Krølletyven

6 mar

Nu da krølletyven var fundet, identificeret og afsløret, så sad jeg med en viden jeg ikke bare kunne ignorere.

Hvad skulle jeg gøre?

Jeg snakkede længe med min læge, og hun bortviste Krølletyven. Væk med hormonerne. Ja, nu er min læge naturligvis ikke idiot – hun har ikke smidt mine piller væk, bare fordi jeg har mistet mine krøller, men af andre årsager.

Jeg skal undersøges til bunds – uden hormoner – og hvis krøllerne titter frem igen, er de hjerteligt velkomne. Så jeg er ikke helt mig selv – eller det vil sige jeg er måske netop helt mig selv – hvilket faktisk er ret så skræmmende.

Krøllerne lader vente på sig, men hvis de først skal vokse ud igen risikerer det selvfølgelig at tage sin tid.

..

I mellemtiden havde Lene en speciel hårkur med hjemme fra øen. Det lokale kosmetikbrænderi har en hårkur som skulle virke på bortkomne krøller.

Så i går aftes – den sidste aften inden hun her om lidt flyver hjem igen – smurte Lene mine flade totter ind i noget meget fedtet stads.. Som jeg har sovet med.

Og kæmpet en brav kamp for at få vasket ud igen – og nu har jeg hår der er så glat som et bonet gulv.

Jeg håber ikke vi får mere kulde for jeg er fuldstændigt overbevist om at en eventuel indendørs hue ikke engang ville kunne sidde fast på mit hoved så blødt er det.

Om det vil få krøllerne frem vil tiden vise!

12 kommentarer to “Krølletyven”

  1. Madame 6. marts 2012 hos 06:45 #

    Du vil have krøller, og jeg kæmper med mine – livet er da uretfærdigt. Pøj pøj med at få krøllerne igen!

    • Kong Mor 6. marts 2012 hos 18:34 #

      Møguretfærdigt!! 🙂

  2. Ellen 6. marts 2012 hos 08:03 #

    Ja, hvorfor vil man altid have det, man ikke har? Vi er skøre, vi mennesker. (Du bor jo midt i Asterix-land, så du er formentlig helt fortrolig med det udtryk.)
    Har du aldrig været utilfreds med dine krøller, da du havde dem? Og længtes efter alle de smarte frisurer, du kunne have fået, hvis ikke det var for de forb…… krøller?
    Det er NU, du skal nyde det, så.
    Det er faktisk det, jeg gør, efter at have haft krøller i mine første 50 år. Jeg kan jo alligevel ikke ændre på det – ikke uden det koster mig penge, i hvert fald…

    • Kong Mor 6. marts 2012 hos 18:35 #

      Ils sont fous ces danois!!
      Nej, jeg har aldrig nogensinde brokket mig over mine krøller – har altid elsket dem.
      (husk de forsvandt jo midlertidigt alle de gange jeg har været gravid/ammede)
      Jeg nyder IKKE at være flad og kedelig! 😀

  3. rejen 6. marts 2012 hos 13:53 #

    Krøller eller ej…;-D

  4. Marie 6. marts 2012 hos 14:47 #

    Se,se så er det bare at vente og se tiden an……..

    • Kong Mor 6. marts 2012 hos 18:36 #

      Jeg håber bare at jeg ikke skal have ny medicin! 😉

  5. Tove 6. marts 2012 hos 17:58 #

    Jeg håber, at hormonerne snart arter sig, og krøllerne viser sig igen.

  6. Fruen i Midten 6. marts 2012 hos 22:05 #

    Håber, der komme styr på hormonerne. Men forstår nok ikke lige konceptet med at gøre håret helt og aldeles blødt…for at få krøller i det??

    • Kong Mor 7. marts 2012 hos 14:09 #

      Jeps -det ville være rart!
      Nej det gjorde jeg heller ikke – MEN der kom 14 krøller frem i det silkebløde hår!!!
      Så det skal gøres en anden dag igen!!!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

