Efter Kong Mor..

9 jan

Efter Kong Mor..

Tænk engang – nogen har simpelthen tænkt tanken. Der stod nemlig i mine google søgeord: ”Efter Kong Mor”.

Jeg ved godt det er oppe i tiden med royale jubilæer og den slags. Jeg kan naturligvis kun prale af godt ét år.

Men.. jeg har ikke tænkt mig hverken at abdicere eller få en naturlig efterfølger. Jeg bliver her lidt endnu. Om Blogland og diverse udbydere vil.

Det er alligevel lidt for mærkeligt at tænke sig en verden uden Kong Mor. Altså, jeg er overbevist om at folk overlever, men jeg mener, Kong Mors verden – uden Kong Mor. Hvad så?

Også set i lyset af Mommers pludselige, og meget ufrivillige forsvinden fra Blogland. Unødvendigt at sige at mine backups skal laves lidt oftere.

For hvad nu hvis det samme skete for mig?

Jeg valgte denne udbyder i sin tid, fordi jeg havde hørt at andre bare slettede ens blog i nattens mulm og mørke, og det ville jeg da ikke risikere. Og nu viser det sig at det kan ske alligevel – ud af det blå.

Jeg blev for noget tid siden, kontaktet af nogen som gerne vil sætte en reklame ind hist og her, så jeg måske endda kan tjene noget på at blogge. Det er vældigt fristende.

Hvis jeg har tøvet, har det været af skræk for at I ville synes det var forstyrrende, selvom jeg har set at det er pænt og sobert og ikke for meget.

Så måske bliver det sådan på et tidspunkt..

Og læg nu ikke for meget i gitteret – sådan ser lågen til Æblebakken bare  ud!

Kong Mor

Men uanset hvad, så abdicerer Kong Mor ikke!

16 kommentarer to “Efter Kong Mor..”

  1. Susanne 9. januar 2012 hos 07:13 #

    Vi skal have ny låge til vores gårdhave. Jeg tror, at jeg vil se lidt mere på dit billede og lade mig inspirere 🙂

    Jeg har en enkelt gang oplevet ikke at have adgang til min blog. Det var klaret med en enkelt mail og en sms, så var den åbnet igen. Hvad der var sket, aner jeg stadig ikke.

    • Kong Mor 9. januar 2012 hos 11:48 #

      hmm 😉 Nu er det ikke mit valg af låge!! Den bliver nok lidt voldsom til en gårdhave 😀

      Jeg har gudskelov altid kunnet komme ind på min blog – men man bliver da bekymret når de bare sletter rub og stub.. Det er altså lidt frækt.

  2. Madame 9. januar 2012 hos 08:01 #

    Jeg smiler også tit ad får også tit et grin over søgeordene, der fører til huskebloggen. Her i huset har vi ikke gode erfaringer med eget domæne – husbond var ude for, at hans blog forsvandt, så jeg laver back up mindst en gang om ugen, men har kun erfaringer med Blogger.

    • Kong Mor 9. januar 2012 hos 11:49 #

      Jeg har alle mine tekster – men jeg har jo ikke kommentarerne så dem lavede jeg lige backup på nu efter denne historie!

      Mange sære søgeord har jeg haft – men Efter Kong Mor.. Gad vide hvad de mener.. 😉

  3. Rejen 9. januar 2012 hos 08:06 #

    Uha det er en skrækkelig tanke at ens blog sådan lige pludselig kan forsvinde…Skulle der ikke have stået: Her vogter KongMor!…;-)

    • Kong Mor 9. januar 2012 hos 11:49 #

      Ja – det synes jeg også!
      og jo: VROUF!!!

  4. fruenimidten 9. januar 2012 hos 08:38 #

    Har slet ikke tænkt den tanke, at bloggen kan forsvinde. Uha..

    Det er noget af en låge, I har der. Godt at vi ved, at Blondinen vist er en meget rar hund, som ikke står og savler lige uden for billedkanten, mens den venter på at sætte tænderne i en formastelig besøgende..

    • Kong Mor 9. januar 2012 hos 11:52 #

      Jeg spurgte en veninde Lise – lige før jeg åbnede min blog – om jeg skulle tage wp eller blogger eller noget helt tredie. Og hun sagde at blogger havde ry for at fjerne bloggen uden varsel hvis noget ikke passer dem.
      Derfor valgte jeg wp. Og nu kan jeg så se at det føler de sig heller ikke for fine til! LIDT uhyggeligt altså..

      Nu er der heldigvis meget langt ned til vores hus fra denne havelåge! Sådan 4-500 meter!! Så vi står som regel ikke deroppe og knurrer! 😉

  5. Inge 9. januar 2012 hos 08:52 #

    Det fik også lige mig til at hoppe hjem og tage en backup..
    Nej konger abdicerer da ikke, man er konge til man dør.. sådan er det.. så vi har dig forhåbentlig i mange år endnu.

    • Kong Mor 9. januar 2012 hos 11:52 #

      Det er jo det – det er et ansvar man har som konge! 😉
      Og ja – mig slipper I ikke for

  6. Ellen 9. januar 2012 hos 09:51 #

    Godt, at du har tænkt dig at blive. Det er jeg glad for at høre 🙂
    Det havde jeg nu også tænkt mig indtil i går – og jeg er bange for, at det er lidt ligemeget med en backup. WP fortalte mig i meget direkte vendinger, at jeg da skulle være så velkommen til at eksportere mine indlæg til en blogudbyder, der var interesseret i sådan en som mig!
    Jeg kunne dæleme godt lide at vide, hvad jeg har fornærmet dem med – det er garanteret et eller andet dansk ord, de totalt har misforstået 😉

    • Kong Mor 9. januar 2012 hos 11:53 #

      Det er SÅ frækt – og uden begrundelse..
      Øv da også.. Vil du lave en ny?
      Og hvor? og uuuh hvor er det uretfærdigt!

      • Ellen 9. januar 2012 hos 13:23 #

        Jeg har kontaktet WP og fortalt dem, at de har begået en fejltagelse, men at jeg da ret gerne vil have at vide med hvilken begrundelse, de diskvalificerede mig – hvornår de svarer, er nok en anden sag, men ellers må jeg jo ind hos blogger – eller benytte mig af det domæne, jeg allerede har. Dér er blogfunktionen bare ikke særlig god, synes jeg.
        Jeg giver WP et par dages frist til at svare/genåbne min blog.

        • overleveren 9. januar 2012 hos 16:54 #

          Ellen, siden jeg ikke rigtigt kan skrive til dig på anden måde håber jeg at du ser det her.

          Du kan sagtens fortsætte med at bruge wordpress platformen på dit eget domæne. Det kræver bare et rimeligt webhotel. Så fortsætter du helt som vanligt. Bare på ny URL.

          Jeg skal gerne finde en god guide til det tekniske i at bruge wordpress på eget domæne hvis du er i tvivl om noget. Og der tror jeg ikke de blander sig i indholdet på samme måde.

          • Ellen 9. januar 2012 hos 19:48 #

            Jatak, kære Overlever – og nu kan du igen se min emailadresse 🙂

            • Kong Mor 10. januar 2012 hos 20:32 #

              GODT at du kom tilbage!!!
              Så slap jeg også for at give wp buksevand..

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

