Skæres i skiver

8 mar

..

Nå, så skal jeg ind og ligge i en overdimensioneret pålægsmaskine. Og skæres i tynde skiver. Voldsomt ikk’?

Jeg blev også en kende nervøs. Fik oven i købet at vide at jeg skulle være radioaktiv imens. Meget lidt betryggende..

Jeg skal godt nok kun skæres i stykker på en skærm. For at se hvad der er inden i mig. Som et led i den der plan for mit hormonelle indre. Lidt for intimt for min smag, men jeg er villig til at gå med til det for krøllernes skyld. Og maven.

Men altså, så kom jeg til at tænke på, når man nu har højdeskræk, så kunne det jo godt være man eventuelt også kunne komme til at gå i panik over at skulle ligge helt stille inde i sådan et kæmpe køkkenrullerør, i hvad der må føles som mange timer.

Jeg skal også svare nej til en hel masse spørgsmål. Ret sære spørgsmål – hvis I spørger mig.

Om jeg bærer rundt på syntetisk knoglemasse.. Om jeg har haft granatchok. Eller er blevet skudt på og om kuglen stadig er indvendig. I mig forstås.

En masse relevante ting altså..

Skulle også svare på om jeg har ventil i hjernen..

Den måtte jeg godt nok lige tænke lidt over.

Jeg har noget som forhindrer mig i at springe i luften når jeg prøver at overtale Zorronaldo til IKKE at tage små vans på i snevejr og det ikke lykkes. Eller når nogen – det er gerne ”ingen” – har puttet min uldne sweater i tørretumbleren og den dermed kun er en anelse for stor til en Barbiedukke. Eller der ikke er mere Baileys til min kaffe.

Men om det ligefrem er en decideret ventil, tvivler jeg lidt på.

Det ville ellers være smart.

Tænk hvis jeg bare kunne lukke overophedet luft ud, når det var tiltrængt – ”øjeblik jeg køler lige ned” – er I klar over alle de hysteriske anfald jeg kunne undgå?

Men det var nu nok ikke det de mente, så jeg var bare kedelig og svarede nej.

Det kunne dog være jeg skulle foreslå min læge at montere en sådan ventil, næste gang de skal have rodet ved et eller andet indvortes alligevel.

14 kommentarer to “Skæres i skiver”

  1. Madame 8. marts 2012 hos 07:53 #

    Haha, helt vidunderligt fortalt 🙂 Godt du hverken har ventiler, kugler eller granatsplinter i dig og pøj pøj i pålægsmaskinen!

    • Kong Mor 8. marts 2012 hos 21:12 #

      Tak tak! Det er nu ikke endnu – det er først om et par uger men jeg skulle svare på alt dette her 🙂

  2. Tove 8. marts 2012 hos 07:54 #

    Du skal så i en MR scanner går jeg ud fra 😉

    Jeg håber de finder ud af noget.

    Og nej jeg tror ikke at lægen kan installere en ventil 😉 , selv om selv jeg kan se det praktiske i sådan en fætter og hvis den nogensinde bliver opfundet vil jeg også have sådan en 🙂

    • Kong Mor 8. marts 2012 hos 21:13 #

      Jaa.. øøh mon ikke? jeg ved ikke hvad den hedder. 🙂

      Jeg må have lavet patent på ventiler 😉

      • Tove 8. marts 2012 hos 22:31 #

        Når du bliver spurgt om du har metal i kroppen, så er det en MR 😉 som står for magnetisk resonans scanning 🙂

        CT scanning kan man sagtens have syntetiske dele i kroppen 😉

        Det tager noget tid i sådan en maskine, og den larmer, så hvis du har noget ynglingsmusik, så tag det med og bed dem om at spille det 😉

        Men hvis du har nogle spørgsmål om sådan en pålægsmaskine, så er du velkommen til at spørge mig. Det er jo mit kommende “fag”, du skal ind i 😉

  3. Inge 8. marts 2012 hos 09:23 #

    Jeg kunne også godt bruge sådan en ventil.. 🙂

    • Kong Mor 8. marts 2012 hos 21:14 #

      Ja ikk? Det ville da være vildt praktisk 🙂

  4. Anne Marie 8. marts 2012 hos 09:33 #

    Husk toiletbesøg inden du lægger dig i pålægsmaskinen, skulle hilse fra min 11-årige og sige at det er RIMELIGT svært at ligge HELT stille , når man er ved at tisse i bukserne!!

    • Kong Mor 8. marts 2012 hos 21:15 #

      OKAY! Tak for info her – det kan jeg godt se – det er nok ikke rart at skulle tisse midt i det hele 🙂
      Ellers spiser jeg en banan! 🙂 har hørt at det er sådan de kongelige kan holde sig læææænge!

  5. rejen 8. marts 2012 hos 13:34 #

    haha før mine hormonpiller kunne jeg også godt have haft brug for en stor ventil, nu tror jeg at jeg kan nøjes med en lille…;-D

    • Kong Mor 8. marts 2012 hos 21:15 #

      Hahaha! Sådan havde jeg ikke lige set det – men naturligvis!! Det er meget sandt 🙂

  6. Ellen 8. marts 2012 hos 16:25 #

    Min ventil virker nu også meget godt og nogenlunde på samme måde som din…
    Bortset fra det, er jeg bestemt ikke misundelig på dig – uh, hvis der er noget, jeg har det skidt med, så er det at blive lukket inde i små rum. Kan man ikke få en sovepille først?
    Held og lykke med det – håber der kommer noget godt ud af det hele.

    • Kong Mor 8. marts 2012 hos 21:17 #

      Jeg ved det ikke men jeg vil spørge om jeg ikke i det mindste kan få en beroligende – for jeg tror ikke at jeg vil synes det er smaddersjovt.. Overhovedet..
      🙂
      Jeg vil bare have gode billeder første gang så jeg slipper for en “remake”

  7. Katrine 8. marts 2012 hos 21:51 #

    Om muligt så bed om noget rockmusik i ørerne…det larmer ad H til. Jeg havde jo læst at man fik fin musik til øregangene, men IKKE de gange jeg har prøvet både irm og ct scan (en Suisse bien entendu) Det føles ca. som om man ligger under en maskine, der skærer asfalt, så det larmer i sandhed! Men jeg er også blevet scannet i hovedet alle gange! Hvornår skal du scannes? Biz

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

