En glemt årsdag

31 May

Nu har vi været hjemme i mere end et år. Det var i søndags faktisk. Men vi havde travlt med at lave – og spise – pandekager, så dagen gik ubemærket hen, i hvert fald i forhold til årsdagen.

Hvad er der så sket i det år?

Som en slags status kan jeg sige at det er positivt. Det meste i hvert fald.

Vi har genfundet gamle venner, mødt nye og andre er gledet ud i sandet. Livet går som det plejer, en dag ad gangen uden tanke for om man har lyst til at stoppe op indimellem.

Jeg savner Fiona usigeligt, det bliver aldrig helt det samme på skype og facebook. For slet ikke at tale om Laurence og Christelle. Jeg savner min lille café, min tøjbutik og min Dims&Ting-butik. Jeg savner at være høj…

For her i Danmark er jeg bare en mindre prut, hvorimod jeg i Frankrig afgjort er i den højere ende af skalaen. Og det er så rart!

Og så savner jeg maden. Altså. Ja. Rigtigt meget maden.

Så der er en masse savn.

Men på den gode måde. For jeg er også glad for at være her.

Og det troede jeg ikke jeg ville være.

Jeg troede jeg ville jamre og klynke over alt det jeg ikke havde. Savne på den onde måde. Men det kom slet ikke.

Mange siger at de der rejser ud, først kommer rigtigt tilbage igen, anden gang.

Det tror jeg på!

6 kommentarer to “En glemt årsdag”

  1. Lene 31. maj 2013 hos 07:19 #

    Tillykke med dit første år hjemme, jeg håber der bliver tid til besøg i Frankrig, så lidt af længslen kan stilles🙂

    • Kong Mor 2. juni 2013 hos 22:50 #

      Der kommer besøg i Frankrig – vær sikker på det🙂

  2. Tove 31. maj 2013 hos 08:42 #

    Jamen når I sådan kan glemme denne årsdag, betyder det jo et eller andet sted, at I igen er faldet til og nyder Møllen🙂

    Men jeg kender så udemærket til at have længsel efter et eller andet😉
    På min “længsel” liste står der lige nu allerøverst bachelor og lige derefter dimission🙂

    Men du skal alligevel have et stort tillykke med årsdagen😉

    • Kong Mor 2. juni 2013 hos 22:51 #

      Helt forbigået blev den ikke. Vi tænkte på den og snakkede om den, men nåede ikke at fejre eller noget andet!
      Håber snart du er færdig!! Og klar til dit nye liv!
      Tak🙂

  3. Ellen 31. maj 2013 hos 08:47 #

    Fine betragtninger. Jeg tror, man tænker langt mere over stort set alt, når man har boet i udlandet i en kortere eller længere periode.
    Pudsigt, at du nævner det med højden – C er et lille nips, som elsker at være i Italien, for så kan hun se folk i øjnene uden at skulle kigge opad, som hun selv udtrykker det🙂

    • Kong Mor 2. juni 2013 hos 22:52 #

      Ja jeg tror også man har den slags med i tankerne når man har været ude. (væk fra andedammen)
      Jeg elsker at være en HØJ person i Frankrig. Eller i hvert fald højere. Det er ikke tilfældet så tit her til lands!🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

