Tandregulering..

29 May

Altså…

Jeg sendte Prinsessen til tandlæge. Eller tandregulering. Med en bøjle der er sat på af en fransk tandregulatør.

Sådan omtrent.

Det danske tandvæsen har i hvert fald ikke haft nogle udgifter til hendes mund.

Før nu.

De tog bøjlen ud i september og har derefter bedt hende komme til regelmæssige kontrolbesøg.

Mere visit end besøg, faktisk.

Et fransk visit.

Og ikke ret meget kontrol.

Som i over-hele-hovedet ikke.

Hun sad i stolen i kortere tid end det tager at sige “tandpasta” før tanddamen sagde: “Nå, men det ser jo fint ud. Så ses vi bare i september..”

Men det er da lige før jeg vil bede dem om at hoppe i havet.

Jeg har da slet ikke lyst til at medvirke til betaling for et kontrolbesøg visit af den længde.

Det er da om noget spild af resourcer hos sundhedsvæsnet.

Hvis ikke jeg var så autoritetstro ville jeg sende et pænt og venligt afbud, og glæde mig over at de i hvert fald ikke fik penge for det.

Nu må vi se om jeg tør.

6 kommentarer to “Tandregulering..”

  1. Ellen 29. maj 2013 hos 09:22 #

    Det lyder som om det var en god ide at skifte tandlæge – det der lyder ikke helt rigtigt …

    • Kong Mor 29. maj 2013 hos 21:52 #

      Vi har jo ikke noget valg når det er tandregulering.. Det er statskontrolleret eller noget. Totalt latterligt.

  2. Lene 29. maj 2013 hos 09:43 #

    Og jeg overvejer at sige fra til det halvårlige tjek, jeg vil kun tjekkes hver 9. Måned. I forvejen går jeg til tandrensning hver 3. Måned af egen fri vilje.
    Da jeg havde bøjle blev jeg også set efterfølgende for at sikre at tænderne ikke begyndte at flytte sig. Og kontrollerne blev med større og større mellemrum.

    • Kong Mor 29. maj 2013 hos 21:53 #

      Jo men det er jo noget andet med børn i “skoletandplejen”
      Jeg går også til en god almindelig tandlæge – men de der …nogen… i tandreguleringen.. de spilder rigets penge. Seriøst.

      • helleq 30. maj 2013 hos 13:42 #

        Meld fra. Og hvis hendes tænder ser ud til at flytte sig igen ( og det ser den almindelige tandlæge ved kontrollen dér), så kan hun jo bare starte op igen på et nyt forløb!

        • Kong Mor 30. maj 2013 hos 21:52 #

          .. Tak for det!
          Jeg ER nemlig en anelse træt af dem, nede i det der fine nye hus.
          Og nu trpr jeg måske ikke jeg er en dårlig mor blot fordi jeg ikke tager hende til kontrol.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

