Blop blop

21 Aug

Ja, jeg koger lige lidt mere suppe på vores ferie.

Livet udenfor er vældigt krævende og indebærer både dødsfald, dårlig stressrelateret mave for både den ene og de andre og dertil gale streger, med konsekvenser som jeg ikke lige helt kan overskue.

Men så er det jo dejligt at have været på ferie, så man i stedet kan smøre den lidt ud over internettet i mangel af morsomme tildragelser.

Lutter fordele.

Altså, en af fordelene – der er mange, men en af dem – ved at ens fars bedste ven er både brandmajor og dykkerinstruktør, er at man kan lære lidt om at dykke i et svømmebassin og have udsigt til at dykke i havet.

Blop

Jeg fik engang selv mit dykkercertifikat, og dette på bunden af en svømmehal. Jeg holdt krampagtigt fast i instruktørens hånd og svor at jeg aldrig nogensinde igen ville have en meter vand over mit hovede. Jeg svømmer adstadigt som en bedre hval, med begge næsebor godt oppe over vandgrænsen.

Altid.

Vandhunde – meget ulig deres mor…

Men mine  børn er jo rene vandhunde som boltrer sig under og i vand med en selvfølgelighed jeg misunder dem.

Der bliver gloet efter fisk!

Så da vi sejlede ud fra Hendaye og ned mod Spaniens kyster var de helt klar til at hoppe i.

Jeg kom også i…

Og svømmede endda rundt om båden.

Men så syntes jeg at jeg kunne fornemme et eller andet – uden tvivl en hvidhaj – strejfe min ankel og så kom der turbo på hvalen og jeg endte ret hurtigt i sikkerhed oppe på båden igen.

Mit rette element…

Og der blev jeg!

4 kommentarer to “Blop blop”

  1. Fruen i Midten 21. august 2013 hos 08:45 #

    Og dine unger blev heller ikke ædt. Godt for det. Og dejligt med en god ferie at se tilbage på, når virkeligheden her og nu bliver voldsomt ØV. Jeg håber, du får plads til at se på nogle smukke solsnedgange – og at det kan hjælpe lidt på ‘det hele’. Hvis jeg kunne sende en solnedgang (alternativt opgang eller middagssol), ville jeg straks gøre det, men her er desværre ret overskyet, så du må nøjes en spand gode tanker.

    • Kong Mor 21. august 2013 hos 21:14 #

      Nej ingen blev ædt.
      Og ja det var en dejlig ferie og god at se tilbage på. Mens jeg overlever ØVet.. eller ØVene..
      Spande er helt i orden når solen glimrer ved sit fravær!🙂

  2. Ellen 21. august 2013 hos 08:51 #

    Jeg har det som dig med vand, så der kommer ikke noget overbærende smil herfra.
    Til gengæld kommer der en masse gode tanker og et dybfølt håb om, at det hele snart løser sig igen.

    • Kong Mor 21. august 2013 hos 21:19 #

      Hader virkelig at svømme sådanne steder😉
      JEG håber også snart at alt bliver lidt bedre. Men det føles ikke helt sådan. Vi kom lige en tak længere ned i dag. Men hvad nogen må jo synes at jeg har skuldre der er brede nok.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

