Lene siger

3 mar

man tager en kop.

Putter kogende vand og varmtvandskakaopulver i koppen.

Rører godt rundt.

Faktisk næsten pisker..

Og så sjasker man cognac i – efter behov.

IMG_0770

Men kunne også putte noget græsk noget i, som hed Med Taxa.. Men da vi lige holder vejret et øjeblik i forhold til Grækenland så blev det cognac. Man er vel i Frankrig.

Lene påstår at det – i en kold version – hedder Lumumba. Det kendte jeg ikke. Men Prinsessen har en klassekammerat som hedder Mulumba..

Hvorom alting er, min cognackakao smagte godt. Og afholdt mig fra at finde min seng i ordentlig tid.

18 kommentarer to “Lene siger”

  1. overleveren 3. marts 2012 hos 07:17 #

    uhh, det er godt det der… i begrænsede mængder, forstås.

    Sjask du bare videre med cognacen. Alt efter dit behov 🙂

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 20:11 #

      Ja jeg fik jo kun en kop.. Men øhm den var god!! 🙂
      Jeg sjasker jeg sjasker.. I aften vil vi eksperimentere lidt mere 😀

  2. Rejen 3. marts 2012 hos 07:20 #

    hehe, ligesom kaffe så kan man heller ikke sove..;-D

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 20:11 #

      Nej det er jo det! 🙂

  3. Inge 3. marts 2012 hos 08:34 #

    Uhmmm det lyder som at være på skiferie i Østrig.. der får vi bare rom i.. og helst den gode Stroh Rom.. 🙂

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 23:25 #

      Rom er jeg helt med på!
      Jeg vil bare ikke på ski i Østrig – eller nogen andre steder!! 😉

  4. Marie 3. marts 2012 hos 12:11 #

    Dejligt at I hygger igennem…… kakao med tilsætning er slet ikke værst!

  5. Maria 3. marts 2012 hos 12:16 #

    Og “lumumba ice” er samme version bare med softice oveni:) Lyder som om I nyder hinandens selskab.

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 23:26 #

      Lyder læks – men det har jeg heller ikke smagt! Og vi hygger ja vi gør

  6. wildskud 3. marts 2012 hos 15:10 #

    På roskildefestival i ’98, befandt jeg mig i en permanent rus af stort set det samme.
    Her var blot tale om lunken Cocio og Hansen Rom.
    Det’ eddermame nåd’ der sparker røv si’r jeg dig.

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 23:27 #

      He he!! 😉 Ja det øhmm kan jeg næsten forestille mig.

  7. Ellen 3. marts 2012 hos 17:04 #

    Åhhh, jeg kan stadig blive dårlig bare ved tanken – fik engang ALT for mange lumumbaer på Gran Canaria og har ikke rørt det siden – hverken med eller uden Me(d)taxa 😉
    Men bare I hygger jer, og det gør I …

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 23:28 #

      ADR adr adr 😉
      Vi kunne ikke finde det der med-taxa pjask – så vi tog bare en cognac!

  8. SourPuss 3. marts 2012 hos 18:39 #

    I min verden har den varme “Lene-version” altid heddet Lumumba og det smager himmelsk 😉

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 23:28 #

      Jamen så er I flere -det lyder dejligt!
      Smagte godt! Men kakao med baileys i smager også ganske okay! 😀

  9. Tove 3. marts 2012 hos 20:14 #

    Det lyder virkelig lokkende, når nu jeg fryser, som jeg gør lige nu. For det må da også give den indre varme 😉

    Men da jeg nu ikke har kakao eller cognac i huset, tror jeg bare, jeg går ud og laver en kop te med et bette skvat whiskey i 🙂

    • Kong Mor 3. marts 2012 hos 23:29 #

      JEG er sikker på at noget varmt med et par procenter oveni – er sundt når man fryser!!
      Skål

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

