Første gang igen.

20 Jan

Da Divaen skulle døbes, kiggede vi på biblioteket for at finde ud af hvordan man overhovedet kom igennem en dåbsfest. Vi var de første i familien til at formere sig, og det gjorde referencerammen lidt lille. Hverken First Man eller jeg var jo i stand til at huske vores egen dåb. Så vi måtte ud og lede efter informationer, hvilke traditioner der var og hvordan man kunne planlægge det ene og det andet.

Dermed var de efterfølgende dåbsfester noget nemmere, både at planlægge og afholde.

Så kom vi til konfirmationerne. Og da jeg ikke er konfirmeret og First Man fik katolske firmelser, skiftede vi biblioteket ud med internettet – Google is my friend – for at se andre over skuldrene når de havde gang i sange, borddækning, hår og gaver “the Danish way to rock”.

Status på konfirmationer er at vi mangler en enkelt, og da det er en dreng, er det en af de nemme!

Derimod er det netop gået op for mig at jeg skal til at planlægge studentergilde. Og da jeg heller ikke har holdt studentergilde for mig selv dengang for mange år siden, er jeg endnu engang på Herrens mark.

Derfor har Divaen og jeg siddet en del på nettet for at få ideer og inspiration til dette og hint.

Men lige bortset fra begravelser har jeg vist været igennem alle livets fester nu, og er efterhånden ved at være ret ferm til den slags.

Og Divaen har været alle tiders førstegangs prøveklud!

PS: og før nogen indvender at Divaen ikke er gift, så er et bryllup trods alt en af de fester jeg både har været med til at planlægge og stadig kan huske!

10 kommentarer to “Første gang igen.”

  1. Solvand 20. januar 2014 hos 09:11 #

    … Men jeg formoder at du bare kiggede hvordan de andre g¢r, for at give din helt personlige variant af festene???

    • Kong Mor 20. januar 2014 hos 18:29 #

      Æhhja det er jo det det bliver til. Man bliver inspireret her og der og alle vegne, og tilpasser det. Men det er lidt svært at planlægge noget hvis man ikke lige har styr på de mest gængse traditioner og comme il faut.

  2. Ellen 20. januar 2014 hos 12:37 #

    En begravelse kan vel næppe heller kaldes en af livets fester … medmindre man glæder sig til en eventuel udsigt til at arve en hulens bunke penge😉
    Jeg er sikker på, at du kommer til at holde fire knaldgode studenterfester – og indimellem dem din sidste konfirmation🙂

    • Kong Mor 20. januar 2014 hos 18:38 #

      Nej det kan man vel ikke sige. Men det hører også med til den slags begivenheder som skal være brugbare. Og jeg kender ingen jeg kan arve en masse penge af. Desværre😀
      Jeg holder i hvert fald fire fester, men om det lige bliver rene studenterfester alle fire ved jeg jo ikke. Denne her bliver en IB studenterfest😉

  3. Stegemüller 20. januar 2014 hos 14:12 #

    Livets store fester… man skal nok øve sig lidt, inden man kommer i god gænge med dem. Det må være helt mærkeligt, at nu skal den sidste konfirmeres, dermed er I gået ind i en ny epoke, og det er jo altid spændende. Som Ellen er jeg også sikker på, at I holder fire dejlige studenterfester.

    • Kong Mor 20. januar 2014 hos 18:47 #

      Det er meget mærkeligt at den sidste skal konfirmeres. Men det er først til næste år. Ikke desto mindre er det praktisk at kunne øve sig flere gange på diverse fester.
      Jeg håber også meget at det bliver nogle gode fester.

  4. Jeanette Lauridsen 21. januar 2014 hos 18:38 #

    Åh…..kender det godt med førstefødte…står midt i planlægningen af 18 år’s fødselsdag både den vilde og familieudgaven og ja, så kommer studentergildet til næste år hm..hm..håndbog i førstegangs fester søges. Min 18 år’s fest, den er ikke brugbar som referenceramme, hukommelsen har i den grad svigtet !!!!!!!!!!!!

    • Kong Mor 21. januar 2014 hos 22:29 #

      Det er jo det. Der er heldigvis kun 1 udgave af både barnedåb og konfirmation så man kan nå at vænne sig til det😀
      Min 18års var DØDkedelig.. Til det ekstreme. Så den skulle ikke gøres efter..😉

  5. Lena 26. januar 2014 hos 18:54 #

    Min datter blev student i sommers – kæmpe oplevelse at se den pyntede studentervogn komme ned af vejen, for fuld musik og med syngende studenter…. Jeg har en ide til servering. De havde været et sted, hvor der simpelthen var købt en stor bunke cheese burgere fra MC D, og det havde, ifølge datteren, været toppunktet blandt punch, jordbær, chips, m.m. De var hunde sultne og MC. D er lige noget for dem i den alder. Grillede pølser havde også været et hit, men det slog ikke en god burger med en øl. Så- bare en ide. Jeg kunne finde på det, når min søn bliver student om 3 år. Lena

    • Kong Mor 27. januar 2014 hos 20:41 #

      Jeg gider ikke – under nogen omstændigheder – lave jordbær i chokolade til 65 personer.. IB har mange elever pr. hold.
      Tror jeg laver pizza. Eller pølsehorn. MC D er ellers en god ide. Jeg skal forelægge det for Stud.snart.inen😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

