Jeg sagde tænd så lyset.

21 Jan

Det er alt for mørkt.

Klokken 05.25 kan det ikke undre nogen at det udenfor er et blæksort uigennemtrængeligt mørke, og når så min telefon bimler og forlanger at jeg står op og lader som om jeg er levende er det lidt svært at efterkomme.

Det tøj jeg skal have på bliver fundet frem aftenen før, ellers ville jeg ikke være i stand til at komme ud af huset iført noget brugbart. Det eneste jeg ville gribe ud efter ville blive lodne natdragter og det ville nok fremkalde en hel del løftede bryn på min arbejdsplads.

Jeg er dog så heldig at First Man også står op og laver te til mig, han går ganske vist i seng igen, men teen står klar når jeg forlader badeværelset, stadig i mørke. Jeg tænder godt nok lys, men det er ligesom det ikke rigtigt trænger igennem.

Når jeg sætter mig ud i min bil kl. 06.15 og kører mod nord er det også stadig meget mørkt.

Når jeg rammer sammenfletningen 10 i syv, er det også mørkt og når jeg sætter mig på min plads er det også mørkt.

Det er også mørkt når Tina kommer og sætter sig overfor mig – selvom hun er lidt af et lys i sig selv – men det udefra kommende ovenlys lader i den grad vente på sig.

Nu er jeg heldigvis ikke i den situation at jeg går ned med depression og alskens snavs på grund af manglende lys, men det ville nu være rart at kunne se sit hjem i dagslys i ugens løb.

Derfor har jeg lige en lodret ordre høflig forespørgsel til nogen i de højere luftlag: TÆND SÅ LYSET!

12 kommentarer to “Jeg sagde tænd så lyset.”

  1. Stegemüller 21. januar 2014 hos 12:51 #

    Du har fuldstændig ret, det er alt for mørkt i disse tider! Når man står op, så tidligt som du gør, er det rigtig ubehageligt, at vandre rundt i så meget mørke. Der er kun en ting at sige, og det er, at vi går mod lysere tider.

    Jeg har i mange år været depressionsramt, men det har nu aldrig været vinterdepressioner, og det er jeg glad for, for så kunne jeg jo være sikker på, at de ville komme igen hvert år i den mørke tid.

    • Kong Mor 21. januar 2014 hos 18:52 #

      Det er jo meget slemt at være påvirket af mørke når man i forvejen er depressiv, så vinterdepressioner er ikke rare..

  2. Inge 21. januar 2014 hos 13:49 #

    HØRT… jeg tilslutter mig din forespørgsel.. Vi vil ha’ dagslys, og det skal være NU..🙂

  3. Ellen 21. januar 2014 hos 15:49 #

    Åh, stakkels jer arbejdsramte … i stort set hele mit arbejdsliv, som nåede at vare 41 år, mødte jeg så tidligt, at jeg knapt så daglyset i de to mørkeste vintermåneder.
    Man vænner sig til det😉 – og det må da efterhånden være lyst, når du kører hjemad?

    • Kong Mor 21. januar 2014 hos 18:46 #

      Jeg ser først mit hjem i dagslys efter kinesisk nytår, når alle kineserne tager på ferie og jeg slipper for at arbejde over i mange mange timer hver uge.. Lige nu er det mørk nat når jeg tager afsted og mørkt når jeg kommer hjem…
      Kan du høre jamren😉
      Jeg vil bare lige slå fast. Jeg ELSKER mit job!!

  4. Lene 21. januar 2014 hos 18:00 #

    Jep vi kan heldigvis snart gå lyset i møde. Så prøv at stå op 4.45, som jeg gjorde i går🙂 Til gengæld kan jeg nu køre hjem mens det er lyst, det skal nok blive godt lige om lidt.

    • Kong Mor 21. januar 2014 hos 18:44 #

      Jeg har været der.. På 4.45.. Hver eneste evige dag! Men så var jeg også hjemme kl 14.30.
      Jeg orker bare ikke mere mørke nu..

  5. Irene 21. januar 2014 hos 20:45 #

    Åhh ja, hvor jeg dog også savner at se solen. Herover i det jyske har det kun regnet, regnet, regnet, regnet

    • Kong Mor 21. januar 2014 hos 22:26 #

      Ja lidt lysere var det da i morges. Det sneede… Suk.. Det var ikke det jeg mente med lys..😉

  6. tove 21. januar 2014 hos 21:42 #

    Den er jeg så sandelig også med på🙂
    Og det plejer jo også at være mørkt, når jeg når hjem men i den seneste uge har jeg dog lagt mærke til en lille men god forandring😉 skumringen tager over når jeg når “min” parkeringsplads hjemme🙂

    • Kong Mor 21. januar 2014 hos 22:26 #

      Jo flere jo bedre Tove🙂
      Jeg håber også snart jeg kan se forskel!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

