Lykken står den kække bi.

28 Oct

Fredag eftermiddag da jeg, 55 minutter efter fyraften, satte mig i min bil for at finde hjem til møllen, ville jeg lige ringe til min søde mand for at fortælle at jeg var på vej.

Der var dog optaget.

Men inden jeg fik lagt på, ringede han tilbage.

Lidt stakåndet var han i den anden ende, så jeg spurgte om alt var okay, og om der var noget galt.

“Næ” sagde han “Der er ikke noget galt, bortset fra at min sommerferie nu endelig er slut. Jeg starter hos Søren mandag morgen kl. 07.00!”

Og her vil jeg gerne slå et slag for gode mennesker. For mennesker der gider sætte sig ind i hvordan man eventuelt kunne ansætte en voksenlærling. For mennesker der prøver at finde en løsning for andre. Også selvom det ikke lige lå i kortene at man skulle ansætte en voksenlærling.

Jeg har ikke selv haft chancen for at snakke med Søren endnu; jeg har med vilje ikke ringet til ham i weekenden da mine verbale udbrud nok ville have været skjult bag glædeshyl og do-tårer og dermed nok ikke helt så gennemskuelige som hensigten var.

Men der kommer en dag hvor jeg vil tage hen til Søren, takke ham – og Gitte – for deres umådelige store hjerte og vilje til at se nye muligheder som inkluderer min helt egen indvandrers arbejdsmæssige overlevelse her på øen.

Få mennesker har overskud som de to.

Mange genvordigheder til trods, har de stadig, og altid, tanke for andre end dem selv.

På møllematriklen er der i hvert fald bred enighed om at Søren er den allerbedste.

Arbejdsbukserne er nyvaskede, det varme undertøj lagt frem og madkassen støvet af.

Helt klar til brug.

For fra i dag har min søde, første og eneste mand, nemlig arbejde igen!

SØREN længe leve – HURRA HURRA – og SÅ DET LANGE:

HURRAAAAAAAAAAA

16 kommentarer to “Lykken står den kække bi.”

  1. Inge 28. oktober 2013 hos 07:52 #

    Jeg synger med på hurrasang for Søren, hvor er det super godt for jer alle.

    • Kong Mor 10. november 2013 hos 23:16 #

      Ja!! Og glæden er stor i det lille hjem🙂

  2. Rasmine 28. oktober 2013 hos 09:02 #

    Hvor er det godt!

  3. Ellen 28. oktober 2013 hos 09:24 #

    Hvor er det bare godt – det glæder mig så utrolig meget på jeres vegne.
    Stort tillykke til ham. Jer alle. Søren ved formentlig også godt, hvilken fantastisk arbejdskraft han lige har ansat …😀

    • Kong Mor 10. november 2013 hos 23:17 #

      Det er fantastisk. Og sådan en lettelse!
      Tak🙂
      Det ved jeg ikke – men det finder han vel ud af😉

  4. Fruen i Midten 28. oktober 2013 hos 10:01 #

    Dejligt! Stort tillykke til jer allesammen🙂

  5. Stegemüller 28. oktober 2013 hos 14:55 #

    Fantastisk – hjerteligt tillykke til jer alle sammen, så bliver der råd til et nyt køleskab🙂 . Hurra for Søren (og Gitte).

    • Kong Mor 10. november 2013 hos 23:18 #

      Ja – køleskabet må lige vente lidt – en ting ad gangen. Jeg køber bare ind flere gange om ugen😉

  6. Lene 28. oktober 2013 hos 17:05 #

    Stort tillykke til jer alle sammen, hvor er det bare dejligt og det er en arbejdsgiver, som fortjener et højt hurra🙂

    • Kong Mor 10. november 2013 hos 23:18 #

      Ja gode mennesker findes – det er sikkert og vist!

  7. Rejen 28. oktober 2013 hos 19:49 #

    Et stort stort tillykke til First Man og til jer, og et stort hurra herfra. ;-D

    • Kong Mor 10. november 2013 hos 23:18 #

      Tusind mange tak!!🙂

  8. Lene 28. oktober 2013 hos 20:38 #

    Søren er bare den bedste guttermand nord for Alperne🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

