Den ondeste hotdog

27 jan

I går kiggede jeg herover – skønne billeder som altid – og kunne læse om hvordan de to damer havde været i byen. Og på RizRaz. Og jeg blev mentalt sparket tilbage til en vinterferie for et par år eller tre tilbage, til den eneste gang jeg var på RizRaz.

Divaen og Zorronaldo var taget på skiferie i Norge, ganske uden os. First Man føjtede jorden rundt, som han jo er så god til, så der sad vi tilbage på øen, med udsigt til at kede os en anelse i en hel vinterferie.

Derfor fandt jeg en billigt hotel inde midt i Storstaden og så skulle vi ellers på storbyferie et par dage, Gårdmand Bjørn, Prinsesse Lyserød og Kongen herself. Mig altså..

Vi tog toget derover og det var vældig sjovt.

Vi blev installeret i et stort værelse og så startede vi med en strøgtur.

Og en hotdog..

Se, nu skulle jeg have fulgt min første indskydelse – for den pølsemand som står ca. midt på Strøget ved siden af et lyskryds..

– Han så ikke ud som om han havde vasket fingre den sidste uges tid. Ej heller så det ud som om han havde fået skiftet skjorten i samme tidsrum, idet jeg syntes at kunne udpege en hel del forskellige madrester.

Jeg slugte mine fordomme og forbarmede mig over mine to – og de fik hver en fransk hotdog.

Og kunne jeg, dagen efter have fået Mr. Klamme PølseBørge til at æde alle de dårlige pølser der lå og udviklede onde bakterier på hans lunkne pande, havde jeg gjort det.

..

For der gik ikke ret længe før de begge begyndte at føle sig dårlige. Først troede jeg det var vejret – hundekoldt. Men selv med ekstra sweatre på hjalp det ikke.

Vi endte på RizRaz og de skulle ikke have noget.. Jeg spiste med stor fryd lækker mad, jeg ikke selv havde lavet, men Gårdmanden og Prinsessen kunne ikke engang spise fire pommes frites.

Så var jeg jo godt klar over at noget var galt og vi formelig kravlede hjem til hotellet igen. Altså – de gjorde.

De skulle have et varmt bad før de fik nattøj på – og ja – jeg vil spare jer for detaljerne, men det endte med at jeg ringede til receptionen for at høre om de ikke lige havde en spand eller to jeg måtte låne til natten..

For deres gulvtæppers skyld..

Der kom nogle tomme 5-liters jordbærmarmeladebøtter.. Men midt i alle ulykkerne kunne vi så grine lidt af det.

Hotel Danmark

Næste morgen sad vi ved morgenbuffeten, hvilket nok var det Prinsessen havde glædet sig allermest til, og de kunne ikke få en bid ned af alle de lækre sager. Ikke så meget som et sølle stykke brød.

Nøj, som hun jamrede over denne uretfærdighed. Hun jamrede faktisk så højt at nogen, som åbenbart bestemte noget, der i etablissementet, kom hen og gav mig sit kort, med besked om at jeg kunne komme tilbage en anden gang og få samme billige pris, for det var alt for synd at deres tur var blevet ødelagt.

Det kalder jeg service!

Under megen ynk og stille jamren kom vi trods alt helskindede hjem til vores ø, uden yderligere gener, med behov for spande og den slags. Havde også været lidt for morsomt i et IC4.

De blev dog hurtigt friske igen og vi tilbragte resten af ferien med at bage kage –

feb-mar 09 055

og  bygge sneborge.

feb-mar 09 063

Vi kom tilbage til samme gode hotel året efter og jeg skal love for at Prinsessen tog revanche ved buffeten – som hun havde drømt om i et helt år!

Men de skulle derimod ikke have en fransk hotdog, da vi gik forbi pølsevognen.

14 kommentarer to “Den ondeste hotdog”

  1. Rejen 27. januar 2012 hos 06:48 #

    Stakkels Gårdmand og Prinsesse, sådan en pølsemand burde udstilles og tvinges til at æde sine pølser selv…uden at få en spand…Godt at I kunne komme tilbage så Prinsessen kunne få sin madlyst styret…;-D og forresten velbekommen..

    • Kong Mor 27. januar 2012 hos 10:16 #

      Ja – det var noget så synd for dem. Og den pølsemand var ikke ret populær. Ækelt var det.

  2. SourPuss 27. januar 2012 hos 07:10 #

    Puha sikke en omgang. Kunne ligefrem mærke dårligdommen – og der går lang tid før jeg får lyst til en pølse med det hele ved pølsevognen efter den her beretning.
    Dejligt de fik deres revanche 😀

    • Kong Mor 27. januar 2012 hos 10:17 #

      Man skal bare stole på sig selv – smager eller lugter det sært – så kyl det ud.
      Eller giv det tilbage til pølsemanden 😀

      De var ret sølle!

  3. Ellen 27. januar 2012 hos 07:45 #

    Dejligt, at der findes folk, der bare ønsker det godt for andre. Modsat den skid af en pølsemand. Man skal altid lytte til sine instinkter, og du burde vel næsten have meldt ham til sundhedsmyndighederne, så han ikke kunne spolere flere maver fremover. Det er bare nok ikke det, der ligger lige for, når man har to så dårlige unger 🙂

    • Kong Mor 27. januar 2012 hos 10:20 #

      Ja – der findes gode mennesker som har hjertet på rette sted!

      Jeg havde ikke noget bevis – det havde de jo ædt. 😉
      Men var de blevet mere syge, havde jeg nok gjort noget grimt – og dertil meldt ham!

      Sådan en gris..

  4. Fruen i Midten 27. januar 2012 hos 09:11 #

    Føj en klam pølsemand. Nu går der lige et ekstra år – mindst, før jeg igen skal frekventere sådan et sted.

    Men til gengæld en rigtig god historie, at I kunne komme tilbage til hotellet til samme fordelagtige pris, så Prinsessen kun få sin morgenmadsbuffet 🙂

    • Kong Mor 27. januar 2012 hos 10:21 #

      Jeg har desværre ikke noget billede af da hun satte buffeten til livs – men vi fik da oplevet alt det vi manglede fra året før!

  5. Kirsten 27. januar 2012 hos 10:39 #

    Bøvs……
    De stakkels børn og hvor er det dog heldig at der stadig er nogen steder hvor man får så god en service!
    Skal sådan nogen pølsevogne ikke undersøges en gang i mellem af sundhedsmyndighedrne?

    • Kong Mor 27. januar 2012 hos 22:34 #

      Ja det var faktisk et rigtigt godt hotel! Lige overfor nationalmuseet og rådhuset!

      Jeg ved ikke om de skal tjekkes – men det ville da være rart!

  6. Mille 27. januar 2012 hos 16:17 #

    Næste gang i kommer herover på weekend, må du lige give besked. Jeg kan anbefale hele tre fantasiske pølseboder, der er noget udover det sædvanlige.

    • Kong Mor 27. januar 2012 hos 22:35 #

      Det er så i orden!!
      Jeg glæder mig helt! 🙂

  7. Benedikte 27. januar 2012 hos 23:48 #

    Sikke en imponerende service!
    Se det er jo rent faktisk noget man forstår. Det kunne butikker/forretninger/steder lære noget af!!

    • Kong Mor 29. januar 2012 hos 11:05 #

      Ja jeg var altså også ret benovet over det – det var pænt af dem!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

