Maskinoman har slået til igen..

5 mar

Om det er en maskulin form for shopaholic skal jeg lade være usagt.. men forleden dag kom First Man hjem, slæbende på en meget stor kasse. Der var en maskine inde i den store kasse. Endnu én.

Han råbte bare hej, da han kom hjem, og jeg stod på hovedet i aftensmaden og snakkede med Divaen, så jeg ofrede ikke kassen ret meget opmærksomhed. Heller ikke da han pakkede ud.

Det var en fejl.

Så havde jeg nemlig kunnet kravle i skjul. For pludselig lød der en øredøvende larm, i meget ubehagelig nærhed af min person. Jeg for sammen og var lige ved at tabe gryden med pasta. Divaen nøjedes med at sætte sig på hug og hvine skingert, mens hun holdt sig for ørerne.

IMG_0772

First Man havde købt en slags kompressor eller noget. I hvert fald en meget stor dims til at puste luft med. Han var glad for den. Meget glad.

Og den skulle straks afprøves.

Derfor er der nu ikke den ting i huset han ikke har haft pustet på. Med maskinen forstås. Indersiden af tørretumbleren, Blondinens kurv, tallerkenrækken og støvsugeren.

Se, at han lige skulle puste på støvsugeren kunne jeg så ikke se det smarte i. Den suger jo. Med mindre han ville opnå et slags blæsende kredsløb. Det endte da også galt. Det kunne jeg godt have fortalt ham.

En slags elastik som holdt sammen på noget inde i støvsugeren, fløj af under al hans pusten. Under mange eder og rumsteren fik han moslet elastikken på plads igen. For en kort bemærkning. Så knækkede den.

Der var stille lidt og så kom ederne tilbage. Uden andet akkompagnement. Så fandt han noget andet at puste på. Udenfor. Divaen krøb i dækning og de tre andre smågrise blev ovenpå.

Så indtil han er færdig med at puste, er Æblebakken midlertidigt omdøbt til Stormfulde højder..

20 kommentarer to “Maskinoman har slået til igen..”

  1. Tove 5. marts 2012 hos 07:07 #

    🙂 mænd og deres maskiner – der sker bare et eller andet, når der er maskiner i nærheden.

    Håber stormfulde højder snart er Æblebakken igen 😉

    Ps. Tak for grinet, selv om cornflakes i tastatur ikke er godt 😉

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 22:54 #

      Cornflakes kan garanteret fjernes med kompressorpust!! 😀

  2. Madame 5. marts 2012 hos 07:10 #

    Åh sikke noget noget – ja stormfulde højder må være et passende navn 🙂 Vores nabo købte en kompressor for et par år, og nu bliver taget pustet rent hver måned! Jeg hader den larm – hvad er det dog med mænd og deres maskiner … ?

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 22:55 #

      Bare jeg var blevet advaret – 😉 jeg er såmænd vant til hans maskiner!

  3. Inge 5. marts 2012 hos 07:49 #

    Hihi mænd og maskiner.. 🙂 men altså kongmo.. en kompressor er en god maskine at have i huset.. Det var i hvert fald den besked jeg fik for et par år siden, da samme larmende uhyrre indtog vores hjem.. 🙂

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 22:56 #

      Jeg er helt sikker på at så snart han har fundet en rette benyttelse af apparatet så er det fint at have en kompressor. 🙂

  4. Ellen 5. marts 2012 hos 08:05 #

    Hehe, Stormfulde Højder 😀
    Ikke særlig originalt vil jeg synge med i koret om mænd og maskiner = mænd og deres legetøj. Det er en eviggyldig sandhed, og mænd er åbenbart ens verden over, når det kommer til dette. Jeg kunne synge en helt tilsvarende sang om John.
    Jeg tror det er meget godt, at det er sådan. Vi kunne jo ikke drømme om at gå op i sådan noget, så der ville være rigtig mange mere eller mindre nyttige ting, der aldrig kom inden for dørene i vores hjem, hvis ikke vi havde vores kære mænd 😉

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 22:58 #

      Nej – vi ville nok bruge pengene fornuftigt på Guerlain makeup og køkkenmixere.. 😀
      Og jeg hentyder KUN til mig selv.. selvom jeg ikke har guerlain øjenskygge.. endnu!
      Jeg er også glad for at han har fået noget legetøj som han synes om! 😉

  5. rejen 5. marts 2012 hos 08:22 #

    haha, ja tænk hvad mænd ikke kan undvære…;-D Håber han snart er færdig med at puste..

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 22:59 #

      Det håber jeg også – det larmer og det er ærligt talt lidt dyrt i drift hvis jeg skal have en ny støvsuger..

  6. Susanne 5. marts 2012 hos 08:27 #

    Mænd og deres legetøj 🙂
    Der er stort set ikke grænser for, hvad vi har haft i stuen. Bare sådan for at kigge lidt på det og for at nyde indkøbet lidt. Gad vide om de føler den samme glæde, som jeg gør, når jeg har fundet de helt perfekte støvler…

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 23:00 #

      Jeg tror de er mindst lige så glade – måske endda mere fordi de er sikre på at de gør noget godt for familien..!

  7. Fruen i Midten 5. marts 2012 hos 11:06 #

    Det er vist bare sådan noget på linie med damer og sko. Derfor har jeg også en teori om, at mænd kun kan foretage sig noget i haven, hvis der er motor på. Og det er kun rigtig godt, hvis det larmer. (Dette gælder ikke de få specielt have-interesserede mænd, men alle andre). Det er specielt løvsugere, jeg har set mig gal på. Kvinder kan rive blade – hvorfor kan mænd kun bruge løvsugere?

    Forhåbentlig lægger din lokale storm sig snart.

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 23:01 #

      Hahahahahahah hahahaha ahaha
      Det er jo det jeg siger – maskinomani er en farlig sygdom!

  8. Kirsten 5. marts 2012 hos 11:50 #

    Kan lige se dig for mig løbende op og ned af Æblebakken med flagrende hår (uden krøller 😦 ), mens du med høj falset synger “First Man oh First Man where are you…..” 😉

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 23:02 #

      Ren Kate Bush.. det er også cirka sådan det ser ud!! 😉

      Uden krøller.. ja.. Det er noget værre noget. 🙂

  9. Marie 5. marts 2012 hos 13:52 #

    Ha, så er jeg gift med en atypisk mand, der absolut ikke anskaffer sig “maskiner” til al sags brug. Hø, hø for har man anskaffet sig de larmene tingester, ja så skal de vel også bruges….måske derfor!

    • Kong Mor 5. marts 2012 hos 23:03 #

      Det er jo nok meget rigtigt. Jeg ville nok blive lidt knotten hvis han bare købte disse maskiner uden at bruge dem. Men om jeg fatter hvorfor de skal larme så meget. 🙂

  10. Mille 6. marts 2012 hos 22:01 #

    Hvad kan den? Altså udover det åbenlyse. Hvad skal man bruge den til? Og har din mand faktisk købt noget at gøre rent med?

    Jeg er dybt forvirret.

    • Kong Mor 7. marts 2012 hos 21:01 #

      Den kan.. puste? Putte luft i cykler? (tror jeg nok) jeg sætter mig ikke ind i det 😉
      Det er en slags shopamok for mænd.. 😀

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

