Sure tæer i..

4 feb

For præcis et år siden fik min ældste søn lyst til at le igen.

Flytningen var meget svær for ham, han havde ellers proklameret at han absolut ikke ville komme til at savne nogen.. Det viste sig så ikke helt at holde stik og jeg tror vitterligt ikke han sagde noget i 6 måneder.

Indimellem kom han og fik et knus..

Da det så blev hans fødselsdag foreslog jeg at han kunne invitere nogle kammerater fra klassen. Jeg var stort set parat til alt.

Første reaktion var – ikke tale om.

Da jeg – som kender min lus på gangen – et par dage senere smed forslaget på bordet igen, var reaktionen – måske.

Afsindigt stædig Vedholdende som jeg nu engang er, præsenterede jeg ham til sidst for en løsning, som blandt andet inkluderede biograf, pizza og playstation, og da jeg ligeledes lovede at binde Prinsessen og Gårdmand Bjørn og lukke dem inde i kosteskabet under trappen, endte han med at synes det var en okay idé.

Og det blev vendepunktet. Han fik kammerater, blev glad og udadvendt igen. Og nogen – såsom mig – åndede meget lettet op.

I aftes skulle succesen gentages, idet Zorronaldo bliver 15 i morgen.

Samme lettere mutte drenge med ludende gang og hår som gulvmopper, indtog æblebakken efter skoletid. Satte en hel brownie til livs og skyllede efter med et par liter juice.

Da vi lidt senere kom hjem, var entréen fyldt af skoletasker og sko.

Drenge i den alder har enorme fødder – vidste I godt det? Jeg mener sådan, uforholdsmæssigt store fødder. Jeg – som med en str. 40 bestemt ikke har små fødder – følte mig som en helt lille alf ved siden af deres plader.

Når nu deres fødder har denne størrelse, skulle man tro at der var plads nok i deres sko.

Men nej, de lugter faktisk ret indelukket, med det resultat at First Man, da han bukkede sig ned efter sine egne hjemmesko, som tilfældigvis stod i ubekvem nærhed, var tæt på at besvime.

Han besluttede derfor, at for at kunne overleve en hel eftermiddag med de der lettere ildelugtende violinkasser i entréen, måtte der skrappere midler til.

Hvilket medførte, at der lidt efter begyndte at lugte meget kemisk friskt i det meste af underetagen. Duften blandede sig med den chili som Zorronaldo havde bestilt, og jeg forlod kødgryden og gik på jagt efter den underlige lugt.

Jeg blev mødt i døren af en First Man, som var slemt tilfreds med sig selv. Han havde simpelthen sprayet anti-fod-stank-spray også kaldet frisk luft oceanblue, direkte ned i samtlige størrelser 45-47.

Skoene formelig sejlede. Indeni..

Det nåede gudskelov at tørre, alt imens de unge herrer intetanende fortærede et pænt stykke af en okse og noget chili. Derpå forlod de Æblebakken med ludende skuldre og hængehår, i en sky af oceanblue, for at gå i biografen med lidt mindre sure tæer – eller sko er det nok snarere – end da de kom.

Så selvom det er hans fødselsdag i morgen, så fejrer jeg nu altså denne dag for mig selv, og sender en tanke til denne dag sidste år, hvor han blev glad igen!

22 kommentarer to “Sure tæer i..”

  1. Madame 4. februar 2012 hos 07:41 #

    Skøn og hjertevarmende historie her på morgenkvisten – et kæmpe tillykke med Zorronaldo og de 15 år i morgen.

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 12:24 #

      Tak for det!
      Ja han bliver fejret som sig hør og bør! 🙂

  2. Rejen 4. februar 2012 hos 08:16 #

    hehe, jeg kan sagtens huske hvordan det var med gangen fyldt med violinkasser og sur lugt..godt at han fik smilet frem igen…;-D

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 12:25 #

      De kan lugte noget så grimt!!

      Jeg er også glad for at han blev glad igen! 🙂

  3. overleveren 4. februar 2012 hos 09:49 #

    Jamen tillykke med ham – kan godt se at der er flere ting der er værd at fejre i denne weekend.

    Har en svag erindring om yderdøre godt blokeret af af sko størrelse mindre flodpramme… og grinede godt af mandens beslutning om at parfumere hele havnen 🙂

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 12:25 #

      Han DRUKNEDE havnen.. 😉

      Og tak for tillykken’ 😉

  4. Benedikte 4. februar 2012 hos 10:15 #

    Sikke skønt at læse om at han blev glad igen. Hvordan har han det med at skulle flytte tilbage til DK igen så?

    Stort tillykke med ham i morgen! Jeg håber I alle får en skøn dag og at han bliver godt og grundigt fejret (selvfølgelig gør han det).

    En fødselsdagshilsen og ditto-kram herfra!

    (Og thumbs up til first man! 😀 )

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 12:27 #

      Han sagde for længe siden at han var ligeglad med hvor han boede – han vidste nu at han ville kunne have venner begge steder.
      Og ja da – vel bliver han fejret!

      Jeg skal hilse 😉

      Joo – han har nogle gode idéer indimellem! 😀

  5. Kat 4. februar 2012 hos 11:44 #

    Fantastisk! Her fejrer jeg hver dag at min dreng blev glad igen efter flytning. Og næsten endnu gladere da han fik tilbuddet om at flytte tilbage til USA, sagde nej tak. Men puha hvor har det været hårdt og hjerteskærende.

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 12:28 #

      Ja det er SÅ forfærdeligt hårdt at se dem så ulykkelige. Det er tungt og så lige pludselig vender det. Men indtil da? Rædsomt – og man føler sig som jordens værste mor..

  6. Marie 4. februar 2012 hos 12:17 #

    Godt du fik en glad stor søn igen.
    Et stort, glad og varmt tillykke til Zorronaldo i morgen…tillykke med de 15år!!!!!!

    Godt din mand kunne ændre lugten i havnen med de store flodpramme!

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 12:29 #

      Ja – det nyder jeg også – både for os men så sandelig også for hans egen skyld!

      Duften af oceanblue hang der– længe! 😉

  7. Birgitte Agger Mote 4. februar 2012 hos 12:58 #

    OK KONG MOR … (store bogstaver her) … i morgen ikk’ … i morgen vil jeg have sådan et indlæg hvor jeg tuder af grin … for nu sidder jeg IGEN med tårer i øjnene – for selvom de der sko er sjove (min på 10 bruger str 41!) så er det stadigt mere historien om smerten han levede med, der i den grad river i mit lille moderhjerte!

    Hvor er jeg glad for, at han smilede igen efter 6 måneder og at han stadigt smiler her et helt år efter … men for hulan, hvor jeg godt kan forstå, hvor avs det må have gjort i dit hjerte!

    I morgen Kong Mor … I morgen!!!

    😉

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 13:27 #

      .. Kan kage gøre det?? Kanelsnegle? Jeg er vist bare ikke morsom mere.. Jeg er kedelig.. 🙂

      • Birgitte Agger Mote 4. februar 2012 hos 19:58 #

        du er IKKE kedelig – du er bare så hudløs ærlig at det til tider (læs OFTE) river i mine tåre-kanaler 🙂

        • Kong Mor 4. februar 2012 hos 23:15 #

          Jeg laver bare sjov!! 😀
          Jeg lover jeg har prøvet at få dig til at grine imorgen!! 🙂

  8. Inge 4. februar 2012 hos 13:36 #

    Hvor er det godt at han fandt glæden, og stort tillykke til og med ham.. 🙂

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 23:15 #

      Ja – det glæder bestemt også mig! Tak skal du have 🙂

  9. Ellen 4. februar 2012 hos 14:01 #

    Sødt og sjovt – ganske som du plejer 🙂
    Sure sko er slemt, men værre er det, hvis de ikke har lært at tage bad endnu, når de når en alder, hvor hormonerne træder i karakter, samtidig med, at de sveder meget… hold da op for en rovdyrstank, der kan stå omkring nogle unge mænd 😉

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 23:16 #

      Tak Ellen!! 🙂

      Så slemt er det heldigvis ikke her. Nogle tager bad oftere end andre, men det lugter ikke af gnu endnu!

  10. Marianne 4. februar 2012 hos 15:17 #

    Tak Kong Mor for at give mig dagens BEDSTE grin 😀 når jeg ser for mig, hvordan disse unge herrer går af sted, intetanende, til biografen, i en sky af Ocean Blue omkring dem!!
    Rigtig godt, at din søn blev glad igen og et Stort Tillykke med ham i morgen!

    • Kong Mor 4. februar 2012 hos 23:17 #

      Selv tak Marianne!! Dejligt at høre.
      De lugtede ret kraftigt ja! 😀

      Tak for tillykket’ 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

