På vej ind i hverdagen igen

15 jan

Aften nummer to gik betydeligt bedre – for alle – og nu er vi på vej ind i hverdagen med stormskridt, det går nemlig altid en hel del hurtigere, når der kun er en til at løbe, og jeg skal nok se at blive leveringsdygtig i ordentlige blogindlæg fra i morgen..

Hvorfor hedder det i øvrigt sådan? Blogindlæg. Jeg kommer altid til at tænke på trusseindlæg..

Nå, hvorom alting er – solen skinner – det er skrigende koldt.. kun 4 grader!!

Og der var ligefrem nattefrost og ting på min bilrude som skulle skrabes af såfremt jeg ville ud og køre. Det ville jeg dog ikke, for jeg kunne ikke finde skraberen, og jeg får ballade hvis jeg skraber bil som jeg plejer: med en flaske vand..

I går eftermiddags sad vi og så en mystisk gyserfilm, som nok krævede at man havde hørt historien før, og det var altså ikke kun mig som ikke forstod noget som helst.

Det var muligvis et spørgsmål om budget, for filmen var dansk..

Og så hed en af skuespillerne Kukiks.. Eller sådan noget. Da vi skulle se en film mere i går aftes – var han også på rollelisten.

Det var næsten som i gamle dage, dengang da Konsul Holm, Meyer og Yvonne også var med i alle film. Så hed de bare noget andet, i de andre film altså.

Men selvom filmen var sjov, var det vigtigste dette her:

IMG_0513

Samt pakken med salte fisk, som man kan ane i baggrunden!

Og nu skal vi snart på en gåtur ned i byen og købe en søndagskage. Så vi ses om lidt igen, til kagetid!

12 kommentarer to “På vej ind i hverdagen igen”

  1. Trine Sell 15. januar 2012 hos 10:05 #

    Ren hygge! Jeg vil taenke paa dig hvis jeg nogensinde stoeder paa Kukiks i en dansk film!
    Jeg bruger ofte et kreditkort til at skrabe bilruderne med – eller gjorde; det viser sig at Kim for nogle maaneder siden fandt en aegte isskraber i en drugstore; og det er ikke saa ofte man ser det i Californien 🙂

    • Kong Mor 15. januar 2012 hos 16:48 #

      Han har sådan et navn jeg ikke ville ane hvordan jeg udtaler.. Det ligner “Kukiks”.
      Et kreditkort – DET var smart!!
      Nu har I vel heller ikke problemet så tit derovre’a? 😉

  2. Inge 15. januar 2012 hos 10:36 #

    Ihhh hvor I hygger.. 🙂

    • Kong Mor 15. januar 2012 hos 16:49 #

      Det var så hyggeligt! 😉 Vi glemte næsten at savne!

  3. overleveren 15. januar 2012 hos 14:05 #

    Ren hygge, og så vil jeg altså tillade mig at mene at du ganske roligt kan fortsætte med at skrabe ruden med en flaske lunkent vand. Ikke kogende eller meget varmt – bare lunkent. Det sker der altså ikke noget ved hvis ruden ellers er hel og ikke skadet alvorligt.

    Vi venter på en give away hvor opgaven bliver at gætte benenes rette ejermænd.

    • Kong Mor 15. januar 2012 hos 16:52 #

      Jeg plejer at bruge almindeligt koldt vand – det har altid virket fint. 🙂 Kender godt en som brugte kogende vand.. Det fortrød hun da ruden sprang 😀

      Og vi skyder noget igang med det samme med benidentificering – HVEM gætter på hvem? 😉
      Den er noget misvisende vil jeg godt sige – eller billedet lever ikke op til vores kælenavne!

      • overleveren 15. januar 2012 hos 17:16 #

        ganske som forventet kaster vi os ind i spillet, fodboldbenene til venstre er dog for nemme… og de andre er for svære, for mig ihvertfald.

        • Kong Mor 15. januar 2012 hos 22:12 #

          Jeg vil sige så meget at vi er flankeret af to hankøn.. og jeg sidder ved siden af den ene! 🙂

  4. Rejen 15. januar 2012 hos 16:52 #

    Hehe, det ser hyggeligt, jeg gætter det er Zorronaldos fodboldsben længst til venstre..Håber du vænner dig til græsset..;-D

    • Kong Mor 15. januar 2012 hos 16:55 #

      Hvor er jeg glad for at du gættede på ham! og ikke mig.. Det ER ham!! 🙂
      Jeg kan vænne mig til alt 😉

  5. Ellen 15. januar 2012 hos 17:11 #

    Ren idyl…
    Det eneste jeg også var nogenlunde sikker på, var, at det i hvert fald ikke er dig til venstre 😉
    Kan farmand følge jer på internettet der hvor han befinder sig?

    • Kong Mor 15. januar 2012 hos 22:14 #

      Forbindelsen er ikke så god – vi har prøvet det meste af dagen – skype meddelelserne er ca. 1 time forsinket – helt hen i vejret..
      Men det går nok.. Vi skal nok få så travlt at vi ikke har tid til at savne!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

