Boller fra Snave – Konkurrence

25 Sep

Det ved jeg nogen siger.

Eller sådan noget.

Det er en del af alle de reklameslogans som blev et hit, de år jeg ikke boede i andedammen.

Ufatteligt mange vendinger blev simpelthen til uden jeg fik besked, jeg er derfor en total novice på dette område, og til dato er det mig en gåde hvorfor man siger “Boller fra Kohberg” eller “Polle fra Snave”. Og, jeg fniser forsigtigt, for jeg aner ikke hvorfor det er morsomt.

Som jeg så ofte før har snakket om, så er reklamer hvor folk ikke aner hvilken vare der promoveres, virkelig dårlige. De kan jo ikke virke efter hensigten hvis man ikke engang kan huske hvilket produkt det drejer sig om.

Man kan så ikke sige at vendingen “Boller fra Kohberg” hører til i den kategori, idet navnet jo er ret åbenlyst tilstede. At det så betyder noget helt andet – som jeg ikke endnu har fattet – er lidt misvisende. Men jeg har jo heller ikke set reklamen.

Nu er det ikke boller jeg vil skrive om, men rugbrødssnacks. Dog også fra Kohberg. Ren reklame.

Jeg blev kontaktet af Lahme kommunikation, som ville høre om jeg ville lave en konkurrence med de føromtalte snacks. Jeg synes jo det er yderst behageligt at få tilsendt noget der kan spises – Odense Marcipan – kom frit frem!

Og da jeg ydermere kunne få leveret snacks til alle mine mange søde kolleger, var det jo ren win-win.

Der ankom altså fire gigantisk store poser med snacks og jeg fik sendt mail rundt i huset. Der gik ikke mange minutter før en mindre invasion havde tømt poserne, ikke ulig en græshoppesværm. Folk kunne godt lide dem.

Der var nogle med revne gulerødder og rosiner i, og så var der nogle med chokolade, men de kom jo altså først på bordet dagen efter.
Utroligt mange lider åbenbart af en form for rosinfobi, så de var lidt tilbageholdende. Ikke desto mindre prøvede en del af dem, og blev positivt overraskede.

Dem med chokolade i smagte som om de havde glemt chokoladen. Men dejligt lækre og svampede og ikke sådan nogle tørre gnallinger som man kunne frygte. Personligt kunne jeg bedst lide dem med rosiner i.

Samtlige snackposer forsvandt som dug for solen og nu er det så op til mig at lave en konkurrence så en eller anden kan vinde rugbrødssnacks til sig selv og sin arbejdsplads.

Hvilket faktisk er ret diskriminerende. For det kræver at man har en sådan. Og jeg synes jo ikke at arbejdsløse skal holdes udenfor. Det er jo ikke altid selvforskyldt at være arbejdsløs, slet ikke i udkantsdanmark, og man kan have så mange andre sociale netværk, bridgeklub, mødregruppe, loger og så fremdeles, så det står jeg frit for at dele ud hvor I lige har lyst – men jeg vil høre hvilken gruppe du vil dele rugbrødssnacks med!

Altså,  jeg trækker en vinder på søndag 29/09.

For det første gider jeg ikke at gøre det på en glimmeronsdag, og for det andet er søndage altid så gode til den slags overspringshandlinger, og for det tredie kan det være, at jeg i mellemtiden har fundet ud af hvorfor det hedder Boller fra Kohberg.

Så hvis du vil vinde rugbrødssnacks til dig og en eller anden social netværksgruppe efter dit eget valg – husk bare at fortæl hvilken – så læg en kommentar her.

Ingen yderligere regler eller restriktioner.

Men, jeg minder lige for en god ordens skyld, om at jeg har voldsomt brug for at grine lige for tiden!

Siger det bare!

15 kommentarer to “Boller fra Snave – Konkurrence”

  1. Inge 25. september 2013 hos 08:44 #

    Hmmm jeg tror altså sloganet er noget med.. Vi boller og snaver.. måske noget med unge mennesker.. men hvad ved jeg..

    På mit køleskab har jeg i øvrigt et lille klip fra en bagerpose hængende, der står..
    Din håndværksbager.
    Jeg bager kager
    og boller om natten..🙂

    Jeg vil dele poserne med rugbrøds snack med alle mine søde kolleger her i IT, vi knokler en vis legemsdel ud af bukserne i disse dage, en af vores primær-kunder skifter deres grundlæggende IT system i weekenden.,(Hvis kunden var et menneske ville det svare til en hjerte, lunge lever OG hjerne transplantation)

  2. Stegemüller 25. september 2013 hos 09:39 #

    Jeg lever reklamefrit og kan derfor ikke hjælpe med Boller fra Snave. Jeg synes, reklamer er fordummende og de går altid efter laveste fællesnævner. Men dine rugbrødssnacks lyder ikke desto mindre rigtig lækre.

  3. Lene 25. september 2013 hos 09:48 #

    Hvis jeg skulle være så heldig at vinde, ville jeg dele rugbrødssnacks med mine med-“svømmere” på aquafitness-holdet – så kunne vi få en lille kærkommen pause undervejs🙂

  4. Winnie Jepsen 25. september 2013 hos 14:01 #

    Jeg ville dele med mine kollegaer, vi kunne godt trænge til noget andet end basser og kage:-)

  5. Sus 25. september 2013 hos 18:10 #

    Den med “boller fra Kohberg” udmærkede sig netop ved ikke rigtig at give mening. Mundede altid ud i: “Ja, hvad skal man sige: Boller fra Kohberg”. Lidt på niveau med, at man spørger en person om noget, vedkommende ikke kan svare på, og personen så ubegavet siger: “Fisk!”

    Polle fra Snave var en ikke alt for kløgtig ung fyr, der havde købt sig en mobiltelefon, men ikke ku’ hitte u’ a’ den og derfor fik hjælp hos de flinke damer hos Sonofon. Det var et helt univers. “Snave Slam, der er penge i lortet”. Vigtige indbyggere var Polles kammerater. Jeg kan huske, den ene hed Heino.

  6. Ellen 25. september 2013 hos 21:26 #

    Ja, jeg får dig i hvert fald ikke til at grine, for jeg kan slet ikke deltage! Ingen arbejdsplads, ingen klubber, ingen aftenskoler, ingen golfklubber, ingen noget som helst udover familie og venner, hvor jeg ikke samler nogle af delene i voldsomme mængder ad gangen.
    Pensionisten har talt!

    • Kong Mor 25. september 2013 hos 21:27 #

      Hm.. Så har du bare til de næste par år hvis du vinder🙂

  7. Kirsten 25. september 2013 hos 23:56 #

    Jeg kan desværre heller ikke bidrage med ret meget, arbejdssøgende i Israel, uden møbler (container som befinder sig et eller andet sted i Middelhavet) eller netværk – så er der sågu ikke meget at grine af. Andet end det groteske i situationen. Men med et utal af naboer der hele tiden hjælper og er villige til at dele alt hvad de ejer.
    Så det bliver en anden gang.
    Op med humøret min pige, det skal blive så gevaldig trist før det bliver godt igen.
    Du ved nok: in: In the end everything will be ok. If it is not ok, it is not the end 😍

  8. overleveren 26. september 2013 hos 05:05 #

    Jeg ville tage imod dine rugbrødssnacks og tvangsfodre visse kolleger med dem (inkl min direktør) til de fik svært ved at trække vejret…

    Aj – spøjs til side..

    Tror bare jeg ville dele dem med min nabo som er en ældre dame der er ved at flytte fra en lejlighed til en anden. Hun har to hunde (som kan li min hund hvilket er et klart plus) og et par katte.. og flytter hele sin lejlighed vha en sækkevogn vi har lånt hende.. uden anden hjælp end den vi lige kan give hende når en sofa skal bakses på plads på vognen.

  9. Anja Holt 29. september 2013 hos 12:22 #

    Jeg ville da dele denne gave med mine skønne familie. Jeg ville invitere børn, svigerbørn, søskende og alle mine nevøer til en dejlig dag hvor vi rigtig skulle “smovse”.

  10. Tine 29. september 2013 hos 13:17 #

    Jeg er med – og er så heldige at have søde kolleger, som får del i det eventuelle rov🙂

  11. Tine 29. september 2013 hos 13:18 #

    *heldig. Jeg er, trods alt, ikke kommet i flertal endnu.

  12. Jane 29. september 2013 hos 19:36 #

    Det kunne da være rigtig dejligt at dele en god gang “boller” fra Kohberg med mine fantastiske kolleger.

Trackbacks/Pingbacks

  1. Rosin-provokation | Overleveren - 26. september 2013

    […] Kong Mor er tilsyneladende den store blog-inspiration i øjeblikket, så jeg vil da osse være med til at brygge videre på det hun skriver. […]

  2. Husk konkurrencen | Kong Mor - 29. september 2013

    […] Du kan deltage i dette indlæg! […]

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

