Andres gode råd om ens livskriser

12 Sep

Kan ikke bruges.

Jeg siger det bare.

De der såkaldte gode råd, kan allerhøjst få en til at føle sig endnu dårligere tilpas. Eller endnu værre, give en lyst til at sparke den velmenende person over skinnebenet. Hårdt.

Det er den slags som kan afholde mig fra overhovedet at have lyst til at fortælle om de der livskriser.

Fordelen er så at man, mens man lytter på andres løsning på ens liv, kan øve sig i selvbeherskelse. Og er I så færdige hvor er jeg blevet dygtig til at holde mund.

Jeg har også indtil flere tips, til brug for frustrerede indebrændte.

Man kan for eksempel gå og nynne fædrelandets vemodige sange, indvortes naturligvis, mens man venter på at personen holder op med at tale. Så kan man ikke høre andet end salten østerstrand.

Det kan også være en løsning at være på vej ind i et andet rum, mens man distræt kigger sig over skulderen og mumler: “mmmhmmm” så går der sjældent så lang tid før personen forstår at deres ævlen ikke er interesseret.

Subsidiært kan man gå på toilettet, og råbe: “øjeblik” mens man lader vandet løbe.. Det er trods alt de færreste der forfølger en, helt derud for at råde videre.

Man kan naturligvis også bare bede vedkomne om at holde mund.

Det skaber bare så tit en ret dårlig stemning hos de der velmenende rådgivere. Og hvis det er nogen man ser af og til, kan det godt være lidt svært at bede dem om at stikke piben ind. Især hvis de selv tror de har fingrene i de vises sten.

Man kan også bare holde sig for sig selv, og lade være med at dele ud af sine gebrækkeligheder og så i øvrigt tage sig lidt sammen.

God torsdag!

6 kommentarer to “Andres gode råd om ens livskriser”

  1. Ellen 12. september 2013 hos 09:58 #

    Jamen dog.
    Det kan være svært at holde sin mund, når man nu har den bedste løsning på alverdens problemer. Andres problemer😉 … men det er vist alligevel en god ide at vente, til man bliver bedt om det der fantastisk gode råd🙂

    • Kong Mor 13. september 2013 hos 07:12 #

      Åh ja – man kan altid se de andres pileflet fremfor sin egen hegnspæl🙂
      Og jeg kan jo ikke bare komme og løse alle andres problemer selvom jeg er så forfærdelig klog😀

  2. Fruen i Midten 12. september 2013 hos 13:22 #

    Andres problemer er jo næsten altid de nemmeste at løse, så det er vel derfor, vi ofte plaprer op uden helt at sikre os, at vores plapren er velkommen. Vi burde nok øve os i at skelne mellem primært bare at lægge ører til og sekundært at plapre.

    Er man i krise, kan man ikke ‘bare tage sig sammen’, for kunne man det, var der vel næppe en krise. Det kan også sommetider være lidt svært for omgivelserne at forstå …

    Med ønsket om snarlig bedring vil jeg foreslå Naughty Boy’s ‘I go la la la’ (spørg dine unger) som alternativ til fædrelandets sørgmodige sange. Jeg tror, den passer helt fint lige nu.

    • Kong Mor 13. september 2013 hos 07:43 #

      Lige nemlig!
      Det er en svær øvelse! Især når man ved at man er superklog😀

      Det er svært at tage sig sammen, når man har det skidt, jeg ved det godt. Men det sidder jo i en.
      Hørte (så på youtube) den der lalalala… Enig.. Men jeg forstod ikke videoen.
      Tak for ønsket!🙂

      • Fruen i Midten 15. september 2013 hos 16:54 #

        Det gør jeg så heller ikke. Forstår videoen, altså. Selv tak.

        • Kong Mor 16. september 2013 hos 08:19 #

          He he😉 Der er så meget voksne ikke forstår

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

