Sommerfuglefarmen

1 feb

i min mave, skal jeg lige have styr på. Godt der er 35-40 minutters kørsel til jeg når frem til min nye arbejdsplads.

Gårdmand Bjørn beroligede mig i går eftermiddags: “Mor, du får naturligvis en masse veninder allerede første dag! Selvfølgelig gør du det!” Det var ikke så svært at genkende retorikken. Det lignede umiskendeligt den jeg har brugt hver gang de har skullet tilpasse sig et nyt kapitel i deres liv.

Og hvis de kan, så kan jeg også!

Jeg har pakket krus, kleenex, læbepomade og håndcreme så jeg er helt klar til at flytte ind i en ny plads. Prinsessen og Divaen har i smuk og sjælden enighed fundet det helt rette sæt tøj frem til mig og jeg smører mit blå – efterhånden faktisk papegøjegrønne – mærke på kinden ind i dækcreme og pudder og håber det ikke vækker alt for stor opsigt.

Overvejer lidt om jeg skal overbevise fotografen om at han først skal tage websidebillede af mig i næste uge… Eller, hvem ved det kommer måske helt af sig selv når han ser mig!

Men i hvert fald.

Mere klar end lige nu, bliver jeg nok ikke. Håber at jeg kan leve op til deres forventninger, og at de kan leve op til mine.

Hej arbejdsmarked: HER KOMMER JEG!

Lidt op ad bakke, men der er lys forude!

13 kommentarer to “Sommerfuglefarmen”

  1. Tove 1. februar 2013 hos 06:58 #

    Rigtig meget pøj-pøj med i dag 🙂

  2. Lene 1. februar 2013 hos 07:07 #

    Du skal nok klare den, pøj pøj 🙂

  3. Susanne 1. februar 2013 hos 08:00 #

    Jeg ønsker dig en helt fantastisk første arbejdsdag 🙂

  4. Madame 1. februar 2013 hos 08:31 #

    Pøj pøj – hvor bliver det spændende!

  5. Ellen 1. februar 2013 hos 08:42 #

    Det bliver da fedt – glæder mig til at høre mere senere.
    Og sødt, at dine børn har hørt efter i timerne 😉

  6. Kirsten 1. februar 2013 hos 09:43 #

    Fingerkrydsning 🙂

  7. Fruen i Midten 1. februar 2013 hos 12:06 #

    Knæk og bræk 🙂 Og dejligt med en hel weekend til at restituere i oven på en forhåbentlig god, men helt sikkert hård første dag på arbejde.

  8. Inge 1. februar 2013 hos 14:04 #

    Nu sidder du lige midt i det hele.. Håber du stornyder det.
    Det er genialt at starte på en fredag, man får lige weekenden til at komme sig over den første forvirrende arbejdsdag.

  9. overleveren 1. februar 2013 hos 16:33 #

    Jeg er helt sikker på at du klarer det hele i fantastisk stil!

    – med eller uden papegøjefarve i hovedet…

  10. rejen 1. februar 2013 hos 18:36 #

    Håber du har haft en dejlig første arbejdsdag og at sommerfuglene faldt lidt til ro..;-D

    • Kong Mor 2. februar 2013 hos 17:35 #

      TUSIND tak skal I have alle sammen!
      Det var en rigtig god dag og jeg er bare glad! Mere om det hele senere!

  11. Nette 2. februar 2013 hos 22:00 #

    Åhr, hvor glæder jeg mig til at høre om din super-start på jobbet!

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 00:47 #

      Tak 🙂 Der kommer noget i morgen – eller lige om lidt faktisk 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

