Det var ikke meningen.

7 May

at komme med en sur bøvs.

Oprindeligt altså.

Jeg kæmpede endda for at finde noget afsindigt morsomt at berette.

Men så skete der en lille ting, en lille dum irriterende bagatel som væltede mit ellers udmærkede humør ned i en spand med galde.

Og så skal jeg da lige love for at bøvsene ligefrem stod i kø for at komme op i lyset.

Og den slags er så hamrende upraktisk. Man burde jo gerne have så meget åndsnærværelse at man ville være i stand til at sige vrisse: “Gå-så-hen-og-læg-dig” til sin bøvser, advare folk der kommer i nærheden og i det hele taget bare vende sig om på den anden side og være ligeglad og nyde solen.

Men når man først er kommet i bøvsehumør er det svært at grine. Man kommer til at fnise og pludselig kan man huske at man var sur og så råber man lige en ekstra gang for ligesom at slå fast at det var bøvsen der kom først.

Jeg var endda så muggen at da en pseudofrisk Mette-Karoline ringede om et godt tilbud på billig el, og jeg – meget kort for hovedet – fik sagt: “Har ingen interesse” så insisterede hun ikke, sagde blot pænt farvel og lagde på.

Jeg var ikke fri for at være en ganske lille smule skuffet over sådan at blive frataget min mulighed for at vrisse. Den chance kom da heldigvis igen da jeg skulle læse mails og andre af den slags der kræver at man svarer.

Derfor, jeg har intet andet en brok at slynge ud, og det synes jeg ærligt talt er lidt synd, derfor vil jeg holde min mund, blot nyde at det er en slags onsdag – selvom det er tirsdag – og at mit pæretræ er ved at springe ud!

6 kommentarer to “Det var ikke meningen.”

  1. Susanne 7. maj 2013 hos 07:11 #

    Jeg synes bare, at de der bøvser skal have frit løb, det letter trykket. Og det er slet ikke så tosset. God onsdag🙂

    • Kong Mor 7. maj 2013 hos 22:24 #

      Tak! Jeg glemte helt at være sur😉

  2. Ellen 7. maj 2013 hos 08:57 #

    Du har brokkeretten på din side, så det er helt okay at gøre det🙂
    Hvorfor er tirsdag en slags onsdag??? Ja, undskyld, men sådan en bemærkning kan ikke bare stå alene🙂

    • Kong Mor 7. maj 2013 hos 22:25 #

      Ja – jeg er MESTER udi brokkeriets kunst😉
      Det er onsdag fordi det er midti ugen – når ugen har tre dage.. Og i morgen er det så fredag😉

  3. Inge 7. maj 2013 hos 09:48 #

    Ja nogle gange er det de små ting der udløser store følelser..🙂
    I min verden er det torsdag i dag og fredag i morgen, så kommer 3 lørdage og en søndag.. Det er en uge efter mit hoved..🙂

    • Kong Mor 7. maj 2013 hos 22:27 #

      Ej men det var SÅ dumt😉 og jegblev SÅ sur😉
      I min verden er det også fredag i morgen!!😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

