Saucisse de Morteau

4 mar

Der findes i Frankrig en meget gammel pølse. Eller det vil sige – det er naturligvis opskriften som er gammel. Flere hundrede år! Selve pølsen – selvom den godt kan holde sig i længere tid, er da for det meste ny og frisk.

IMG_0670

Der er meget mad i sådan en pølse, så vi deler!

IMG_0671

Det er en røget og tørret pølse og den smager derfor anderledes end de fleste pølser.

Den skal koges i saltet vand i ca. 45 minutter, sådan lidt hamburgerryg-agtig vel. Og så spises den med kartofler og sennep.

Men den skal vi ikke have idag – vi skal have pandekager! Efter Lenes ønske!

Så First Man er igang med de tre pandekagepander:

IMG_0771

God søndag aften!

10 kommentarer to “Saucisse de Morteau”

  1. svenne 4. marts 2012 hos 18:14 #

    Hey man, det ser da fornuftigt ud, jeg er sikker på, at Lene synes godt om, hun er nok groft underforsynet mht. pandekager ;-))

    • Kong Mor 4. marts 2012 hos 22:06 #

      Ja det siger hun! Nu er der i hvert fald fyldt op på den konto!! 🙂

  2. Anita 4. marts 2012 hos 20:45 #

    Når du skriver ‘røget og tørret’, så tænker jeg sådan på Chorizo. Ååhhh, som jeg ELSKER den fede sag. Uhmmm, nu blir’ jeg helt sulten og det er altså et tosset tidspunkt at være det på. Og jeg har ikke nogen pølse.

    Hm.

    😀

    • Kong Mor 4. marts 2012 hos 22:07 #

      Ej undskyld!! 😉 Men den er ikke stærk som chorizo så den minder slet ikke om – du er ikke gået glip af noget 😉

  3. Mille 4. marts 2012 hos 21:18 #

    Årh, har I tre pandekagepander? Jeg følte mig lige så priviligeret fordi jeg har en, men nu kan jeg da godt se, at det ikke er noget særligt.

    • Kong Mor 4. marts 2012 hos 22:08 #

      Ja vi har tre! 😀 og påtænker faktisk at få en fjerde!! 😉

  4. wildskud 4. marts 2012 hos 21:50 #

    Mit køkken er pt på størrelse med pantryet i en 12-fods campingvogn, så jeg har desværre ikke plads til mere end min elskede støbejernspande og en grillpande, ligeledes af støbejern.
    Det der med at vende pandekager i luften er sin sag….. ja, jeg har ikke gjort forsøget med grillpanden……
    Men snart flytter vi her fra denne røverhule, og så skal der den onde fløjteme laves pandekager !
    Pølsen ? ? ?…. Den får vi fra Chr. Vollstedt…… Brune kartofler og grønlangkål….. mums…

    • Kong Mor 4. marts 2012 hos 22:11 #

      … Ja der er nok ikke plads til meget pandekagevending!! At vende pandekager på støbejernspande må svare til at svinge et sværd til to hænder!!

      Gode pølser er guld værd!! åååhhh brunede kartofler – mums – det grønne noget må du gerne beholde for mig!

      • wildskud 5. marts 2012 hos 14:35 #

        Den er sønderjydsk ? (lokke lokke)

        • Kong Mor 5. marts 2012 hos 23:04 #

          Er grønt egnsbestemt??? Tror bare jeg bliver på øen så.. UDEN grønt!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

