Så har vi da vist fået set giraffen.

11 Feb

Ha-NU-llåååå

Jeg synes bestemt ikke man  skal gå rundt og skyde dyr. Men at man tager sådan på vej er tankevækkende.

Men som med så meget andet, når man ikke kan håndtere de store problemer kan man jo altid fedte rundt i de små. Kom på barrikaderne over Goldman Sachs, vores underlige regering, de stakkels børn i Syrien eller homofobi i Rusland så ville jeg kunne forstå det, og respektere det.

Der bliver hvert år i efterårsferien slagtet et svin – “live” og ucensureret – i den fynske landsby. Foran horder af unger.

Og grise skriger en hel del mere end en død giraf. For så hvidt jeg har forstået, endte Marius sine dage med mulen i en pose rugbrød og en kugle for panden. Glad og tilfreds. Det gør de fynske landsbygrise ikke.

Jeg siger det bare.

Der er de store ting at slås for. Som der burde være så meget mere fokus på.

Og så er der lakridspiberne.

6 kommentarer to “Så har vi da vist fået set giraffen.”

  1. Ellen 11. februar 2014 hos 21:59 #

    Den er totalt ude i hampen, hele den hetz – men det er jo noget, der er så let at forholde sig til, og at hoppe med på massehysteri er noget af det nemmeste.

    • Kong Mor 12. februar 2014 hos 21:44 #

      Nemlig – og som Jens Drejer siger – så er det hele tonen i debatten der er frygtelig ubehagelig.. Er som du kan se blevet kaldt en masse grimt.. Suk.

  2. Rejen 12. februar 2014 hos 04:07 #

    Der er så meget andet der er mere vigtigt at slås for, det er da gået helt over gevind det med Marius, og han vidste jo heldigvis ikke hvad der skulle ske.

    • Kong Mor 12. februar 2014 hos 21:44 #

      Nej og jeg synes ved gud ikke det er godt at slå dyr ihjel. Men der er SÅ mange andre ting der er vigtigere at kæmpe for..

  3. Den Gamle Krage aka Ellen 12. februar 2014 hos 16:06 #

    Enig, enig.
    Synes nu også det ser ud som om der kommer lidt fornuft i “debatten” hen ad vejen. Meget tiltrængt fornuft.

    • Kong Mor 12. februar 2014 hos 21:45 #

      Den der fornuft har ikke været forbi min facebook side – jeg siger det bare!

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

