede voksne og har været det længe, men for mig er de altså stadig små bitte drenge på 18, 20 og 22.

Hvorom alting er, deres indflydelse på mine drenge er særdeles synlig, ikke alene har min 10årige spillet et spil som han ikke engang må gå forbi henne i butikken, men det mærkes også – og især – på balladefronten.

Dette kom til udtryk her tirsdag aften, da jeg blev belært udi servietfoldningens noble kunst.

Nu vil jeg undlade at skrive mere – og blot lade billederne – og forklaringerne tale!

Altså – man tager en firkantet serviet.. Bukker de to sider ind mod midten.

IMG_0481

Man løfter derpå servietten på midten, og lægger den forsigtigt ned på den ene side.

IMG_0485

Så får man fat i alle fire serviethjørner, og trækker til – udad..

IMG_0486

Og vupti – har man en serviet bh..

IMG_0488

God fredag!

26 kommentarer to “Århundredets blogindlæg!”

  1. Madame 6. januar 2012 hos 06:43 #

    Haha, det er godt med store drenge, der kan lære en nogle tricks 🙂 Da jeg så, dit indlæg handlede om servietfoldning, fik jeg først helt andre billeder på nethinden … 😉

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 09:58 #

      Ja dem kan man lære meget af!
      Gad godt vide hvilke billeder du tænkte på? 🙂

  2. Ellen 6. januar 2012 hos 07:11 #

    Hahaha – lige noget for en dreng, kan jeg godt se … sådan lidt frækt, ikk’?
    Til mig ville han skulle bruge en mindre dug. En serviet ville desværre ikke være nok, kan du hilse ham og sige 😉

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 09:59 #

      Fniiiiiis – han prøvede med en fleeceplaid.. Det så ret sjovt ud!
      Og ja – typisk små drenge!

  3. Rejen 6. januar 2012 hos 07:52 #

    hihi, herlig knægt..;-D

  4. Sandra 6. januar 2012 hos 08:16 #

    Haha, store drenge hitter 🙂

  5. Susanne 6. januar 2012 hos 08:31 #

    Fniiiiis. Jeg husker den godt fra barndommen. Den kan stadig bringe stor glæde i hjemmet her. Jeg kunne også en gang en, som endte med en historie om Bamse og Kylling. Nu fik du sat noget i gang. Jeg må se, om jeg kan grave noget frem fra huskeren. Måske de har billige servietter i netto 🙂

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 10:00 #

      æææiii den kender jeg ikke! Du må godt lægge hovedet i blød! 😉

  6. fruenimidten 6. januar 2012 hos 09:17 #

    Ti hi – skønt!

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 10:01 #

      RET morsomt at være vidne til!!!

  7. Birgitte Agger Mote 6. januar 2012 hos 14:46 #

    Wow – jeg vågnede tidligt for jeg var bare så spændt 🙂

    Altså for mig er det ligegyldigt om det er servietter eller kys eller frække historier – det er det der grin der efterfølger … det er helt vildt så sjovt de synes det er, og så griner jeg … klukker og alting, for en pre-teen der synes noget er frækt – det er bare så sødt!

    Godt indlæg – jeg er glad for jeg vågnede tidligt 🙂

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 21:41 #

      Hahaha stakkels dig – SÅ morsomt var det heller ikke for andre – men deres latter som du siger – er bare så smittende og sjov!
      🙂

  8. Anette 6. januar 2012 hos 17:08 #

    Ha ha, sjovt som visse ting er meget nemme at lære, mens andre kan tage noget længere tid ;o)
    Det lyder som om drengene har haft en sjov tid sammen – der er ikke noget bedre end store drenge, man kan hænge sig fast i. Begge mine har altid haft usynlige elastikker i min bedste venindes ændste søn, lige så snart de var sammen fulgte de ham troligt igennem tykt og tyndt. Og når han eller en af hans venner hilste på dem på gaden voksede de mindst 10 cm.
    KH Anette

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 21:42 #

      Åhh ja – de vokser flere meter – at kende en stor dreng det er så SEJT!!
      Og de nyder altid at være sammen de børn!! De har kendt hinanden i mange mange år!

  9. Marie 6. januar 2012 hos 21:10 #

    Der findes ikke noget bedre end at lære lidt frækt af dem, der er ældre end en selv. Din 10årige har HELT sikkert haft det åh så morsomt! Jeg kan næsten høre hans latter – ham din dejlige Gårdmand Bjørn.

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 21:44 #

      Lige nemlig!! vi var færdige af grin alle sammen! 🙂

  10. Annette 6. januar 2012 hos 21:21 #

    Hvor plat!
    Lige noget for mig 🙂

  11. Inge 6. januar 2012 hos 21:33 #

    Hahaha.. der er mange skønne ting at lære for en 10-årig.. og de store er SÅ villige til at lære fra sig.. 🙂

    • Kong Mor 6. januar 2012 hos 21:48 #

      Ja – man har livet for sig når man er 10!! 🙂 Og det er vel altid godt med en lille beundrer!

  12. Benedikte 6. januar 2012 hos 22:20 #

    Tak for grinet 😀 😀

  13. Jane 6. januar 2012 hos 22:50 #

    Skøn lille historie 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

