Nå…

23 Jan

Utålmodigheden melder sig. Jeg farer land og rige rundt, og det føles nærmest som en blanding mellem forberedelser til en længere belejring og de sidste feriedage hvor man desperat prøver at slappe af og feriere så man har fået fuld valuta for sine penge.

Jeg har haft samtlige børn til læger og tandlæger. Køber sportssko og langærmede t-shirts. Laver madplaner, huskelister og budgetter. Transporterer billøse veninder rundt til svært tilgængelige steder. Laver aftaler om en sidste kop kaffe med veninder og har bestilt tid til det røde lyn hos Jan og mine krøller når også lige at runde Heidi inden jeg starter!

På det der job.

Og nu måtte det faktisk bare godt snart blive næste fredag.

Jeg har næsten lidt ondt af dem. Nu kommer jeg stormende ind om lidt og hvirvler det hele op, så jeg kan komme igang med at bestille noget. Må hellere tage den lidt med ro. I starten i hvert fald. De skulle jo nødig blive bange.

Men jeg er sådan set klar nu. Næsten. Der står stadig et par ting på min liste. Af den slags man alligevel aldrig får gjort:

Rydde op i syting. (hahaha som om det nogensinde ville ske!)

Rydde op i fryseren (… Hallo, det er en kummefryser fra forrige årtusind. Gad vide om jeg inderst inde selv tror på at det vil ske?)

Male kommode under trappen (der kræves vist maling til den slags.. Hvornår skal jeg pensioneres?)

Blogge… (øhhm jo, altså.. viljen er der. Helt bestemt. Vist er den så…)

Så ja, jeg er snart klar!

 

6 kommentarer to “Nå…”

  1. overleveren 23. januar 2013 hos 09:14 #

    Det kan jeg godt huske fra min tid lige inden jeg skulle starte på arbejde igen. Det er var hektisk samtidig med at jeg prøvede at minde mig selv om at det var de sidste afslappede dage jeg ville få – meget længe. Det kan godt være lidt svært at forene de to forhold.

    • Kong Mor 23. januar 2013 hos 13:11 #

      Præcis – man karter rundt og VIL nyde.. og har så travlt at man glemmer det!

  2. Ellen 23. januar 2013 hos 18:11 #

    Hehe. Jeg vil ikke sige, jeg kender det, for det gør jeg ikke … undrer mig bare måske en anelse over, at du begynder at efterlyse pensionen endnu inden du er startet på dit nye job😉

    • Kong Mor 24. januar 2013 hos 12:31 #

      Jeg kan godt lide at arbejde. Jeg kan også godt lide at lade være. I Danmark er verden desværre skruet sådan sammen at man bliver nødt til det.
      Angående pensionsalderen.. så har jeg hørt at man har mere tid?😉 det er måske en skrøne?

  3. Onkel Anne 23. januar 2013 hos 19:27 #

    Vi når vel aldrig de ting på vores to doliste, for der kommer jo altid nye til😉

    • Kong Mor 24. januar 2013 hos 12:33 #

      DER slog du hovedet på sømmet, men det er vel mest de ting som kommer igen (stryge, købe ind og den slags ufatteligt kedelige noget) NOGLE ting skal bare gøres..😉
      Der er jo heller ingen der siger hvor længe de må stå på en to do liste.😀

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

