Ny advarsel.

15 Jun

Udover det med overophedede læbepomader, så kan det heller ikke anbefales at glo på butikker med dims i vinduerne… I hvert fald ikke mens man stadig går.

Og især ikke hvis der – ganske umotiveret – står et skilt i umiddelbar nærhed af dette dimsevindue.

Det er nok muligt at andre, der er knapt så interesserede i dims, sagtens kan styre udenom den slags forhindringer, men jeg gik ind i pælen som holdt skiltet.

Direkte ind i den.
Og så sol, måne og stjerner.

Efter Divaen og Prinsessen på den mest omsorgsfulde måde havde sikret sig at deres gamle fjols af en mor – moden til rollator – ikke var ved hverken at besvime, eller dø for den sags skyld, brød Prinsessen sammen af grin så tårerne trillede.

Jeg syntes måske det var lige knap så grinagtigt, mine tårer trillede nemlig også lidt – ikke fordi jeg er pivet men fordi smerten skvulpede over i mine utætte tårekanaler, og efterhånden som afstanden hen til bilen blev mindre, blev en blå bule i min pande større og jeg kunne sætte mig bag rattet med et mindre dueæg over højre øjenbryn.

I et – skal vi sige – ikke ret godt humør.

Det gør i skrivende stund stadig ondt og jeg overvejer at kontakte – om ikke Lars Erik – så i hvert fald Jesper, så skiltet kan få sin straf og blive fjernet fra gågaden.

Aldeles omgående.

Jeg overvejer også noget med erstatning for svie og tort. Og tabt arbejdsfortjeneste, idet jeg var ude af stand til at foretage mig andet resten af lørdagen.

6 kommentarer to “Ny advarsel.”

  1. Ellen 16. juni 2014 hos 09:29 #

    Åh, hulk … af grin, altså … hvis du vil have medlidenhed, så må du simpelthen lade være med at skrive på den måde🙂
    Ej, okay – du får så også lige både medlidenhed og et fjernpust herfra. Det har engang virket helt til England, det burde også kunne finde til Fyn!

    • Kong Mor 21. juni 2014 hos 11:00 #

      Der blev altså også nødt til at gå en uge før jeg kunne se det morsomme i det.🙂
      Men er da glad for at kunne medvirke til dit gode humør!!🙂

  2. jane 16. juni 2014 hos 17:04 #

    Jeg er ked at det men jeg ville ogsaa ligge flad af mavepinegrineflip …

    • Kong Mor 21. juni 2014 hos 11:01 #

      Hmmf.. Nå.. Nogle ufølsomme skarn er I – alle til hobe..😉

  3. Kim Bo Hansen 21. juni 2014 hos 01:03 #

    Det er jeg ligeglad med, du skulle skrive for alvor-er du med på at prøve på et tidspunkt?

    • Kong Mor 21. juni 2014 hos 11:03 #

      Er du ligeglad med mit dueæg? Jeg er faktisk stadig grøn over højre øjenbryn…
      Jo jeg vil da gerne skrive.. Men det bliver vist først når jeg engang kan komme ned under 45 timers arbejdsuge.. Eller hvis nogen lige pludselig forlænger døgnet!😉

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

