Nu er jeg vist syg – er jeg ikke?

31 jan

Eller også bliver jeg det snart.. Synes allerede det gør lidt ondt, der bag højre balle.. Det sådan, stikker lidt.

..

Det er ulempen ved enten aldrig at være syg – og nu rammer nemesis mig og jeg får sikkert influenza i morgen – men altså jeg er aldrig syg, bortset fra de gange jeg altså er syg – hvor jeg så gør det rigtigt grundigt.

Det er nok også derfor, jeg altid bliver ligeså syg som en mand. Hver gang. Og jeg forlanger fuld ynk og luksus forplejning helt indtil det er slut + 1 feberfri dag!

Når nu man render rundt idelig og altid og bliver pustet i ansigtet af snottede og syge unger, hvis rådne forældre ikke kan finde ud af at holde deres afkom hjemme i stedet, så alle vi andre kunne undgå at blive smittet – vil altså bare godt sige at den slags forældre er ligeså stort et problem i Frankrig som i Danmark.

Og skulle der sidde nogle af den slags ”vi-putter-en-panodil-i-rumpen-på-JensOle-og-sender-ham-i-børnehave-alligevel-forældre” derude og læse med her, så håber jeg inderligt at jeres samvittighed er sort som kul og I skal bare lige vide, at i stedet for at ende oppe på penthouseetagen til sidst – så ender I med at sidde i et evigt vagtlæge-venteværelse for ultrasmitsomme sygdomme.

Men den slags skrækkelige mennesker læser naturligvis ikke min blog – jeg nævnte det blot til almindelig information..

Skulle et af mine børn være så uheldige at blive syge, så kan de naturligvis forvente at få pleje og kærlig omsorg..

Undtaget når de får en gastro. Dette udmærkede ord findes slet ikke på dansk. Det nærmeste jeg kan komme det er vist Roskildesyge eller Maveinfluenza.

Når nogen har det.. så kan de under ingen omstændigheder forvente ynk eller pleje af nogen art – fra mig.

Jow, lidt jo altså.. de ligger trods alt ikke alene og vansmægter, jeg kaster gerne en cola hen i sengen i sikker afstand til den syge, jeg kan også sommetider overtales til at sætte en tallerken med knækbrød og revne æbler indenfor døren, men jeg får faktisk akutte mavesmerter ved råbet: “Mooaaaaar jeg har tynd mave” – og kan allerede mærke kvalmen komme snigende, så såre den første afleverer en lidt våd bøvs.

For slet ikke at tale om når de ringer fra skolen og siger at der er kastet op.

Overvejede sidste gang at få sådan en maske. Og kunne jeg samle dem op med en tang og sætte dem i isolation gjorde jeg det. Men det må man vist ikke – ellers bliver man indberettet til kommunen.

Så må man ty til den vilde håndvask. Og WC desinficering. Jeg ender gerne med at få røde og revnede hænder efter en enkelt dag med håndvask hvert kvarter og klorspredning på matriklens vådrum.

Og de andre unger får galopperende stress af min hylen op, med ”håndrens” og ”ny kop HVER gang!”

Hysterisk ja.. men jeg skal nemlig sige jer.. jeg kan ikke lide at kaste op. Som i slet ikke.

Man kan faktisk godt sige at jeg har fået en slags overdosis..

Hvis vi nu siger at jeg har været gravid i 37-38 uger hver gang.. Så har jeg nok kastet op i hvert fald 800 dage. Det er langt over 2 år. Og i starten var det flere gange om dagen.. Og natten med..

Så jeg vil nok mene at jeg har ydet mit på den konto.

Derfor – ikke mere opkast til mig.

Hidtil har jeg kunnet løbe igennem bakterierne og undgå det værste. Men det stikker stadig bag højre balle. Hov, jeg sidder på en bog.. så er jeg nok ikke ved at blive syg alligevel.

Men man kan aldrig vide..

20 kommentarer to “Nu er jeg vist syg – er jeg ikke?”

  1. Ellen 31. januar 2012 hos 07:20 #

    Man forstår måske så nok din nærmest paniske angst … men jeg er imponeret over, at du orkede at gennemføre fire graviditeter 🙂
    C klarede to under samme betingelser og sagde så. “Aldrig mere!”

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 13:20 #

      .. Jeg kan bare godt lide børn 😀 eller sådan noget.

      Men ingen havde fortalt mig hvor meget man kaster op – men det blev mindre efterhånden. Med Divaen var det hver evige eneste dag – og nat.
      Med Gårdmand Bjørn var det kun de første 5-6 måneder.. Ren luksus!

  2. Inge 31. januar 2012 hos 09:16 #

    Gud ske lov der var en grund til den stikken.. 🙂

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 13:21 #

      Ja ikk? Tænk nu hvis jeg var ved at få en blodprop. 😉

  3. Rejen 31. januar 2012 hos 10:13 #

    Godt det ikke blev til mere, håber du går fri for div. maveonder og opkastninger…;-D

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 13:21 #

      Det ser sådan ud foreløbigt – men jeg tør jo ikke sige at jeg går fri 😉 endnu!!

  4. esconditeren 31. januar 2012 hos 11:22 #

    Nu skal jeg selvfølgelig passe på hvad jeg siger eftersom jeg planlægger at blive gravid et par gange eller tre igen, men hold da kæft, hvor er jeg glad for at jeg er sluppet for sådanne besværligheder under graviditet. Jeg tror ikke jeg kastede op en eneste gang.

    Det er virkelig meget forståeligt at du har det sådan med opkast efter det. Og godt det bare var en bog. Bøger må gerne stikke lidt 🙂

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 13:22 #

      DU ER ET HELDIGT MENNESKE!!! Det vil jeg godt lige have at du noterer dig!!
      😉
      Jamen jeg vil håbe for dig at det fortsætter alle de næste graviditeter!

  5. Fruen i Midten 31. januar 2012 hos 11:51 #

    Ha, troede lige, du lagde op til et eller andt ischias-halløj – efter du nu har løbet livet af den stakkels mand på løbebåndet forleden. Og så sidder du bare på en bog.. Hm hmm.

    Bortset fra det, burde du – hvis der var lidt retfærdighed til – være fritaget for kvalme og opkast resten af livet, ville jeg mene.

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 13:24 #

      Nææ – jeg kan stadig ikke mærke noget – og det på trods af 1 time og 15min på samme løbebånd – igår.
      Det går fint – jeg var måske lidt træt 😉

      Og jeg vil også mene at jeg ikke skal kaste op mere – nogensinde!!

  6. Birgitte Agger Mote 31. januar 2012 hos 14:30 #

    altså … jeg kastede ikke op en eneste gang – heller ikke da jeg ventede tvillingerne – og på trods af det er jeg FULDSTÆNDIG ligesom dig når det handler om opkastning og unger … jeg skal bare høre at en af dem har ondt i maven – så får jeg kvalme … og de får ikke lov at sove i mit soveværelse eller være i nærheden … jeg HADER det!

    Og derfor HADER jeg også de åndede forældre der igen og igen sender deres syge børn i skole – både fordi jeg ikke gider have deres bacsiller – men egentlig også fordi jeg synes det er SÅ synd for unger at de aldrig får lov at bare være syge … jeg ved at hvis jeg skulle på arbejde med feber så ville jeg den onde-eddeme ikke være rar at være sammen med!

    Nå, men … GODT brølt Kong Mor … det var et fantastisk sjovt og ærligt indlæg … (igen 🙂 )

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 21:08 #

      Nå men så er du også heldig!! 😉

      Det er nemlig supersynd for de der syge børn. Man ville jo aldrig behandle sig selv sådan.. Hvorfor skal børnene så?

  7. Marie 31. januar 2012 hos 14:46 #

    Et godt og herligt indlæg. Jeg håber du er helt ovenpå igen, for du har da døjet nok med at hilse på mavens indhold, den tid du var gravid!!!!!

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 21:13 #

      Jo tak – godt og vel!! 😉
      Det er nu meget rart at det er slut!

  8. Lene 31. januar 2012 hos 15:37 #

    Måske er du lidt syg , her tænker jeg på tvangshandlinger 😉
    Jeg er et heldigt menneske i følge din definition, supergodt velbefindende under begge graviditeter, så meget at den gamle kvindelige post kommenterede mit gravide sunde udseende 🙂 Og føj så til at jeg aldrig bliver syg, har kun prøvet en influenzadag for mange år siden, før vi fik børn.Og her i huset gik livet sin vante gang også når der var omgangssyge hos børnene, hvilket de i øvrigt også har haft meget lidt. Jeg tror på at 7 pund skidt/snavs om året er gavnligt, som vi sagde som spejder 🙂

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 21:10 #

      Jeg er bestemt et tvangshandlende menneske når andre har bræksyge 🙂 Ingen tvivl om det 🙂

      Jeg får skam mine kilo skidt – bare ikke lige i form af den slags bakterier 😉

  9. Madame 31. januar 2012 hos 15:50 #

    Jeg mindes pludselig alle dagene med kvalme under mine graviditeter – jeg forstår dig SÅ GODT 🙂

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 21:10 #

      Havde det så kun været kvalmen 😉 og det der morgenkvalme.. HA..
      😉

  10. Irene 31. januar 2012 hos 20:16 #

    Jeg bliver aldrig syg eller næsten aldrig så syg jeg bør blive hjemme. Men en gang om året får jeg bare den der fornemmelse at jeg bare ikke er på toppen føler sig småsløj, træt og ja bare øv og så går jeg og leger med tanken om en sygedag … sådan én havde jeg i går og der var egentlig heller ikke så travlt på jobbet .. men i morges vandt den dårlige samvittighed og jeg tog afsted på cyklen… og tænk det blev en rigtig go dag, en af dem der bare smutter og man føler man har udnyttet noget. men jeg havde jo heller ikke sat på en bog ;o)

    • Kong Mor 31. januar 2012 hos 21:12 #

      Hææ – nej det havde du vel ikke 😉

      Jeg kender godt den der “hmmm er jeg mon syg?” og så viser det sig at blive en dejlig dag!
      Godt at man kan blive positivt overrasket!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

