Det anede mig.

30 Aug

Jeg har længe haft en mistanke om det, men nu er jeg faktisk næsten overbevist.

Tadaaahh!

Reklamer virker ikke.

Det er lidt af et scoop ikke sandt?

Men det er faktisk rigtigt.

Jeg ved ikke hvor mange gange folk fortæller mig om en eller anden morsom reklame de har set.

Senest var det Divaen som kom ind for at sige godnat:

“Har du set den der reklame med en havetraktor?”

Hvilket jeg ikke havde fordi jeg hellere vil spilde tiden foran computeren eller en bog, end foran fjernsynet.

“Nå men den var bare vildt sød, med en lille pige og en kæphest som står og kigger bedrøvet på en far der ikke kan starte havetraktoren. Næste billede ser man en glad far og en glad pige som nu rider rundt på en pony der æder græsset”

Her kunne jeg ikke helt regne ud hvad det var en reklame for, og jeg spurgte derfor Divaen hvem der havde lagt navn til.

Det vidste hun ikke.

“Det kan jeg da ikke huske” kom det tørt. “Men den var vildt god.”

Jeg synes så personligt ikke at det er en god reklame, hvis ikke man kan huske hvilket produkt der bliver reklameret for.

Min yndlingsreklame – eller i hvert fald en af mine yndlings – er en reklame for vand. Og den må være god, når selv sådan en som jeg kan huske det!

 

4 kommentarer to “Det anede mig.”

  1. Sysleren 30. august 2013 hos 10:42 #

    Hvor pudsigt. Jeg har også en yndlings-Contrex-reklame. Det er dog bare en plakat med en meget slank guldfisk set forfra i en bowle med Contrex-vand. Produktet er åndssvagt, men reklamerne gode, og det er en af de få jeg husker, selvom det er mere end 10 år siden, at den var fremme.

    • Kong Mor 31. august 2013 hos 23:02 #

      Det store synes jeg er at man kan huske HVAD der blev reklameret for..😉

  2. Ellen 30. august 2013 hos 10:58 #

    Jeg bilder også mig selv ind, at de overhovedet ikke virker på mig, og divaens reaktion på reklamen her bekræfter manglen på virkning.
    Men de må jo virke … hvorfor bruger firmaerne ellers millioner og atter millioner på at reklamere for deres produkter?

    • Kong Mor 31. august 2013 hos 23:03 #

      Jeg bilder mig selv ind at det er en undskyldning. Jeg tror ikke på at alle slags reklamer virker. Når man ikke husker produktet er det da til grin..

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

