Farlig cocktail

12 Aug

Okay pausen er til ende og ferien fortsætter. Jeg har jo meget jeg skal have fortalt endnu..

Jeg skal for det første betro jer hvad følgende cocktail er:
En hemmelig opsparing i blå sparegris, siden jul faktisk.
En mig.
En yndlingstøjbutik i Normandiet.
Det er “Shoppetiiiiiid”!

Nå, og så skal jeg sige jer hvad denne cocktail er:
Alle de ovenstående komponenter og

UDSALG!
.. Det er kriminelt shopamok. Intet mindre.

Jeg er dybt taknemmelig for at have fire børn og en mand. For uden dem havde jeg aldrig forladt butikken igen. Med alle de poser der skulle bæres.
Rent bortset fra at jeg var ret svær at drive ud af prøverummet.

Damen – som kender min stil og min størrelse – hev alt det tøj hun mente jeg ville kunne lide, samt noget nyt, ned fra stativerne, og vi gik et par fælles runder for at finde lidt mere, og hun var også en tur på lageret for at tage den nye kollektion frem – just for me!

Og med det entrerede jeg et prøverum.

Og jeg startede vist egentlig bare fra en ende af.

Divaen sad og holdt alt det tøj jeg gerne ville have og Gårdmanden lagde det tøj – forsvindende lidt – jeg ikke ville have, i en anden bunke. Prinsessen havde travlt med selv at finde noget.

Jeg tror aldrig nogensinde jeg har købt så meget tøj til mig selv på en gang. Og før nogle får ondt følsomme steder af dette, vil jeg skynde mig at meddele at et stykke tøj i “min” butik koster mellem 20€ og 30€ i snit. Og så med udsalg… Ej men det var ren foræring! Og jeg havde været et skarn hvis jeg ikke havde gjort det.

Ooooh det var fantastisk. Og der var ingen andre i butikken end min familie, damen og så mig, jo altså.
Ren pretty old lady som nød at kunne læsse nyt tøj over til Divaen!

Da vi endelig kom tilbage til frokost måtte det hele jo vises frem igen da Laurence også ville se hvilke skønherligheder jeg havde fået fingre i.

Men afskedens time var kommet. Efter frokosten. Og selvom vi var endt med at have to desserter, da vi var bange for at komme til at mangle – 10 mennesker spiser en del – så var der ingen vej uden om, vi skulle mod syd.

Det holdt hårdt ikke at tude, men det var en lidt trist bilfuld der satte kursen mod syd. En sammenbidt First Man mente desuden at vi sagtens kunne tage det i et stræk, og at en ankomst kl. 02 om natten ikke var besværlig.

Det mente jeg så til gengæld den ville være, ihukommende at vi skulle indlogeres på to forskellige adresser, at vores ting lå hulter til bulter i traileren og at vores værter nok ikke ville blive ovenud begejstrede for natteroderi på en almindelig hverdagsnat.

Altså var der mytteri, First Man blev afsat og kongen og pøbelen indsat i stedet, og som følge heraf overnattede vi på dette hotel – i senge med dyner – efter at have indtaget en udmærket aftensmad i restauranten overfor.

Prinsessen så frem til en nat i en seng med dyne!

8 kommentarer to “Farlig cocktail”

  1. Lene 12. august 2013 hos 07:26 #

    mytteri og shopamok, min mand havde vendt bilen og kørt hjem🙂 Jeg glæder mig til fortsættelsen

    • Kong Mor 12. august 2013 hos 19:44 #

      Arrrh – han har såmænd overlevet værre end det!🙂

  2. Rejen 12. august 2013 hos 07:27 #

    Selvfølgelig skal man gå shopamok når man kan og har sparet op til det! ;-D

    • Kong Mor 12. august 2013 hos 19:44 #

      Ja ikke?😀
      Og jeg kan glæde mig over at jeg ikke fik brugt det hele – så der er noget til vintersæsonen😉

  3. Fruen i Midten 12. august 2013 hos 10:26 #

    Uh, drama😉 Jeg glæder mig også til fortsættelsen.

    • Kong Mor 12. august 2013 hos 19:45 #

      Hææ – han er her endnu!😉

  4. overleveren 12. august 2013 hos 17:50 #

    Uha, det lyder som en dag i drømmeland for monarken… og en dag i kaos for andre😀

    • Kong Mor 12. august 2013 hos 19:45 #

      Sådan omtrent ja😀

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

