Okay AFLEVER.. NU

15 feb

Hvem end der har taget mine krøller, bedes de venligst aflevere dem igen.

Jeg lover frit lejde og jeg behøver heller ikke at vide hvem det var. I kan bare lægge dem ved siden af min hårtørrer, så finder jeg dem nemt.

Jeg savner dem nemlig.

Rigtigt meget altså.

Jeg har modsat så mange andre, aldrig brokket mig over dem. Jeg har passet og plejet dem, gjort stads af dem og lejlighedsvis endda puttet glimmer i dem.

Og nu er de VÆK.

Helt væk.

De begyndte at forsvinde sidste år i oktober eller november. En efter en. Det er muligt de har fundet huset for koldt, og de har taget flugten af frygt for at fryse til is og knække af. Men de kunne jo have snakket med mig om det først. Jeg ville gerne have gået med hue allerede sidste år..

Der er naturligvis håb om, at de bare er taget hjem til øen og har gemt sig der. Så skal jeg bare have lokket dem frem igen. Med bestikkelse i form af lækker shampoo og måske endda en klipning af Heidi. Når jeg har sparet op.

Hvorfor er frisører i øvrigt så afsindigt dyre i Danmark? Helt ude af proportioner. Det er sådan helt kinesiske tilstande: noget der koster 1/3 af ens månedsløn-agtigt.

Et frisørbesøg ligger sådan et sted mellem 8-12 % af hvad mange tjener om måneden, ja jeg har endda hørt om meget dyrere steder i Storstaden – grotesk er det.

I Frankrig er vi nede på ca. 2 % – for samme ydelse.  Jeg ved godt, lønninger og skat og den slags ikke er ens, men alligevel – frisørbesøg i Danmark er dyre.

Men altså for nu at komme tilbage til Heidi, hun er sød, og så er hun bare så dygtig. Hun tror så også på – som den eneste lige nu – at jeg overhovedet HAR krøller.

Må vist hellere begynde at spare sammen.

38 kommentarer to “Okay AFLEVER.. NU”

  1. overleveren 15. februar 2012 hos 07:05 #

    Frisører er dyre, det har du så ganske ret i. Men det er godt nok nogle år siden jeg har besøgt en af slagsen. Blev sur over over at jeg skulle betale damepris for en ydelse som mænd fik til den halve pris.

    Ved ikke hvor dine krøller er smuttet hen, men håber du med udlovelse af passende dusør finder dem igen… Så en eller anden dyr frisør kan få lov til at klippe i dem..

    Go krøllejagt 🙂

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:11 #

      Det var eddermame også strengt at du skulle det? Frækt faktisk!

      Jeg håber også at de kommer tilbage igen – det er jo slemt at mangle en del af sig selv.
      Og den dyre frisør får kun lov hvis hun kan finde mine krøller – ellers kan det være ligemeget. Det er SÅ sure penge synes jeg.

      Jager intensivt..

  2. Inge 15. februar 2012 hos 07:13 #

    Det er ikke mig.. 🙂

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:11 #

      Sikker? 😉
      Det er i orden Inge – ved ikke hvor du skulle have lagt dem heller… 😉

  3. Anette 15. februar 2012 hos 08:18 #

    Jeg håber du finder dine krøller, eller at Heidi kan trylle dem frem med saksen.
    Og du har ret, frisørbesøg i Danmark er afsindigt dyre, jeg har fundet en billig en af slagsen, som også klipper godt, så der holder jeg mig godt til, særligt med mit korte hår der helst skal klippes hver 6 uge.
    KH Anette

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:13 #

      Det er så derfor jeg ikke har kort hår.. Og nu behøver jeg snart heller ikke frisør til striberne mere – med alle de grå hår som er på vej!

  4. Ellen 15. februar 2012 hos 08:19 #

    Stiv af kulde har fået en ny dimension…
    Min Stender-frisør har faktisk sat sine priser NED med 20 % “pga.krisen”, så noget godt er der da kommet ud af den…

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:14 #

      JA!
      Hvad er en Stender-frisør? Noget dyrt? Lige bortset fra de -20%??
      Som da i øvrigt er et vældigt tiltalende træk!

      • Ellen 15. februar 2012 hos 19:58 #

        Stender-kæden er måske et københavnsk eller sjællandsk fænomen? Det er ikke den dyreste kæde, men dyr nok…

        • Kong Mor 15. februar 2012 hos 21:31 #

          Har lige googlet.. De er kun at finde derovre hos jer!! 🙂

  5. Olines 15. februar 2012 hos 08:38 #

    Mine krøller er også væk – de forsvandt med da yngste blev født og er ikke set siden. Istedet er jeg nu udstyret med en grov strid manke! Du har ret priserne på frisør besøg i Danmark er tårnhøje og det kan være noget af en udskrivning af får hele familiens lokker tilrettet. Her hos os er ældste i lære som frisør og det kan da i den grad mærkes på budgettet, at hun ofte bruger søstrene som modeller:)
    God dag til dig.

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:16 #

      Mine forsvandt også da jeg var gravid+ ammede – så jeg var krølleløs i 8 år jo.

      OG NEJ
      Jeg er ikke gravid – nærliggende at tro, men nej! Jeg har gjort min borgerpligt. Venter nu bare på børnebørn.. 😉 om en DEL år..altså

      Tror også jeg vil have en frisør. Der er én som ikke ved hvad hun vil – så måske 😀

  6. Rejen 15. februar 2012 hos 08:39 #

    Øv da, håber du finder dem igen og ja frisørbesøg er dyre i Danmark, jeg tror jeg vil have langt hår så kan jeg da spare lidt på den konto…;-D

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:17 #

      Man skal nærmest have banklån og sådan hvis man har kort hår.. Altså.

      Jeg vil også gerne finde dem igen!

  7. Lene 15. februar 2012 hos 08:50 #

    Jeg håber at der blæser mildere vinde over Danmark, når du kommer hjem, så krøllerne folder sig ud 🙂

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:18 #

      Mener du at de er blæst væk? Det var jo en mulighed..
      😉

  8. RAV OG KRAT 15. februar 2012 hos 09:19 #

    Man kunne blive rig i Danmark, hvis man fik langt hår og lod de grå stænk stå. Krøller har jeg altid haft…men lige nu er de tørret ud…haha. En skøn onsdag til dig…knus

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:19 #

      En slags egenkapitalinvestering..
      Jeg kan (overhovedet ikke men jeg lader som om) da godt lide mine grå hår. De har en pæn lys farve – og med dem ville jeg spare striberne!

      Hiver du dine krøller ud? Hvor kan du nænne det? Bare vent – en dag er de væk og så savner du dem!!

  9. Sequence 15. februar 2012 hos 09:31 #

    det var ikke mig…
    – men hvis det var, havde jeg nu heller ikke indrømmet det, blot glædet mig over lidt liv i mit normalt glatte, skandinaviske hår.

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:20 #

      Mit hår et så tyndt som det madpapir der pakker leverpostejfarven ind..

      Så jeg har BRUG for mine krøller.. Ja jeg har.. 🙂

  10. Fruen i Midten 15. februar 2012 hos 10:38 #

    Øh, det er ikke mig. Kunne ellers godt have trængt til lidt krøller. Mit hår mister enhver facon, når det bliver hård frost, som det vi netop har haft. Så snart der er lidt fugt i vejret bliver det igen mit sædvanlige uregerlige hår..

    Du må godt låne min frisør. Hun er ikke så forfærdelig dyr, hun er ikke umulig at få tid hos, og så har vi jævnaldrende tøser, så der er altid noget at snakke om 😉

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 11:23 #

      Om det er vejret, kulde eller blæst eller noget – væk er de i hvert fald.

      Jeg er lidt besværlig med frisører – de hører ALDRIG efter hvad man ber’ om. De gør det som er moderne også selvom det ikke klæder dig. SÅ når jeg finder en som kan klippe MIT hår – så beholder jeg dem.

      Desværre bor verdens bedste frisør nu i Stuttgart. Pokker tage ham – men okay før boede han i Florida.. og før det Odense.. Så er Stuttgart alligevel nemmere end Florida.

  11. dorte 15. februar 2012 hos 11:28 #

    jamen skat ,det var da ikke saa godt. det kan jo vaere,at det er det kolde hus. har du proevet en kroelle fremdrivende shampoo.det kunne jo vaere,at det kunne give et resultat.. jeg bruger selv kerastase shampoo og conditioner,og mit haar bliver saa silkebloedt og dejligt,naar jeg bruger det maerke. saa jeg haaber sandelig,at du vil kunne finde dem igen..Knus min elskede pige…

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 12:49 #

      Jeg har prøvet alt, søde moster!
      Men det er nok vejret.

  12. Lene (nyt herfra) 15. februar 2012 hos 12:19 #

    Haha, håber du finder dine krøller igen. Her giver jeg kun omkring 20-25 EUR for at blive klippet (med vask og tørring). Til gengæld skal man ofte lede længe efter en hilsen når man kommer ind, et sted at hænge sin jakke, en kaffe, et ugeblad, en ‘fortsat god dag’ afsked og andre ting vi tager som en selvfølge ved en dansk frisør 🙂

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 12:49 #

      JEG kan undvære blade og kaffe og goddag til den pris 🙂

  13. Kirsten 15. februar 2012 hos 12:29 #

    Altså vejret kan godt være synderen. Når det bliver koldt og tørt i luften, så ændrer håret sig og bliver fladt…….
    Jeg har sådan nogen irriterende bølger i håret som hverken er her eller der, og plejer at flå i håret med et fladjern for at få det – sjovt nok – fladt. Når så den Finske Fimbulvinter sænker sig over horisonterne, bliver mit hår pludselig medgørligt og skal bare lige fønnes glat.
    I og med at Frankrig har underlagt sig Kong Vinter (lidt konkurrence der…), kan det have inspireret dine krøller til at flyve sydpå. Kan af erfaring oplyse dig om at når vejret bliver varmere og fugtigere – så kommer krøllerne nok tilbage på besøg 😉

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 12:55 #

      Det har jeg også en lumsk mistanke om – men det er bare mærkeligt at det også var et problem da det var varmere.

      Kong Vinter er til grin – han er faktisk en tøsedreng!! Han smutter så snart det varmer det mindste op!

  14. Hanne 15. februar 2012 hos 15:28 #

    Neeej, dine kroeller maa da ikke bare saadan gaa vaek. Jeg haaber de bare gemmer sig paa oen og venter paa dig.

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 17:40 #

      Nej vel? Er det ikke forfærdeligt?
      Jeg håber også jeg finder dem igen!

  15. Annette 15. februar 2012 hos 19:53 #

    Og det er ikke pga den hue du går rundt med hele tiden?
    Hue vejr kan fjerne de værste krøller på mit yngste barns hoved.

    • Kong Mor 15. februar 2012 hos 21:30 #

      Nej – jeg har spekuleret over det.. Men de var væk før jeg startede på det hue værk..

  16. Tove 15. februar 2012 hos 23:01 #

    Hmm – jeg har ikke taget dine krøller men hvis du gerne vil overtage nogle hvirvler, så er du velkommen til at få mine 😉

    Frisør besøg i DK er dyre og tager (som regel) ikke lang tid.

    Hvilket minder mig om, at mit hår også trænger til en overhaling 😉

    • Kong Mor 16. februar 2012 hos 16:39 #

      Hvirvler er jeg nu ikke så glad for – dem må du gerne beholde 🙂

      Ja frisør i DK er ikke så givende 😉

  17. Marianne 16. februar 2012 hos 01:43 #

    Nynner: “Krøller eller ej….” 😀 – har altid ønsket mig krøller, men har altså ikke taget dine..skal nok sige, hvis jeg ser dem 😉

    • Kong Mor 16. februar 2012 hos 16:39 #

      -lallaalalala vi elsker vores børn..

      Okay Marianne – jeg håber du møder dem på din vej!

  18. Marie 16. februar 2012 hos 14:13 #

    Dine krøller spiller dig nok et pus, jeg håber de dukker op igen.
    Herfra vil jeg lige trøste lidt……man kan fint leve med “hår lige ud af landevejen,” det har jeg gjort hele mit liv, og med at det nu er hvidt!

    • Kong Mor 16. februar 2012 hos 16:41 #

      Jeg er sikker på at man lever fint med glat hår også! 😉 jeg ville bare godt have mine krøller.

      Og snart får jeg såmænd også en anden farve 😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

