Prinsessens fødselsdag

1 mar

En af grundene til at Lene, kom på besøg var at Prinsessen bliver 13 i dag. (Ja I må gerne sukke – men det er ikke nær så slemt som det lyder!)

Jeg ved godt at det er en tilbagevendende begivenhed, og at jeg burde vænne mig til det, med fire børnefødselsdage hvert år, men hvordan blev min Prinsesse lige så stor? Hun er næsten ligeså høj som jeg, og en del højere end Divaen.

Hun er en virkelig sød og omsorgsfuld pige, har mange talenter og er ydermere en god kammerat – fik i tirsdags meget ros på skolen, fordi hun så at den autistiske dreng i klassen, var ved at klippe sit hår af.

Nogle gav sig til at grine, men Prinsessen skyndte sig hen til ham og tog saksen fra ham før hans hår blev endnu kortere, og børstede de afklippede totter af hans tøj. Han stirrede på hende og spurgte hvorfor hun gjorde det, og hun sagde bare ”jo, man må ikke klippe i hår hvis man ikke er frisør – det er ikke så godt.” Det godtog han uden videre og gav hende et knus.

Andre drenge falder i svime over hendes tykke krøller og de grønne øjne. De ved udmærket at vejen til Prinsessens hjerte går gennem mad.. Så de har ofte lækre sager med i skole, som de byder hende, og så vil de i øvrigt for resten gerne komme sammen med hende.

Hun gider bare ikke det pjat: ”Mor, jeg vil jo godt lige have lov til at være barn!” Men hendes afslag er altid yderst venlige og pyntet med små smileyer. Pr. sms forstås!

De tager hende det ikke ilde op – men fjumrer fortsat omkring hende som om intet var hændt. Og spørger igen ugen efter.

Men tilbage til det egentlige: Bordet er dækket med slik og de bedste og ønskede gaver og huset er pyntet til skæg og ballade. Tøsepigerne kommer og fejrer hende i morgen aften.

IMG_0735

Jeg har derimod fået krampe i stemmebåndene, det er noget værre noget det med at have besøg. Mine indlæg er ynkelige og små, men omvendt proportionelle med kvaliteten af besøget.

Så jeg er forhåbentlig undskyldt!

27 kommentarer to “Prinsessens fødselsdag”

  1. Marianne 1. marts 2012 hos 06:32 #

    Tillykke med hende 🙂

  2. Madame 1. marts 2012 hos 06:39 #

    Et varmt tillykke med Prinsessen! Sikke et dejligt portræt du tegner af hende. Hun kan da kun blive lige så lækker som sin mor.

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 08:04 #

      Tusind tak!! 🙂
      Rødmer jo helt!!

  3. SourPuss 1. marts 2012 hos 06:41 #

    Du er fuldt ud tilgivet 😉
    Hjertelig tillykke med dit lille, store barn 😀

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 08:04 #

      Det var godt!!
      Og tak 🙂

  4. Rejen 1. marts 2012 hos 06:41 #

    Stort tillykke med Prinsessen, håber at hun og I får en dejlig dag…;-D

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 08:04 #

      Taaak!! Vi får en super dag – kan ikke være anderledes!

  5. Tove 1. marts 2012 hos 07:16 #

    Hun lyder til at have en skøn personlighed 🙂

    Stort tillykke med hende og håber at både hun og I andre får en skøn dag ;-D

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 08:06 #

      Hun er skøn ja! 😉
      Og tak!!

  6. Inge 1. marts 2012 hos 09:47 #

    Tillykke til og med din prinsesse.. 🙂

  7. Kirsten 1. marts 2012 hos 11:28 #

    Tillykke med hende og selvfølgelig skal du da nyde dit besøg og ikke blogge. Det kan du jo gøre når du er alene hjemme igen. Hvor jeg dog kender stemningen af besøg hjemmefra…..

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 15:07 #

      Tak 🙂 Og ja – det regnede jeg også med. 🙂
      Og ja besøg er skønt

  8. Marie 1. marts 2012 hos 12:25 #

    JEG SENDER LIGE EN FØDSELSDAGSKRAMMER, DER STRAMMER-
    OG EN FØDSELSDAGSKNUSER, DER SUSER TIL PRINSESSEN I DAGENS ANLEDNING.

    Du skriver så smukt om hende…ja, dejlig det er hun!
    Nyd nu besøget i fulde drag, vi venter med glæde!

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 15:09 #

      Hun grinede højt og jeg skulle hilse og sige tak!

      Jeg nyder!! 🙂

  9. Jens 1. marts 2012 hos 12:45 #

    Til lykke med prinsessen – jeg håber at hun får en rigtig dejlig fødselsdag. 😀

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 15:09 #

      Tak – foreløbigt har det været dejligt! 🙂

  10. Fruen i Midten 1. marts 2012 hos 14:03 #

    Tillykke med Prinsessen. Hvor sejt med besøg hjemmefra til sin første fødselsdag som TEENAGER! 🙂

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 15:10 #

      Åhhh ja. tre stks. teens har jeg nu.. 😀 Liv og glade dage

  11. Ellen 1. marts 2012 hos 18:57 #

    Et stort tillykke til og med den dejlige pige, som jeg jo havde det privilegium at møde sidste sommer 🙂
    Du er fuldt ud tilgivet for afkortede indlæg, for man kan jo alligevel ikke helt lade være – kender det godt…

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 21:41 #

      Tak Ellen!!
      Nej man kan ikke lade være fordi man vil jo gerne dele! 🙂

  12. Susanne 1. marts 2012 hos 19:53 #

    Tillykke med den skønne 🙂 Jeg er sikker på, at I har fået fyldt godt med dansk hygge på dagen.

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 21:42 #

      Tak Susanne!
      Åh ja – også lige på en studs 😉

  13. Lene 1. marts 2012 hos 19:59 #

    Hjertelig med prinsessen. Jeg håber hun har nydt hele dagen, og prinsessen lyder som et menneske med hjerte og visdom 🙂

    • Kong Mor 1. marts 2012 hos 21:43 #

      Hun har nydt – trods lang skoledag!
      Hun er en GOD pige! 😉

  14. Inga 2. marts 2012 hos 03:48 #

    Stine – til ventre for billedet er der en ….en rød metal ting med flag som hænder…..ja undskyld mig efter 100 år overhere kan jeg bare ikke huske hvad sådan en dims hedder 🙂
    Hvor kan man købe en ??

    Og tillykke til Prinsessen 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

