Pennevenner

27 mar

Nå, i tråd med hvad jeg dog går og laver når jeg ikke er at finde her i Blogland, så kan jeg fortælle om mit nye tidsfordriv.

Brevskrivning. Det har den fordel at det kan laves hvor som helst, og ikke kræver elektricitet eller andre aggregater end papir og pen.

Det med pennevenner kom sig af flere ting.

For det første skrev min mormor mange breve under anden verdenskrig, som blev sendt fra Lyngby og hjem til Odense hvor mine Oldeforældre boede. Disse breve beretter om stort og småt, en dagligdag med børn og hus og alle de ting jeg også støder ind i, men bare fra en anden tid.

Det gør at brevene på den ene side fint afspejler et eksempel på min egen hverdag, men også en hverdag som er langt væk fra min, både fordi det jo er et par dage siden, men også fordi der var krig i landet.

Jeg elsker at læse disse breve, og nyde at lære min mormor at kende som den unge kvinde hun var dengang.

Og det slog mig at der ikke vil være noget elektricitetsfrit aftryk fra mig når jeg forlader denne verden. Ingen gulnede blade som kan vise mine efterkommere hvor sær jeg var.

Og så tænkte jeg – det sker nemlig ind i mellem – at jeg ville til at skrive rigtige breve.

På papir.

Post på vej ud i verden!

Post på vej ud i verden!

Og sende ud i verden.

Med frimærker på.

Og jeg fandt en klub – en “Brevskriver-klub” hvor man for et latterligt lille engangsbeløb kunne blive livslangt medlem. Og få adgang til de mange tusind mennesker omkring i verden der også gerne ville have en penneven.

Præcis ligesom dengang i forrige årtusind da vi gennem skolen fik pennevenner fra hele verden.

Så jeg meldte mig ind.

Og nu har jeg fire pennevenner.

Det er vældigt hyggeligt.

Og man lærer ting om verden og andre mennesker som man ellers aldrig ville have haft mulighed for at ane eksisterede.

Og det allerbedste er jo at min postkasse indeholder rigtige breve, med ord og fine ting i, og ikke kun de sidste ikke elektroniske regninger og reklamer!

 

4 kommentarer to “Pennevenner”

  1. Lene 27. marts 2014 hos 08:14 #

    Så håber jeg du tager kopi af dine breve, hvis dine børnebørn skal læse om dit liv en gang. Jeg overvejer at få min blog lavet som bøger, men det kommer vist til at koste en formue 🙂

    • Kong Mor 19. april 2014 hos 21:23 #

      Og nej det gør jeg så ikke. Det glemmer jeg jo. Men nogen andre kan læse om denne skøre dansker der sender breve ud i verden! 🙂

  2. Ellen 27. marts 2014 hos 16:20 #

    Du har da en blog, som du kan gemme for eftertiden til at vise verden, hvor sær du er 😀
    Jeg har de samme tanker som Lene, men ja, det er alt for dyrt og når jeg er død, er der nok ikke mange, der gider læse ikke-elektronisk, så man må nøjes med bloggeriet.

    • Kong Mor 19. april 2014 hos 21:22 #

      Hehehee! Touché 😉
      Det er jo nok også bare mig som gerne vil skrive+få breve 🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

