Stavefejl…

18 Aug

Altså nu er det ikke for at more mig på andres bekostning.

Eller i hvert fald ikke ret meget. Og slet ikke ondskabsfuldt ment.

Men når jeg hører om en ung pige der i en samfundsfagstime leder efter ordet “Teknologideterminisme” for at blive lidt klogere, lander på en hjemmeside som forarger hende med en frygtelig masse stavefejl, så kan jeg ikke lade være med at grine.

Højt.

Fordi det viste sig at siden slet ikke havde nogle stavefejl.

 

Den var bare skrevet på norsk.

Og Prinsessen er ikke så vant til at læse norsk.

6 kommentarer to “Stavefejl…”

  1. Lene 18. august 2014 hos 05:53 #

    Dejlig at høre fra dig🙂 Jamen det der med norsk og svensk, det er altså svært. Mine kolleger har insisteret på at snakke engelsk til en svensk pårørende, hvorimod jeg har insisteret på at snakke dansk til vedkommende, og vi fandt ud af det🙂

    • Kong Mor 18. august 2014 hos 20:04 #

      Tak Lene🙂
      Og ja de nordiske sprog kommer længere og længere væk fra hinanden. Jeg nægter også kategorisk at tale engelsk med vores naboer – det MÅ og skal være muligt at kunne kommunikere på nordisk.🙂

  2. Ellen 18. august 2014 hos 08:17 #

    HAhaha – nårh hvor sødt – og meget morsomt … jeg ville heller ikke have kunnet lade være med at grine højt😆
    Det er da også irriterende, at dansk og norsk ligner hinanden så meget på tryk …

    • Kong Mor 18. august 2014 hos 20:05 #

      Ja jeg grinte også meget højt😀 og fik alligevel hendes tilladelse til at fortælle om det her!

  3. Susan 18. august 2014 hos 20:39 #

    Herlig historie, jeg naegter ogsaa at tale engelsk til nordmaend og svenskere.

    Din historie minder mig om:
    Jeg arbejdede engang sammen med en finlandsvensk pige i en butik i Koebenhavn. Hun havde en rigtig godt sprogoere og talte faktisk flydende dansk efter ganske faa maaneder. En dag efter hun havde haft en kunde, som hun havde haft svaert ved at forstaa, og hun spurgte bagefter, hvor mon han kom fra? Jeg kunne ikke lade vaere med at grine, for svaret var – han var fra Jylland og talte bare med kraftig dialekt😀

    • Kong Mor 19. august 2014 hos 20:21 #

      Mouahaha! hvor morsomt🙂
      Vi kan jo dårligt selv forstå andre dialekter i Danmark så hvordan skulle en fremmed?
      Komisk altså🙂

Skriv noget - så bliver jeg SÅ glad!!

