Første dag.

3 Feb

Jo, jeg stod jo op. Og gjorde alt det man gør om morgenen.

Og så satte jeg mig ud i min bil. Og gav mig næsten til at svede ud af øjnene.

Fordi det var dette syn der mødte mig:

Vand, labre larver, duftdims og blomster.

Min søde mand er helt fantastisk, og jeg har bare så ondt af alle jer som ikke har sådan en som min!

Duftdimsen har sin egen historie som kommer en anden dag, men lad mig bare sige at den var værdsat!

I hvert fald satte jeg mig tilrette i det røde lyn og kørte de 50,5 km der skilte mig fra min nye arbejdsplads.

Jeg kørte forbi et sted hvor jeg engang arbejdede i tre måneder. Tre sølle måneder, jeg blev nemlig fyret den sidste dag i min prøveperiode! Den første dag på den arbejdsplads sad jeg i min bil og havde ikke lyst til at gå ind, ringede til Anne på mobilen og småtudede lidt, fordi det bare slet ikke var mig. Jeg skulle have lyttet til min generelle mavefornemmelse og bare have sagt: “nej tak – I er ikke noget for mig.” Jeg kunne skrive rigtigt mange rigtigt grimme ting om det sted, men det vil jeg helt lade være med, det er de nemlig ikke værd! De søger forresten rigtigt tit nye medarbejdere, så der kan ikke være særligt rart at være for almindelige mennesker.

Men da jeg kørte forbi det sted fredag morgen, frydede det mig i den grad at jeg kunne hilse dem fra min mave og sige at fornemmelsen, denne gang, var helt rigtig!

Jeg ankom og fik parkeret bilen, ramlede så ind i et par stykker på parkeringspladsen, men da de hverken råbte efter mig eller løb væk, besluttede jeg at det nok var søde og rare mennesker, som jeg sagtens kunne hilse på.

Hvilket jeg så gjorde.

Jeg blev hjulpet på plads – hvor der søreme også stod blomster og ventede på mig – og der var hyggelig fælles morgenmad i det team jeg skal arbejde med. Og dagen gik hurtigt med præsentationer af kolleger og arbejdsgange. Kun smilende søde mennesker, ja og så Tina – som altså også er vældigt smilende og meget sød – så jeg var faktisk glad hele dagen.

Lavede kun to mindre kiks. Sådan af den pinlige slags. Men dem snakker vi ikke om.

Selve arbejdspladsen virker rigtig god. Der er fokus på gode og sunde værdier og den slags jeg synes er vigtige. Det er i hvert fald et sted jeg glæder mig til at komme tilbage til i morgen.

Og jeg var lige så glad i maven da jeg kørte hjem!

Tusind tak for jeres gode tanker og søde ord! Jeg er sikker på den slags hjælper på den ene eller den anden måde.

 

18 kommentarer to “Første dag.”

  1. Inge 3. februar 2013 hos 08:11 #

    Ihh hvor er han sød og betænksom..🙂

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:47 #

      ja han er nemlig så!🙂

  2. rejen 3. februar 2013 hos 08:28 #

    Sikke en dejlig mand du har, og super at den første dag gik fint, jeg er sikker på at vi får de pinlige øjeblikke på et senere tidspunkt..;-D

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:48 #

      Ja!
      Ikke helt sikker på de kiks der..😉

  3. Ellen 3. februar 2013 hos 10:44 #

    Du har ret: den mand er misundelsesværdig, men jeg har også på fornemmelsen, at du passer godt på ham🙂
    Du fik den velkomst, som er helt rigtig, og som alle gode arbejdspladser byder nye medarbejdere. Det skal nok blive godt for både dem og dig.

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:49 #

      Jo da – jeg gør mit bedste!😉
      Det var skønt at få sådan en velkomst.
      Er også sikker på at det bliver godt.🙂

  4. RAV OG KRAT 3. februar 2013 hos 10:45 #

    Sikke en dejlig dag…det lyder til at være det helt rigtige sted for dig
    Tænk engang sådan en mand har jeg også🙂
    Go søndag til jer🙂

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:49 #

      Ja det tror jeg også det er!
      Og du er vel nok heldig😉

  5. Lene 3. februar 2013 hos 12:18 #

    Både mand og arbejdsplads lyder som rigtig gode valg🙂 Det er så afgørende at blive godt modtaget, god 2. dag i morgen.

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:50 #

      Nemlig😉
      Og ja – det er så vigtigt. Man er topmotiveret!

  6. Tove 3. februar 2013 hos 18:25 #

    Hvilken gentleman din mand er … sådan en ønsker jeg mig også😉

    Og din første dag på arbejde lyder helt perfekt🙂 god arbejdslyst i morgen …

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:50 #

      Jeg håber du finder sådan en! Men mon ikke?🙂
      Tak – glæder mig også – faktisk utroligt!

  7. Nette 3. februar 2013 hos 19:02 #

    Det lyder godt nok dejligt. To pinlige kiks er vel ingenting i Kong Mors verden ?🙂

    • Kong Mor 3. februar 2013 hos 19:51 #

      Nej det er småting – detaljer.. Og noget så typisk.. Men hvad – jeg overlevede😉

  8. pernille 3. februar 2013 hos 21:24 #

    Med sådan en fredag kan det kun blive en god mandag!

  9. Susanne 4. februar 2013 hos 12:56 #

    Sikke dejlig mand du har. Fortsat god vind på arbejdspladsen

    • Kong Mor 4. februar 2013 hos 20:15 #

      Ja jeg har!! og tak skal du have! 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

