Ad libitum

9 Aug

Efter en rolig nat – uden klorin – og en opvågnen senere end til almindelig arbejdstid, stod Laurence og jeg op og sad længe over morgenmaden på terrassen.

Og derpå shopping. Ad libitum.

Ren balsam for sjælen. I butikker hvor jeg blev genkendt og der blev høfligt sagt “Åh goddag Frue, velkommen tilbage, nyder De ferien” Og nej jeg er ikke over 80, men i Frankrig “desser” man jo hinanden.

Så altså, optikeren genkendte mig, damen fra Bijoux d’Elise ligeså, bagerdamen og kassedamen i Eurodif. Ret imponerende faktisk. Og man bliver da helt glad!

Elise havde desuden den skønneste halskæde som var skabt til mig, intet mindre!

En halskæde med mit navn på!

Det blev også til nye solbriller, 4 meter voksdug, og underbukser uden søm. Blandt så meget andet fuldstændigt helt og aldeles uundværligt!

Desværre var “min” tøjbutik lukket lige den tirsdag, men det gjorde faktisk ikke noget for så blev vi da bare nødt til at blive en dag mere!!

Frokosten blev indtaget hos Virginie og Vincent, hvor Prinsessen opholdt sig sammen med Justine. Vi startede med min intravenøse bedøvelse ad libitum, for selvom shopping var godt for min ømme finger, manglede jeg alligevel lige lidt, for at have det optimalt.

Til at dulme min dårlige finger! Det grønne i glasset ved siden af, er en “Papegøje”, en drink med pernod! Smager helt hyggeligt!

Og bagefter var der is.

Ad libitum.

Ligesom hver gang vi spiser der – det er nemlig Vincents hofnummer – og man må sige han gør noget ud af det!

De er også mums kan jeg godt betro jer!

Den absolutte IS-mand! Aldrig overgået!

Bagefter skulle vi hjem til Laurence og – mest – Eric, fordi Eric havde en aftale med Gårdmand Bjørn.

Eftersom bamsen gik glip af noget af morskaben dagen før på grund af sit maveonde, ville Eric muntre ham lidt op.

Og VROUUMMMM!!!

Og jeg skal lige love for at min yngste søn blev glad! En tur i sådan en dims som ligeså godt kunne have hele den spanske rideskole og lidt til, gemt under kølerhjelmen, opvejede en hel uges morskab!

Andre medlemmer af familien fik også en tur, og First Man fik endda lov til at køre selv! Ikke et øje tørt.

Den brummer så helt pænt meget skulle jeg lige hilse og sige.

Fionas fine olivenmuffins. Opskrift følger når ferieberetningen er til ende!

Så skulle vi afsted igen. Denne gang til søde Fiona, som havde lavet alle mine livretter. Ad libitum både på vaskeægte engelsk/indisk curry måden, men også på dessert måden.

Og mens børnene spillede, snakkede vi.

Okay vi spiste jo også lidt indimellem, og snakkede lidt mere.

De fem piger var gode til at inddrage den enlige hane, så han ikke følte sig kvalt i tøsefnidder!

Og så kørte vi hjem til Laurence og Eric igen hvilket nok var meget godt, for jeg har ikke plads til flere billeder.

8 kommentarer to “Ad libitum”

  1. Lene 9. august 2013 hos 07:05 #

    Jeg har nydt at være med i din ferie indtil nu, og hvor lyder det bare som om at I alle fik oplevet gensynsglæden. Godt at yngstemand blev frisk igen og ikke smittede andre🙂

    • Kong Mor 9. august 2013 hos 16:48 #

      Jamen det var da dejligt, for vi er ikke færdige med turen endnu.🙂 vi nød hvert minut!

  2. Ellen 9. august 2013 hos 09:17 #

    Puha, sikke en ferie, I har! Det må da være helt anstrengende at gå rundt med kæmpestore smil nærmest hele døgnet rundt😉

    • Kong Mor 9. august 2013 hos 16:48 #

      VILDT anstrengende!!!!😉

  3. Inge 9. august 2013 hos 09:46 #

    Det lyder som en ferie med glæder ad libitum.. altså lige bortset fra din næsten amputerede finger..😉

    • Kong Mor 9. august 2013 hos 16:49 #

      Det var hyggeligt. Hver en dag. Bare så godt at være tilbage igen!

  4. Fruen i Midten 9. august 2013 hos 14:22 #

    Hygge på alle fronter lader det til🙂 Den der papegøje ser mig nu noget giftig ud? Flot øse, men ikke beregnet på de franske hastighedsbestemmelser. Er det Gårdmand Bjørn, der sidder ved siden af med solbriller og ser cool ud?

    • Kong Mor 9. august 2013 hos 16:50 #

      Nemlig! Papegøjen indeholder kun myntesaft og pastis/pernod og så vand! Ikke så giftigt som den ser ud! Og ja det er min bamse med solbriller!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

