Har ikke rigtigt noget at sige.

29 aug

Hver gang jeg i disse dage sætter mig til tastaturet for at skrive noget, så går det galt.

Enten bliver det en omgang mavesurt brok over det ene eller det andet.

Det være sig den tåbelige forhenværende skatteminister som jeg – hvis han kommer i offentlig gabestok – gerne vil råbe af. Fra allerforreste række. Så er der den nuværende regering der vil lege med de store uden at gennemtænke eventuelle konsekvenser. Dem har jeg også lyst til at råbe af.

Eller også bliver det en ordentlig omgang selvmedlidende jamren såsom hvad man gør, når man tror man gør det så godt man kan – eller jo det gør man – men det så viser sig at det ikke er godt nok. Og at nogen har trampet lidt vel rigeligt rundt i spinaten.

Eller den slags.

Og det er ærligt talt ikke til at holde ud at læse om.

Går jeg ud fra.

Så det bliver ikke til så meget.

Der er dog nogle få gode ting, og jeg har lært af erfaring, at det er dem man skal fokusere på.

Altså jeg mødte Dorthe igår.

Det var for kort tid til lige at lære alt om hende siden vores veje skiltes efter første klasse, men hendes øjne var præcis som jeg huskede dem. Funklende elektriske blå og fulde af pjat og ballade. Jeg håber vi skal ses igen! Snart.

Noget andet godt er at min chef skal på ferie. Ja nu, tænker I alle – uuuha kongen kan ikke lide sin chef – men det forholder sig ingenlunde sådan. Det forholder sig derimod sådan at chefen har tænkt sig at traktere med Frellsens flødeboller i anledningen af ferien. Så ja – jeg glæder mig enormt til chefens feriestart i eftermiddag!

Så er jeg også glad for at Firkløveret har ladet 4 toms guldbarer ligge på hylden i køkkenet. De er ikke blevet spist, trods det faktum at de har ligget der siden lørdag middag.

Sluttelig er jeg glad for at jeg gik tidligt i seng i går. For jeg er stadig ret mat i koderne, og orker ikke rigtigt noget voksent eller alvorligt. Men jeg vil gerne spille både ruzzle, wordfeud og quiz battle.

8 kommentarer to “Har ikke rigtigt noget at sige.”

  1. Ellen 29. august 2013 hos 10:06 #

    Godt, at der er lyspunkter i hverdagen – så er den forhåbentlig trods alt til at holde ud.
    Man kan skam sagtens holde meget af sin chef OG samtidig nyde, at han er væk, for ih, hvor får man meget fra hånden, når man ikke skal servicere ham … men nu har du vist en noget anden jobfunktion, end jeg havde 🙂
    Og så glæder jeg mig naturligvis over, at du stadig gider at ‘ruzzle’. Jeg tror, jeg også vil prøve at finde dig på QB … går ud fra, at du har det samme navn som i Ruzzle?

    • Kong Mor 29. august 2013 hos 20:42 #

      Hverdagen går. Det er de der bump jeg ikke er så god til!

      Jo jeg hedder det samme overalt! 🙂

  2. Fruen i Midten 29. august 2013 hos 12:07 #

    Tjah, faktisk så tror jeg, at vi med ægte interesse vil læse om både dine nedtrampede spinatbede og din regeringslede (det sidste dog kun i moderat grad). Men det er også hyggeligt at læse om din genfundne veninde og udsigten til flødeboller. Firkløverets guldbarrer kan jeg ikke lige greje. Er det godt, at de ligger der, fordi så kan du spise dem? Eller er det godt, at de stadig ligger der på trods af din mulighed for at spise dem?

    • Kong Mor 29. august 2013 hos 20:45 #

      Det ville I sikkert – og jeg ved såmænd heller ikke hvorfor jeg ikke lige hvorfor jeg ikke synes det er så sjovt at dele den slags på internettet hvor hele verden kan læse om det 😉
      Okay – de der guldbarer er fordi jeg gerne vil smage dem 🙂 Og de er der stadig. Så måske kan jeg ligefrem nå at smage dem lørdag 🙂

  3. pernille 29. august 2013 hos 15:30 #

    Det er svært at træffe store beslutninger på sine børns vegne. Det er langt fra altid at vi kan være 100% sikre på succes.
    Alligevel er det vores pligt at tage ansvar og beslutninger så længe børnene er børn. Det er selvfølgelig en glidende overdragelsesforetning, hvor ungerne for mere og mere frihed til at lave deres egne fejl. At finde den balance mellem at tage ansvar og give frihed er det sværeste ved at være forældre. Tyngdepunktet ændrer sig hele tiden i takt med at ungerne vokser og det er lige så stort i overgreb at tippe den ene vej som den anden.

    De bommerter vi laver på deres vegne kan de i det mindste få lov til at være vrede på os over. Og det er måske ikke så slemt set i forhold til at skulle være vred på sig selv over at have truffet den forkerte beslutning?

    Jeg mener det er forældres pligt at tage ansvar for de beslutninger som børnene ikke kan overskue konsekvensen af.
    Og så må vi bære byrden af ansvaret og skylden hvis beslutningen er forkert.
    Dine børn ved alligevel at du med de bedste intentioner valgte den tilsyneladende mindst ringe mellem en masse suboptimale løsninger. Mere er der ingen som kan forlange af dig!

    • Kong Mor 29. august 2013 hos 20:47 #

      De nedtrådte spinatbede er mit afkoms værk. Og jeg er af den overbevisning at det må være mig som har fejlet når mine unger laver gale streger..
      Jeg bærer alt hvad jeg kan. Men det er lige lidt tungt i disse dage.

      Jeg gør mit bedste. Og jeg ved at mine søde unger også gør deres bedste. Mere kan ingen forlange, nej 🙂

      • pernille 29. august 2013 hos 22:17 #

        Århh kan se at jeg er løbet med halvbagt kage. Jo den form for ansvar er ekstra tung at slæbe rundt på.
        Jeg plejer at lave en mental liste af alle de gale streger min mand lavede da han var dreng (jeg var et enormt dydigt barn *host*). Han er endt med at blive en helt fornuftig, empatisk og ansvarsfuld voksen, og det kan trøste mig lidt. Alt i alt er det bedre om afkommet laver gale streger som børn end om 10-20 år.

        • Kong Mor 30. august 2013 hos 06:12 #

          Det har du jo så HELT ret i 🙂 og jeg er da også ved at komme mig. Ligeledes er den der har udført de gale streger.. Så mon. Ikke vi overlever.
          Sjovt du siger at du var dydig :- D det var jeg SLET ikke.. Hehe

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

