En ulykke…

23 Oct

Kommer sjældent alene.

Jeg var ellers ved at være en anelse træt af alle de genvordigheder mit liv har budt på de sidste par måneder. De var dog af mere mental karakter. Nu er vi gået over til det mere materielle.

Eller det vil sige, vi har manglet en del af det materielle i og med vi prøver at overleve på min løn, nu da First Man ikke har fået løn siden juli.

I sig selv en interessant udfordring.

Men absolut ladsiggørlig.

Det forudsætter dog at der ikke kommer uforudsete forhindringer såsom sure køleskabe og forkølede komfurer.

Jo.

Vores ene køleskab – vi har heldigvis også et mikroskopisk et der stadig virker, indbygget i et skab i køkkenet – opgav ævred og blev mere til et vinskab med en 12-13 grader end det køleskab det fra naturens side var meningen det skulle være.

I dagligdagen er det kun lige akkurat muligt at klemme familiens fornødenheder ind i det lille køleskab. Velvidende at vi er seks, hvoraf fire spiser uanede mængder mad. Hele tiden.

På græshoppemåden.

Men jeg fik dog mast alt vores mad ind i dette køleskab og spekulerede som en gal på hvordan jeg ville kunne holde jul – endsige fødselsdag – med dette ene bitte lille køleskab der knap kan huse to dages forbrug af mad til os.

Mens jeg skumlede over dette, begyndte mine kogeplader at sige mystiske lyde. Og pludselig ville to af pladerne ikke tænde. De opførte sig som om gryderne ikke var magnetiske, og ville dermed ikke varme.

Jeg har dog to plader tilbage, men hverken en julemiddag eller vores vanlige søndags pandekageorgie, kan laves på de to resterende.

Rent bortset fra at jeg godt kunne mistænke de to for også at ville nægte at genkende mine gryder inden alt for længe, da der kommer sære lyde fra dem også. Det er nok bare et spørgsmål om tid inden jeg kan få First Man til at grave sit militær campingblus frem så jeg kan koge havregrød der.

Så pt. foregår madlavning med tilbageholdt åndedrag.

Jeg overvejer at lave mad i min bil, som jo er en campermodel, men det bliver nok lidt koldt til jul.

16 kommentarer to “En ulykke…”

  1. Rejen 23. oktober 2013 hos 07:24 #

    Øv bøv, det er lidt svært at lave mad til en stor familie på et kogeblus. ;-(

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 20:50 #

      ja.. Og det tredie opgav ævred her til aften.😦

  2. Lene 23. oktober 2013 hos 08:41 #

    Stakkels jer, der er da godt meget bøvl på jeres vej.

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 20:52 #

      Ja vejen er en anelse ujævn. Men det går – vi har jo hinanden. Og det er som bekendt altid mørkest lige før det lysner. Og i Kierkegaards ånd skal man stole på Vorherre – se på himlens fugle og markens liljer!

  3. Stegemüller 23. oktober 2013 hos 10:18 #

    Åh nej – det var bare ikke lige det, der skulle ske.

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 20:52 #

      næ.. Men det skete så alligevel. Møg er det..

  4. overleveren 23. oktober 2013 hos 14:06 #

    Håber du finder noget brugbart og billigt i dba inden du når til fødselsdag og julemiddage… det må da kunne bruges inden du skal igang med gasblussene – og køleskabet kan du snart få i størrelse gigant.. udenfor (godt det her ikke sker om sommeren)… nej.. det er rigtigt skidt og øv… efterlys det på FB.. kan være nogen har noget stående i et sommerhus som de ikke skal bruge før til foråret…

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 20:53 #

      DET håber jeg også. Jeg håber også at nogen snart ansætter min mand..
      Jeg kunne godt skrive noget på FB.. det vil jeg måske gøre.

  5. Ellen 23. oktober 2013 hos 14:48 #

    Sådan er det sgu bare altid – det kommer i stimer. Øv, hvor har jeg ondt af jer – det er simpelthen for svært at stege to ænder i den camper … men ovnen virker måske? Så er det om at tænke i ovnretter en masse og bruge det store køleskab udenfor, som Overleveren foreslår.

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 21:01 #

      Min ovn virker. Gudskelov. Må tænke ovnmad..
      Det store udendørs/mølle køleskab er ikke ret koldt pt. så det er ikke så smart.
      Jeg har også ondt af os.. Det er alt rigeligt, så det behøver du ikke også at have😉
      Kram!

  6. Fruen i Midten 23. oktober 2013 hos 15:02 #

    Øv! Jeg siger også straks dba eller gul og gratis eller endda genbrugsstationen. En af mine kollegaer klunsede sig til et køleskab på genbrugsstationen. Han havde det i flere år og solgte det så gennem – ja netop – den blå avis …

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 21:04 #

      Ja ØV. Og en hel masse mere.
      Har måske fundet et lille køleskab til låns.. men lige pt er det så kogeplade-delen der er en anelse anstrengende.

  7. Lene 23. oktober 2013 hos 21:33 #

    Frem med Weberen – ALT kan laves på Weberen😉

    • Kong Mor 23. oktober 2013 hos 21:36 #

      Hov – var du nu også her😀
      En weber eller en ovn kan vel komme ud på et.

  8. Susanne 24. oktober 2013 hos 06:23 #

    Øv og sur r**, som vi siger herovre. Meget andet er der i virkeligheden ikke at sige om den sag.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

