Tomgang

21 mar

Det er ikke fordi der ikke sker noget her.

Der sker alt for meget. Eller nej, ikke alt for meget, men bare meget.

Men det meste af det er ikke ret morsomt. Eller det vil sige, kender jeg mig selv ret kan jeg nok godt vride et lille grin ud af den ene og den anden tildragelse fra mit eget liv.

Men det har jeg ikke lige lyst til. Tankerne og kræfterne bliver brugt på noget andet.

Som I måske har læst, er hele Frankrig på den anden ende over et sygt og forfærdeligt uhyre som render rundt og plaffer folk ned. Det er så forfærdeligt at man slet ikke kan rumme det.

I går holdt alle skoler, både offentlige skoler, men også de private, et minuts stilhed i respekt for de tre børn der blev mejet ned foran en skole i mandags. De stod bare og ventede på bussen.

En lille pige prøvede at løbe i sikkerhed, men han løb efter hende, hev hende op ved håret og skød hende en kugle for panden. Koldt, sygt og kynisk. Hun blev kun syv år.

Det er ligeledes ”La semaine de la presse” (pressens uge) så der bliver lavet aviser på de fleste skoler.

Derfor har disse skrækkelige nyheder fyldt meget hos børn.

Og der skal snakkes meget om at syge idioter ikke kører på deres scooter helt op til Normandiet, for at skyde på elever fra en katolsk skole, nu hvor der er skudt jødiske børn og soldater med nordafrikansk og caribisk oprindelse.

Jeg er tilbage senere med et almindeligt indlæg, men der er ikke så meget at grine af, når der løber den slags galninger frit rundt.

17 kommentarer to “Tomgang”

  1. overleveren 21. marts 2012 hos 04:58 #

    Det er sygt. Intet mindre. Men det giver jo en bevidstgørelse om racismens grimmeste ansigt, blot er det en voldsom høj pris at betale for det.

    Men så vidt jeg har læst mig til har manden jo dummet sig ved at vælge et jødisk mål, for de er jo notorisk sikkerhedsbevidste og har videoovervågning. Så de ved vel hvordan manden ser ud nu.

    Kan godt forstå at børnene bliver nervøse for om han kommer forbi deres skole med en scooter, uanset hvor i Frankrig de så befinder sig.

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 08:50 #

      Det dummeste han gjorde var at bruge sin brors pc til at sende en email til det første offer!

      Politiet er ved at forhandle med ham – men ærligt talt – man kan ikke tale den slags syge racister til fornuft.

      Det er en 24 årig mand fra Algeriet. Han har været på træningslejre i Afghanistan og Pakistan og ævler op om Al-Qaeda!

  2. Lene 21. marts 2012 hos 05:33 #

    Det er klart at det fylder både hos dig og især hos dine børn. Det er så trist og sørgeligt.Jeg håber de finder gerningsmanden.

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 08:53 #

      Det fylder meget hos alle børn. Tænk at man kan blive slået ihjel foran sin skole med sin far i hånden..

  3. Rejen 21. marts 2012 hos 05:58 #

    Det er så forfærdeligt at nogen kan få sig selv til at skyde ganske uskyldige mennesker og det er da klart at det fylder meget også hos dine børn og dig selv…Håber at de snart fanger vedkommende…

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 08:54 #

      Jamen den slags ræsonnerer ikke som normale mennesker.

  4. Susanne 21. marts 2012 hos 07:56 #

    Jeg tænkte på jer, da jeg så franske børn holde stillestund. Og samtidig tænkte jeg, at Frankrig jo er mega-stort, så det var sansynligvis ikke nogen af dine børn, der tonede frem på skærmen herhjemme. Man bliver rørt – helt hjemme i Danmark. Stakkels børn og alle dem, der er berørt.

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 09:00 #

      Nej det var ikke mine børn der blev filmet – vi bor heldigvis langt væk!

  5. Madame 21. marts 2012 hos 08:02 #

    Det er simpelthen forfærdeligt og helt uforståeligt at nogen kan finde på sådan noget. Jeg kommer også til at tænke på Utøya. I min barndom var det koldkrigstruslen, der sad i børn som en evig angst. Tanker til jer, der skal berolige børnene!

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 09:02 #

      Jamen han er da også fra samme skuffe som Breivik, et uhyre udenfor rækkevidde.

  6. Fruen i Midten 21. marts 2012 hos 08:43 #

    Det er bare så forfærdeligt og så ubegribeligt. Og har man bange børn, er der virkelig behov for at snakke, snakke, snakke og snakke.

    Har netop læst i Breaking News, at det franske politi forhandler med en person, som man angiveligt tror er drabsmanden. Lad os be’ til, at han bliver anholdt – i levende live, så man kan finde ud af, hvem han er og om han er en ensom lunatic eller en del af noget større.

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 09:04 #

      De snakker i skolen og herhjemme og på TV – så der snakkes!

      Det er ham, han har indrømmet, og han skulle meget gerne anholdes levende så han ikke ender som martyr for andre sindssyge psykopater af samme slags.

      De er andre som er blevet anholdt, så måske var det en lille terrorgruppe. Men det ved vi ikke endnu.

  7. Ellen 21. marts 2012 hos 08:50 #

    Jeg tænkte også på jer i aftes, da jeg så det i tv.
    Nej. Der er ikke helt plads til humor, når sådan noget sker.
    Det er meget værre end den belgiske busulykke, som jo trods alt ‘kun’ var en ulykke. Det kan man forholde sig til – det kan man ikke med sådan et monster som dette – og frygten har man jo hele tiden siddende og gnave.

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 09:07 #

      Sorg kan vel ikke måles. Men ja jeg synes det er forfærdeligt at der er risiko for den slags afskum kan gå rundt og slå ihjel.

      Men det var beroligede børn som gik i skole i morges!

  8. Marie 21. marts 2012 hos 14:32 #

    Ja, det er ganske frygteligt, at SÅ “syg en hjerne” kan bevæge sig frit rundt i samfundet. Der sker ting i verden, der ikke er til at forstå!!!

    • Kong Mor 21. marts 2012 hos 15:06 #

      Ja – tænk at man ikke kan finde dem noget før!

  9. dorte 21. marts 2012 hos 17:13 #

    Elskede Stine og vores dejlige boern, ja det er saa forfaerdeligt,at min hjerne staar stille,naar jeg taenker paa det. hvordan kan man skyde saa smaa boern. han er jo fuldkommen sindsyg og jeg haaber ogsaa,at han bliver fanget i live. og jeg taenker paa de stakkels foraeldre, og familier, som har mistet deres oejesten. Det kommer man ALDRIG over. godt,at du har beroliget dine dejlige boern,og mine tanker og boenner er hos jer og alle ofrene. knus knus Det er en saa syg verden,som vi lever i …Saa frem med mere tolerance forstaaelse menneske respekt og meget kaerlighed for sine medmennesker…

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

