Tilfældig magi i hverdagen

24 Apr

Okay.

Det der med skytsengle-telefonbogen.

Og tegn fra den anden verden.

Det er jo ikke mig. Som i over-hele-hovedet-slet ikke.

Jeg tror bare ikke på det.

Men

Så skete der noget. Et lille pust. Med tryllestøv.

Lørdag, da jeg sad fuldstændig færdig af sorg og opløst i tårer over at min elskede hund ikke levede mere, kom jeg til at se over på skænken.

Der stod et hindbærmarmeladeglas.

Uden hindbær.

Vasket.

Og smukt dekoreret.

Af mig selv.

 

Dette marmeladeglas var en del af en hyggelig udveksling med søde små beskeder. En masse mennesker var med i denne bytte-besked-klub og alle skulle sende 10 små beskeder/jokes/citater m.m. til fem andre mennesker, som også havde meldt sig til.

Mennesker – og dermed sedler – som kom fra USA, Thailand, Canada, Slovakiet, Australien og Danmark. Og mange andre lande.

Jeg havde fået 40 små beskeder og var ikke begyndt at læse mine endnu, da jeg ville vente til jeg fik de sidste 10.

Men lige der lørdag, efter Blondinen – som i det levende liv uden for Kong Mors blogland adlød navnet Pixie – var død og borte, tænkte jeg at hvis der var noget tidspunkt jeg havde brug for et opmuntrende ord, var det der.

Lige præcis der.

Så jeg åbnede mit marmeladeglas.

Og fremdrog en lille uanseelig orange foldet seddel – blandt de 40 foldede sedler – og læste:

Så er det meget svært ikke at tro på… en eller anden hverdags magi. Med indbygget tryllestøv.

Det er vel unødvendigt at fortælle at denne seddel nu hænger i køkkenet og dagligt minder mig om vores vidunderlige “Blondine” Pixie på den glade og magiske måde, og hvor heldige vi var at have 10 år med hende.

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

10 kommentarer to “Tilfældig magi i hverdagen”

  1. Lisbeth, ØnskeØen 24. april 2014 hos 18:20 #

    ❤ tror blindt på hundemagiskstjernestøv …. jovist❤

  2. Sysleren 24. april 2014 hos 19:15 #

    Hvor er det bare fantastisk! Nogen gange er det altså svært at tro på tilfældet.

    • Kong Mor 16. maj 2014 hos 21:16 #

      Meget svært. Og det er også lige meget. Hovedsagen er en anden🙂

  3. Ellen 24. april 2014 hos 19:42 #

    Nogle gange er der mere mellem himmel og jord, end man lige kan forklare med logik og videnskab.
    Men det gør ikke spor!

    • Kong Mor 16. maj 2014 hos 21:17 #

      Præcis Ellen!! Det var der – og det kan mærkes. Hvad det så end er – er ligemeget!

  4. Jannie 27. april 2014 hos 20:39 #

    Sammentræf? Måske. Men det er jo heller ikke vigtigt. I øvrigt en super smuk ide med de sedler. Det kunne jeg godt bruge.
    Kram til dig. Jannie

    • Kong Mor 16. maj 2014 hos 21:17 #

      Nej lige nemlig! Det er ikke vigtigt. Sedlerne er lidt sære.. Jeg forklarer nærmere i kommende indlæg.🙂
      Kram!

  5. charlotte hansen 2. maj 2014 hos 21:05 #

    en verden uden rationalisme er til tider en bedre verden,lidt englestøv fra hundehimmelen kan lindre smerten en stund……………..har selv en ven af den firbenede slags og forstår dig så godt…

    • Kong Mor 16. maj 2014 hos 21:19 #

      Det er jo lige akkurat det! Lidt lindring. Uden man ved hvor det kommer fra. Og det væsentlige er at det lindrede lige der! Hvor det så end kom fra…

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

