Fint besøg!

9 Sep

Nogen har fået en kæreste og nogen ville gerne have hende med hjem.

Om hun måtte blive og spise?

Naturligvis. Jeg var jo helt vildt nysgerrig og ville meget gerne se den smukke lyshårede pige han havde vist mig et par billeder af.

Så altså skulle der laves noget mad som ikke var for eksotisk, men alligevel smagte af noget. Jeg mener, det ville nok være lidt kikset at servere røde pølser – hvilket under alle omstændigheder ikke ville ske i mit hus – men sådan i den stil.

Det skulle heller ikke være noget mystisk fransk noget som jeg jo ikke var sikker på at hun ville kunne lide.

Altså måtte jeg finde på en opskrift som havde lidt af det hele. Jeg endte med en jeg har fået af min søde veninde Lynne, i sig selv yderst passende idet Lynne er Zorronaldos gudmor.

Det er sådan en slags kødsauce som har fået et nyt liv i form af bortsh.

Tilpasset børnesmagsløg og mig.

Og denne ret har aldrig så meget som hilst på den oprindelige russiske suppe. Bortset fra at jeg hælder et glas syltede rødbeder i kødsaucen har det intet andet tilfælles end navnet.

Men det smager godt.

Kæresteparret var ankommet til matriklen da jeg kom hjem fra arbejde, og selvom jeg brændte efter at loppe op og tage den yndige i øjesyn hilse på, holdt jeg mig artigt væk.

Jeg væbnede mig i stedet med tålmodighed og lavede mad.

Zorronaldo havde fortalt mig at de, han og den yndige, havde siddet på en trappe nede i byen i lørdags. Lige overfor rådhuset hvor ufatteligt mange mennesker havde valgt at blive gift netop på 7-9-13 dagen.

Inspireret af denne overflod af romantik, havde han sagt hende, det ville da være en god idé at have sådan en heldig dato som deres “årsdag”. Hvortil hun en anelse tørt havde påpeget at han jo strengt taget ikke havde stillet spørgsmålet endnu, så der kunne vel ikke være tale om en egentlig “årsdag”. For hvor mange dage i træk skulle man kysse, før det kunne tælle som fast forhold?

Stilhed.

Zorronaldo sank en nervøs klump og spurgte så den yndige om de skulle være kærester.

“Ja da” grinede hun!

Og så var den ged barberet.

 

4 kommentarer to “Fint besøg!”

  1. Inge 9. september 2013 hos 22:07 #

    Smart fyr, din Zorronaldo..🙂

  2. Ellen 9. september 2013 hos 22:17 #

    Der er intet som den allerførste kærlighed, og man glemmer aldrig sit første kys. Nu ved jeg ikke, om nogle af tingene gælder i dette tilfælde, men ungdommen har de i hvert fald med sig🙂

    • Kong Mor 10. september 2013 hos 21:39 #

      Tror ikke helt det var den første. For det var i Frankrig. Men lidt alligevel.
      Og de er vildt søde sammen!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

