Det der chokolade, ikk?

28 jan

Den der intention om at komme af med al chokoladen inden udgangen af januar.. Det lykkedes nogenlunde. Faktisk over al forventning!

De store pakker er væk. Jeg åd alle de stykker jeg selv kunne lide – delte med Firkløveret og smed resten ud.

Den mellemste pakke, fik jeg fejt givet væk, da vi en aften skulle ud og spise. Det var ufint – jeg ved det godt – men jeg ville jo aldrig nå at komme igennem al den chokolade alene.

De små pakker hældte jeg ned i First Mans chokoladeskuffe. Så kunne han slås med dem.

Og det var så det, end of story tænkte jeg glad.

Jeg ved godt at der ligger en pakke miniskildpadder fra Toms ude i Danmarkskassen.. Men jeg har ikke haft abstinenser før – så den overlever nok et par måneder endnu.

Og hvad sker der så?

Jo – jeg er forbløffende nok stadig præsident. Ovre på skolen I ved nok.

Og for at tjene nogle penge så findes der et utal af skoleforeningsfirmaer, som har et hav af ting man kan købe og sælge med fortjeneste. Før jul havde vi gang i nogle småkager og noget økologisk marmelade – fordi alle jo havde travlt med deres julechokolader – så vi ville være lidt anderledes.

Nu til påske, vil vi så sælge chokolade.. Meget fint.

Katalogerne som skal deles ud, kom i går. Kassereren Laurence og jeg åbnede kasserne og skulle lige kigge om der var noget interessant.

..

Det var der..

I form af en meget stor æske chokolade.

Vi burde have vidst det. Idet der i kasserne før jul, lå nogle meget lækre småkagesmagsprøver og marmelade-do.. Som vi nød godt af. Uden at dele med andre end os selv.

Nu stod vi der med en kæmpe æske chokolade.

Okay, vi kunne jo godt have foræret den til nogen. En anden en end os, i hvert fald.

Men det faldt os sjovt nok, slet ikke engang ind at andre kunne spise de der chokolader – som i øvrigt var ret lækre. Det måtte vi jo lige teste, før vi besluttede os for hvad vi skulle gøre med æsken.

Ej, der var altså en med kanel i.. Den smagte fuldstændigt himmelsk.

Og så var det jo for sent.. Det er virkeligt enormt uhøfligt, at forære en æske chokolade væk, som både er åben og som mangler et par stykker hist og her.

Så for ikke at lave århundredets faux pas, skyndte vi os at dele rovet og tage dem med hjem hver især!

Med det resultat, at jeg har haft afsindigt travlt med at æde chokolade, så jeg kan nå at blive færdig inden onsdag!

IMG_0546

10 kommentarer to “Det der chokolade, ikk?”

  1. Rejen 28. januar 2012 hos 07:59 #

    HAPS…;-D

  2. overleveren 28. januar 2012 hos 08:23 #

    Det virker altså lidt småfarligt med al den chokolade 🙂 Men intet er så fristende som chokoladefristelser, så jeg har en vis forståelse for jeres valg at indvie, prøvesmage og efterfølgende dele den der kasse med chokolade…

    • Kong Mor 28. januar 2012 hos 22:06 #

      Ja – jeg lever bestemt livet farligt på chokoladesiden! 🙂

      Jeg er sikker på hun heller ikke har mere tilbage!

  3. Inge 28. januar 2012 hos 08:56 #

    Åhhhh ja livet som chokoladesmager er hårdt.. Men nogen skal jo gøre det.. 🙂

    • Kong Mor 28. januar 2012 hos 22:07 #

      Ja – jeg bliver nødt til at ofre mig!!

  4. Lene 28. januar 2012 hos 11:14 #

    Stakkels dig 😉 På med skoene og ud i luften, mon ikke det hjælper på chokoladespiseri hos dig og isspiseriet her hos mig 🙂

    • Kong Mor 28. januar 2012 hos 22:08 #

      Ja ikke? Det er den rene ynk!
      Nogle andre klarede de sidste chokolader mens jeg tog en time på crosstræneren!! 😉
      ..
      Men ..
      Skulle du have is idag da?? Er det ikke lidt køligt til den slags?

  5. Bente 29. januar 2012 hos 00:10 #

    travlt med at æde chokolade – det er jeg sgi ikke sikker på, jeg før har hørt om :-). Men god fornøjelse … og fortsat god weekend!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

