Tradition eller hva’?

18 Nov

Okay, hvornår er noget en tradition?

Hvis nu man har gjort noget to gange i træk, tæller det så som tradition?

Eller skal man blive ved et par gange endnu før det gælder?

Nu har jeg to år i træk, holdt nogle meget morsomme fødselsdage – for mig selv. Sidste år inviterede jeg veninderne til Piratfødselsdag med skattejagt og alt muligt. I år kom veninderne til Lyserød Prinsessefest med stor Prinsesse quiz kreeret af mine døtre.

Dækket op til Prinsessefest i meget lyserødt – og den lyserøde flødeskumsklat i spejlet – det er mig!

Jeg inviterer ganske uden tanke for hvem der måtte passe sammen, blot udvalgt udfra det kriterium at jeg har lyst til at se dem!

En broget flok, hvoraf de fleste ikke kender hinanden, men som dog ender med at finde på noget at snakke om. Og i år kunne nogen af dem da huske at de havde set hinanden sidste år.

Min første fondanterfaring. Lad mig bare sige at jeg nok ikke kommer til at gentage den slags så ofte. Eller også skal jeg bare have mere tid. Meget mere tid.

Voksenfødselsdage har jo en tendens til at blive en kende kedsommelige efterhånden som man kommer op i årene. Det er næsten kun legitimt at fejre noget når man så fylder rundt, men så skal alle inviteres og det ender i store ting med forsamlingshuse og mad udefra og den slags.

Mit alternativ har været at holde børnefødselsdag for mine veninder. Det har vist sig at være ret sjovt – jeg har i hvert fald hygget mig – også selvom det bare var pjat og ballade og folk ikke kender hinanden så snakken nogen gange skal hjælpes lidt på vej.

Goodiebox

Da jeg sagde farvel til pigerne i går, og før de gik ud af døren med deres lille goodiebox, spurgte flere af dem hvilken slags fest de så skulle med til næste år.

Hvilket jeg tager som tegn på at de også synes det er ret sjovt.

Og så har jeg forresten fødselsdag idag!

 

8 kommentarer to “Tradition eller hva’?”

  1. Lene 18. november 2013 hos 06:26 #

    Hjertelig tillykke med fødselsdagen, Stine, hvor er det bare en festlig og skøn ide. Og så har du fødselsdag sammen med min bror, så jeg sender jer begge gode tanker for dagen i dag🙂

  2. Inge 18. november 2013 hos 06:29 #

    Stort tillykke med fødselsdagen. 2 gange god og sjov fest, det må være en fantastisk tradition..🙂
    Nyd din dag i dag.

  3. Susanne 18. november 2013 hos 07:50 #

    Tillykke Stine – og højt hurra herfra. Jeg synes da, at du må have skabt en tradition. Det er da ikke kun ungerne, der må få de fede fødselsdage. Jeg holder med dig, og håber, at du får den mest fantastiske fødselsdag i dag.

    • Rejen 18. november 2013 hos 08:49 #

      Stort tillykke med dagen, jeg tror også jeg vil indføre en tema-fødselsdag, det er da sjovere at fejre fødselsdag på den måde. ;-D

  4. Katrine 18. november 2013 hos 12:28 #

    Stort tillykke på din dag i dag så.😉 Og jeg synes da, at det lyder som en fed ide med at peppe fødselsdagssammenkomsten op med et tema. Det lyder jo til, at dine veninder har taget det til sig.🙂 Dejligt når nogen gider gøre noget anderledes og ekstra ud af en fest. Det giver et andet afsæt og indgang til snak til at begynde med.
    Rigtig god fødselsdag til dig.😀

  5. overleveren 18. november 2013 hos 17:00 #

    Når goe ting gentages så er det afgjort en tradition… når dårlige ting gentaget er det bare alt for meget bad luck.

    En fødselsdagsfest så gennemført som du viser frem her… det må være en god ting – og dermed en tradition.

    Næste år inviterer du vel hele banden i zoologisk have eller sådan noget🙂

  6. Ellen 18. november 2013 hos 18:00 #

    Ved gang nummer to bliver det til en tradition🙂
    Stort tillykke med fødselsdagen ønskes her fra Havdrup.
    Hvor postmanden må have glemt af aflevere invitationen til barbiefesten…😉
    Hvis det er din fondant-debut, synes jeg godt nok, du er sluppet godt fra det!

  7. Stegemüller 20. november 2013 hos 19:25 #

    Jeg har været borte fra Blogland et par dage, og har derfor ikke set, at du havde fødselsdag. Stort forsinket tillykke.

    Sikke nogle kreative fødselsdage, du holder. Selvfølgelig kan folk finde ud af at snakke sammen, selv om de ikke kender hinanden.

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

